Hankinta, kotisiivouspalvelut, sosiaali-, terveys- ja pelastustoimiala

HEL 2023-001708
Ärendet har nyare handläggningar
§ 205

Kotisiivouspalvelujen hankinta

Social-, hälsovårds- och räddningsnämndens sektorchef

Päätös

Sosiaali-, terveys- ja pelastustoimialan toimialajohtaja päätti valita käydyn tarjouskilpailun perusteella kotisiivouspalvelujen puitejärjestelyn palveluntuottajaksi ensisijaisuusjärjestyksessä seuraavat palveluntuottajat:

Osa-alue 1.

1. Tmi siivouspalvelu **********

2. Siivouspalvelu Puhtaax Oy
3. Wirtin
4. Astrello OÜ

Osa-alue 2.

1. Tmi siivouspalvelu **********

2. Siivouspalvelu Puhtaax Oy
3. Wirtin
4. Astrello OÜ

Lisäksi toimialajohtaja päätti, että Cinco Care Oy, Superhoiva Oy, Vuovi Oy, Unelmakotipalvelu Oy ja SihaCare Oy suljetaan pois tarjouskilpailusta.

Valinnat on tehty ja palveluntuottajien ensisijaisuusjärjestys on määräytynyt tarjouspyyntöasiakirjoissa määriteltyjen ehtojen mukaisesti. Osa-aluekohtainen tarjousvertailu on tämän päätöksen liitteenä (liite 1).

Suunniteltu sopimuskausi on 1.1.2024–31.12.2026. Sopimus syntyy vasta, kun molemmat osapuolet ovat allekirjoittaneet sopimuksen. Perussopimuskauden jälkeen on mahdollista tilaajan niin päättäessä jatkaa sopimusta enintään kahden (2) vuoden mittaisella optiokaudella.

HL 51 §:n perusteella korjattu sopimuskautta, MR 13.10.2023

Suunniteltu sopimuskausi on 1.1.2024–31.12.2025. Sopimus syntyy vasta, kun molemmat osapuolet ovat allekirjoittaneet sopimuksen. Perussopimuskauden jälkeen on mahdollista tilaajan niin päättäessä jatkaa sopimusta enintään kahden (2) vuoden mittaisella optiokaudella.

Hankinnan ennakoitu arvonlisäveroton kokonaisarvo sopimuskaudella mahdollinen optiokausi huomioiden on 900 000 euroa.

Sosiaali-, terveys- ja pelastustoimiala ei sitoudu mihinkään hankintamääriin, vaan palvelua tilataan tarpeen mukaan.

Päätös on ehdollinen sillä ehdolla, että palveluntuottajat toimittavat asetettujen vaatimusten mukaisesti rikosrekisteriotteensa ja muut vaadittavat lisäselvitykset ennen sopimusten allekirjoittamista.

Päätöksen perustelut

Hankinnan taustaa

Kotisiivouspalveluiden kilpailutuksen tarkoituksena on sopia puitejärjestelystä kotisiivouspalvelujen tuottamisesta. Kotisiivouspalvelut on kilpailutettu viimeksi vuonna 2020. Toimialajohtaja on tehnyt hankinnasta päätöksen 23.4.2020, § 81. Perussopimuskausi on ollut 1.7.2020–­31.12.2022. Tilaaja on voinut jatkaa sopimuksia yhdellä optiovuodella. Optiokausi päättyy 31.12.2023.

Hankinnan kohde

Hankinnan kohteena on kotisiivouspalvelut. Sosiaali-, terveys- ja pelastustoimiala hankkii sairaala-, kuntoutus- ja hoivapalvelujen, terveys- ja päihdepalvelujen sekä perhe- ja sosiaalipalvelujen tukea tarvitsevien asiakkaiden koteihin kotisiivouspalvelua. Palvelu on tarkoitettu pääsääntöisesti kotihoidon ja asiakasohjausyksikön asiakkaille. Lisäksi kotisiivouspalvelua tuotetaan rintamaveteraaneille ja sotainvalideille.

Kotisiivouspalvelu myönnetään pienituloiselle asiakkaalle, jonka toimintakyky on heikentynyt niin, ettei hän itse tai omaisen / läheisen avulla kykene siivoamaan tai järjestämään siivousta muulla tavoin.

Hankintamenettely

Kotisiivouspalvelu on lain julkisista hankinnoista ja käyttöoikeussopimuksista (1397/2016), myöhemmin hankintalaki, luvun 12 tarkoittamaa sosiaali- ja terveyspalvelua. Hankinnan ennakoitu arvo ylittää hankintalain tarkoittaman, sosiaali- ja terveyspalveluja koskevan kansallisen kynnysarvon. Hankinnasta järjestettiin tarjouskilpailu hankintalain mukaisella avoimella menettelyllä. Tarjouskilpailu käynnistettiin julkisten hankintojen sähköisessä ilmoituskanavassa Hilmassa 28.7.2023 julkaistulla hankintailmoituksella.

Tarjouspyyntöasiakirjoissa asetettiin vähimmäisvaatimukset tarjoajien soveltuvuudelle sekä määriteltiin hankittava palvelu sekä hankittavan palvelun ja palvelun laadun vähimmäisvaatimukset. Vaatimusten tulee
toteutua koko sopimuskauden ajan.

Tarjouskilpailussa oli kaksi osa-aluetta, Osa-alue 1: Lännen ja pohjoisen alueet ja osa-alue 2: Etelän ja idän alueet. Kukin tarjoaja pystyi jättämään tarjouskilpailussa yhden tarjouksen molemmille osa-alueille. Tarjouskilpailussa ei sallittu osatarjouksia eikä rinnakkaisia tarjouksia.

Tarjoajien oli mahdollista esittää tarjousaikana hankinnan kohdetta ja tarjouspyyntöä koskevia lisätietokysymyksiä 14.8.2022 klo 12.00 mennessä Tarjouspalvelu.fi-toimittajaportaalin kautta. Hankintayksikkö sai määräaikaan mennessä 24 kysymystä, joihin vastattiin 18.8.2023.

HL 51 §:n perusteella korjattu vuosiluku, MR 13.10.2023

Tarjoajien oli mahdollista esittää tarjousaikana hankinnan kohdetta ja tarjouspyyntöä koskevia lisätietokysymyksiä 14.8.2023 klo 12.00 mennessä Tarjouspalvelu.fi-toimittajaportaalin kautta. Hankintayksikkö sai määräaikaan mennessä 24 kysymystä, joihin vastattiin 18.8.2023.

Tarjousten jättämiselle asetettuun määräaikaan 1.9.2023 klo 12:00 mennessä saapui yhteensä 23 tarjousta. Tarjouksen jättivät seuraavat tarjoajat:

- Astrello OÜ- Cinco Care Oy- Debora Oy- Diferents Oy- Helsingin siivous-10 OY- Kiinteistösiivous Metsänen Oy- Koti-Medi Oy- Med Group Oy- Medicare Oy- Piika ja sisar Oy- ProHoiva Oy- SihaCare Oy- Siivouspalvelu Puhtaax Oy- Siskon Poika Oy- Sivina Kotipalvelut Oy- SuperHoiva Oy- Tiiti Rakennus Oy- Tmi Siivouspalvelu **********

- Tmi Tuus-Siivous
- Unelmakotipalvelu Oy
- Vuovi Oy
- Warsinaiset Oy
- Wirtin

Tarjousten käsittely

Tarjoukset avattiin 1.9.2023 sähköisestä järjestelmästä.
Kaikki tarjoajat jättivät tarjouksensa molempiin osa-alueisiin.

Tarjoajien soveltuvuutta koskevat vaatimukset oli määritelty tarjouspyynnössä.

Tarjouspyyntöasiakirjojen mukaisesti tarjoajalla tuli olla palvelun laatuun ja laajuuteen nähden riittävästi kokemusta kotisiivouksen tuottamisesta. Riittävänä kokemuksena pidettiin vähintään kahden (2) vuoden ajalta kotisiivouksen tuottamista viimeisen viiden (5) vuoden aikana. Referensseiksi ilmoitetut yritys- tai asiakaskohtaiset palvelusopimukset hyväksyttiin viimeisen viiden vuoden ajalta tarjouspyynnön julkaisupäivämäärään eli 28.7.2023 asti eli referenssit hyväksyttiin 29.7.2018–28.7.2023 väliseltä ajalta.

Cinco Care Oy:n, Superhoiva Oy:n, Unelmakotipalvelu Oy:n ja Siha Care Oy:n tarjouksessaan ilmoittaman referenssin kesto kyseiseltä ajalta oli alle kaksi vuotta.

Vuovi Oy:n tarjouksessa referenssiluettelosta puuttui sopimuksen voimassaolon päivämäärät, joista kokemusajan olisi voinut laskea. Referenssiluetteloon ei ollut myöskään merkitty, onko referenssi julkinen vai luottamuksellinen. Referenssiluettelosta puuttui myös tieto, onko asiakkaalta lupaa referenssiin.

Edellä mainituin perustein, Cinco Care Oy:n, Superhoiva Oy:n, Unelmakotipalvelu Oy:n, Siha Care Oy:n ja Vuovi Oy:n tarjousten perusteella ei ollut palvelun laatuun ja laajuuteen nähden riittävästi kokemusta kotisiivouspalvelun tuottamisesta tai soveltuvuusvaatimuksen täyttymistä ei voitu todeta puuttuvien tietojen vuoksi. Näin ollen Cinco Care Oy, Superhoiva Oy, Unelmakotipalvelu Oy, SihaCare Oy ja Vuovi Oy suljettiin pois tarjouskilpailusta.

Lisäksi tarjouspyyntöasiakirjojen mukaisesti palvelusta vastaavalla henkilöllä tuli olla puhtauspalvelualan ammattitutkinto tai vähintään yhden vuoden kokemus kotisiivouksen johtamisesta. Tuottajan henkilöstöllä tuli olla puhtauspalvelualan perustutkinto tai ammattitutkinto ja/tai vähintään vuoden (1) työkokemus kotisiivoustyön suorittamisesta.

Hankintayksikkö totesi kaikkien tarjoajien täyttävän palvelun vastaavalle henkilölle ja henkilöstölle asetetut vähimmäisvaatimukset.

Tilaajavastuulakiin liittyvät selvitykset ja hankintalain mukaiset pakolliset poissulkemisperusteet tarkastetaan tarjouspyynnössä kerrotun mukaisesti vain niiltä tarjoajailta, jotka tulivat vertailun perusteella valituiksi palveluntuottajiksi.

Tarjousten tarjouspyynnön mukaisuuden tarkastaminen

Hankintayksikkö on tarkistanut soveltuvuusvaatimukset täyttäneiden tarjoajien tarjousten tarjouspyynnönmukaisuuden. Kaikkien tarjousvertailuun hyväksyttävien tarjousten tuli täyttää tarjouspyyntöasiakirjoissa tarjoukselle sekä hankinnan kohteelle asetetut vähimmäisvaatimukset.
Kaikkien soveltuvuusvaatimukset täyttäneiden tarjoajien tarjoukset todettiin tarjouspyynnön mukaisiksi.

Tarjoajat, joiden tarjoukset hyväksyttiin tarjousvertailuun, olivat Astrello OÜ, Debora Oy, Diferents Oy, Helsingin siivous-10 Oy, Kiinteistösiivous Metsänen Oy, Koti-Medi Oy, Med Group Oy, Medicare Oy, Piika ja sisar Oy, ProHoiva Oy, Siivouspalvelu Puhtaax Oy, Siskon Poika Oy, Sivina Kotipalvelut Oy, Tiiti Rakennus Oy, Tmi Siivouspalvelu ********** , Tmi Tuus-Siivous, Warsinaiset Oy ja Wirtin.

Tarjousvertailu ja kilpailutuksen tulos

Julkisia hankintoja koskevat yleiset periaatteet on lueteltu hankintalain 3 §:ssä. Sen mukaan hankintayksikön on kohdeltava hankintamenettelyn osallistujia ja muita toimittajia tasapuolisesti ja syrjimättömästi sekä toimittava avoimesti ja suhteellisuuden vaatimukset huomioon ottaen. Edellä mainittua hankintalain periaatetta tulee noudattaa hankinnan kaikissa eri vaiheissa. Tarjoajien valinnat on tehtävä etukäteen asetettujen valintakriteerien mukaisesti eikä valintakriteereitä voida muuttaa tarjousten vertailu- tai valintavaiheessa.

Tarjousvertailu tehtiin tarjousvertailuun hyväksyttyjen tarjousten kesken osa-alueittain. Valintaperusteena oli kokonaistaloudellinen edullisuus, jossa hinnan painoarvo oli 100 prosenttia. Halvinta hintaa käytetään vertailuperusteena, koska oleelliset laatuun vaikuttavat seikat on huomioitu kattavasti hankinnan kohteen määrittelyssä ja ehdottomilla laatuvaatimuksilla pystytään turvaamaan palvelun laatu. (Liite 1. Vertailutaulukko)

Tarjouspyynnön mukaisesti hankinnan kohteeseen molemmille osa-alueille valittiin ensisijaisuusjärjestyksessä neljä (4) palveluntuottajaa.

Sopimus

Valittujen palveluntuottajien kanssa tehdään kahden (2) vuoden pituiset sopimukset. Sopimuskausi on suunniteltu alkavaksi 1.1.2024 ja se päättyy 31.12.2026.

HL 51 §:n perusteella korjattu sopimuskautta, MR 13.10.2023

Valittujen palveluntuottajien kanssa tehdään kahden (2) vuoden pituiset sopimukset. Sopimuskausi on suunniteltu alkavaksi 1.1.2024 ja se päättyy 31.12.2025.

Hankintaan sisältyy mahdollisuus enintään kahden (2) vuoden pituiseen optiokauteen perussopimuskauden päättymisen jälkeen.

Osapuolia sitovat sopimukset eivät synny päätöksen tiedoksiannolla, vaan vasta, kun hankinnasta on tehty sopimukset valittujen palveluntuottajien kanssa. Sopimukset voidaan allekirjoittaa aikaisintaan 14 päivän kuluttua siitä, kun tarjoajat ovat saaneet tai heidän katsotaan saaneen päätöksen ja muutoksenhakuosoituksen tiedoksi.

Hankintavaltuudet

Sosiaali-, terveys- ja pelastustoimialan toimialajohtajan oikeus päättää hankinnasta perustuu sosiaali- ja terveyslautakunnan päätökseen hankintavaltuuksista
14.2.2023 § 28.

Detta beslut publicerades 10.10.2023

MUUTOKSENHAKU HANKINTAPÄÄTÖKSEEN

Tähän päätökseen tyytymätön asianosainen voi hakea päätökseen muutosta vaatimalla hankintaoikaisua tai tekemällä valituksen markkinaoikeudelle taikka molemmat.

OHJEET HANKINTAOIKAISUVAATIMUKSEN TEKEMISEKSI
Oikaisuvaatimusaika

Asianosaisen on esitettävä vaatimus 14 päivän kuluessa siitä, kun
asianosainen on saanut tiedon hankintayksikön päätöksestä tai muusta ratkaisusta.

Muutoksenhaku markkinaoikeuteen ei estä vaatimasta hankintaoikaisua.

Mikäli päätös on lähetetty tiedoksi käyttäen ehdokkaan tai tarjoajan hankintayksikölle ilmoittamaa sähköistä yhteystietoa, katsotaan vastaanottajan saaneen päätöksestä tiedon sinä päivänä, jolloin sähköinen viesti on vastaanottajan käytettävissä tämän vastaanottolaitteessa siten, että viestiä voidaan käsitellä.

Mikäli päätös on lähetetty tiedoksi tavallisena kirjeenä, ehdokkaan tai tarjoajan katsotaan saaneen päätöksestä tiedon seitsemäntenä päivänä kirjeen lähettämisestä, jollei ehdokas tai tarjoaja näytä tiedoksiannon tapahtuneen myöhemmin.

Tiedoksisaantipäivää ei lueta oikaisuvaatimusaikaan. Oikaisuvaatimuksen on saavuttava Helsingin kaupungin kirjaamoon viimeistään määräajan viimeisenä päivänä ennen kirjaamon aukioloajan päättymistä.

Jos määräajan viimeinen päivä on pyhäpäivä, itsenäisyyspäivä, vapunpäivä, joulu- tai juhannusaatto tai arkilauantai, saa oikaisuvaatimuksen tehdä ensimmäisenä arkipäivänä sen jälkeen.

Oikaisuvaatimusviranomainen

Viranomainen, jolta hankintaoikaisua vaaditaan, on Helsingin kaupungin sosiaali-, terveys- ja pelastuslautakunta.

Oikaisuvaatimusviranomaisen asiointiosoite on seuraava:

Suojattu sähköposti: https://securemail.hel.fi/

Käytäthän aina suojattua sähköpostia, kun lähetät henkilökohtaisia tietojasi.

Muistathan asioinnin yhteydessä mainita kirjaamisnumeron (esim. HEL 2021-000123), mikäli asiasi on jo vireillä Helsingin kaupungissa.

Sähköpostiosoite:
helsinki.kirjaamo@hel.fi
Postiosoite:
PL 10
 
00099 HELSINGIN KAUPUNKI
Käyntiosoite:
Pohjoisesplanadi 11-13
Puhelinnumero:
09 310 13700

Kirjaamon aukioloaika on maanantaista perjantaihin klo 08.15–16.00.

Oikaisuvaatimuksen muoto ja sisältö

Hankintaoikaisuvaatimus pannaan vireille kirjallisesti ilmoittamalla

  • hankintayksikön päätös tai muu ratkaisu, johon hankintaoikaisuvaa-
    timus kohdistuu
  • miten päätöstä tai muuta ratkaisua halutaan oikaistavaksi
  • millä perusteella päätöstä tai muuta ratkaisua halutaan oikaistavaksi.

Sähköinen asiakirja täyttää vaatimuksen kirjallisesta muodosta.

Oikaisuvaatimuksessa on mainittava oikaisua vaativan nimi sekä tarvit- tavat yhteystiedot asian hoitamiseksi. Jos oikaisua vaativan puhevaltaa käyttää hänen laillinen edustajansa tai asiamiehensä tai jos oikaisuvaa- timuksen laatijana on joku muu henkilö, oikaisuvaatimuksessa on ilmoi- tettava myös tämän nimi sekä tarvittavat yhteystiedot.

Oikaisuvaatimukseen on liitettävä asiakirjat, joihin oikaisua vaativa ha- luaa vedota vaatimuksensa tueksi, jollei niitä ole jo aikaisemmin toimi- tettu viranomaiselle.

Pöytäkirja

Päätöstä koskevia pöytäkirjan otteita ja liitteitä lähetetään pyynnöstä. Asiakirjoja voi tilata Helsingin kaupungin kirjaamosta.

VALITUSOSOITUS MARKKINAOIKEUDELLE
Valitusaika

Valitus on tehtävä 14 päivän kuluessa päätöksen tiedoksisaannista.

Mikäli päätös on lähetetty tiedoksi käyttäen ehdokkaan tai tarjoajan hankintayksikölle ilmoittamaa sähköistä yhteystietoa, katsotaan vas- taanottajan saaneen päätöksestä tiedon sinä päivänä, jolloin sähköinen viesti on vastaanottajan käytettävissä tämän vastaanottolaitteessa si- ten, että viestiä voidaan käsitellä.

Mikäli päätös on lähetetty tiedoksi tavallisena kirjeenä, ehdokkaan tai tarjoajan katsotaan saaneen päätöksestä tiedon seitsemäntenä päivä- nä kirjeen lähettämisestä, jollei ehdokas tai tarjoaja näytä tiedoksian- non tapahtuneen myöhemmin.

Hankintaoikaisun vireilletulo ei vaikuta siihen määräaikaan, jonka ku- luessa asianosaisella on oikeus hakea muutosta valittamalla markkina- oikeudelle.

Tiedoksisaantipäivää ei lueta valitusaikaan. Valitus on toimitettava vali- tusviranomaiselle viimeistään valitusajan viimeisenä päivänä ennen va- litusviranomaisen aukioloajan päättymistä.

Jos valitusajan viimeinen päivä on pyhäpäivä, itsenäisyyspäivä, vapun- päivä, joulu- tai juhannusaatto tai arkilauantai, saa valituksen tehdä en- simmäisenä arkipäivänä sen jälkeen.

Valitusviranomainen

Valitus tehdään markkinaoikeudelle.

Markkinaoikeuden asiointiosoite on:

Sähköpostiosoite:
markkinaoikeus@oikeus.fi
Postiosoite:
Radanrakentajantie 5
 
00520 HELSINKI
Faksinumero:
029 56 43314
Käyntiosoite:
Radanrakentajantie 5
Puhelinnumero:
029 56 43300

Valituksen voi tehdä myös hallinto- ja erityistuomioistuinten asiointipal- velussa osoitteessa: https://asiointi.oikeus.fi/hallintotuomioistuimet

Valituksen muoto ja sisältö

Valitus on tehtävä kirjallisesti. Myös sähköinen asiakirja täyttää vaati-
muksen kirjallisesta muodosta.

Valituksessa on ilmoitettava:

  • päätös, johon haetaan muutosta (valituksen kohteena oleva päätös);
  • miltä kohdin päätökseen haetaan muutosta ja mitä muutoksia siihen vaaditaan tehtäväksi (vaatimukset);
  • vaatimusten perustelut;
  • mihin valitusoikeus perustuu, jos valituksen kohteena oleva pää-
    tös ei kohdistu valittajaan.

Valituksessa on lisäksi ilmoitettava valittajan nimi ja yhteystiedot. Jos puhevaltaa käyttää valittajan laillinen edustaja tai asiamies, myös tämän yhteystiedot on ilmoitettava. Yhteystietojen muutoksesta on vali- tuksen vireillä ollessa ilmoitettava viipymättä hallintotuomioistuimelle.

Valituksessa on ilmoitettava myös se postiosoite ja mahdollinen muu osoite, johon oikeudenkäyntiin liittyvät asiakirjat voidaan lähettää (pro- sessiosoite). Mikäli valittaja on ilmoittanut enemmän kuin yhden pro- sessiosoitteen, voi hallintotuomioistuin valita, mihin ilmoitetuista osoit- teista se toimittaa oikeudenkäyntiin liittyvät asiakirjat.

Valitukseen on liitettävä:

  • valituksen kohteena oleva päätös valitusosoituksineen;
  • selvitys siitä, milloin valittaja on saanut päätöksen tiedoksi, tai 
    muu selvitys valitusajan alkamisen ajankohdasta;
  • asiakirjat, joihin valittaja vetoaa vaatimuksensa tueksi, jollei niitä ole jo aikaisemmin toimitettu viranomaiselle.
Ilmoitus valituksen tekemisestä hankintayksikölle

Valittajan tai hänen edustajansa on ilmoitettava kirjallisesti hankintayk- sikölle asian saattamisesta markkinaoikeuden käsiteltäväksi. Ilmoitus on toimitettava viimeistään silloin, kun hankintaa koskeva valitus toimi- tetaan markkinaoikeudelle.

Ilmoitus on tehtävä osoitteeseen:

Suojattu sähköposti: https://securemail.hel.fi/

Käytäthän aina suojattua sähköpostia, kun lähetät henkilökohtaisia tietojasi.

Muistathan asioinnin yhteydessä mainita kirjaamisnumeron (esim. HEL 2021-000123), mikäli asiasi on jo vireillä Helsingin kaupungissa.

Sähköpostiosoite:
helsinki.kirjaamo@hel.fi
Postiosoite:
PL 10
 
00099 HELSINGIN KAUPUNKI
Käyntiosoite:
Pohjoisesplanadi 11-13
Puhelinnumero:
09 310 13700 

Kirjaamon aukioloaika on maanantaista perjantaihin klo 08.15–16.00.

Odotusaika

EU-kynnysarvot ylittävien hankintojen osalta hankintasopimus voidaan tehdä aikaisintaan 14 päivän kuluttua siitä, kun ehdokas tai tarjoaja on saanut tai hänen katsotaan saaneen päätöksen ja valitusosoituksen
tiedoksi.

Oikeudenkäyntimaksu

Muutoksenhakuasian vireillepanijalta peritään oikeudenkäyntimaksu sen mukaan kuin tuomioistuinmaksulaissa (1455/2015) säädetään.

Markkinaoikeuden ensimmäisenä asteena käsittelemässä asiassa maksu peritään riippumatta asian lopputuloksesta.

Pöytäkirja

Päätöstä koskevia pöytäkirjan otteita ja liitteitä lähetetään pyynnöstä. Asiakirjoja voi tilata Helsingin kaupungin kirjaamosta.

Stäng

Mer information fås av

Riitta Vaarala, suunnittelija, puhelin: 09 310 27143

riitta.vaarala@hel.fi

Essi Kangastie, hankinta-asiantuntija, puhelin: 09 310 37358

essi.kangastie@hel.fi

Mari Rinkinen, hankinta-asiantuntija, puhelin: 09 310 37769

mari.rinkinen@hel.fi

Beslutsfattare

Juha Jolkkonen
sosiaali-, terveys- ja pelastustoimialan toimialajohtaja

Bilagor

1. Vertailutaulukko
Bilagan publiceras inte på internet.

I beslutsdokumenten nämns bilagor som inte publiceras på nätet. Bort lämnas bilagor som innehåller sekretessbelagda uppgifter, bilagor som innehåller uppgifter som kan äventyra integritetsskyddet eller sådana som man inte av tekniska orsaker kunnat överföra till elektroniskt format. (Offentlighetslagen 621/1999, Lagen om tjänster inom elektronisk kommunikation 917/2014, Dataskyddslagen 1050/2018, Lagen om behandling av personuppgifter inom social- och hälsovården 703/2023, Lagen om offentlig upphandling och koncession 1397/2016). Upplysningar om stadsstyrelsens beslutshandlingar fås också från Helsingfors stads registratorskontor.