Toimivallan siirtäminen kaupunkiympäristön toimialalla, ostolaskujen, muistiotositteiden ja maksuosoitusten hyväksyminen
Kaupunkiympäristön toimialan ostolaskujen, muistiotositteiden ja maksuosoitusten hyväksyminen
Päätös
Kaupunkiympäristön toimialajohtaja päätti, että kaupunkiympäristön toimialan
- Tilat-palvelun, Yleiset alueet -palvelun ja Asuntotuotanto -palvelun hankkeiden ostolaskut hyväksyy kunkin projektin päällikkö tai tiimipäällikkö tai yksikön päällikkö omien, nimettyjen hankkeidensa osalta
- Tilat -palvelussa ja Yleiset alueet -palvelussa ostolaskut hyväksyy yksikön päällikkö, tiimipäällikkö tai asiakkuusyksikkö 1:n ylläpitoinsinööri
- ilmastoyksikön ostolaskut hyväksyy tiimipäällikkö tai yksikön päällikkö
- toimialan vahingonkorvauslakiin tai muuhun erityislainsäädäntöön perustuvissa vahingonkorvausasioissa ostolaskut ja maksuosoitukset hyväksyy toimialan hallinto- ja tukipalvelujen lakipalvelut-yksikön päällikkö
- hallinnollisia yleisiä juoksevia menoja koskevat ostolaskut hyväksyy hallintopäällikkö tai toimistopalvelupäällikkö sekä
- kaikki muut ostolaskut hyväksyy yksikön päällikkö oman yksikkönsä osalta, palvelun päällikkö useaa yksikköä koskevat laskut oman palvelunsa osalta ja palvelukokonaisuuden päällikkö useaa palvelua koskevat laskut oman palvelukokonaisuutensa osalta.
Lisäksi toimialajohtaja päätti, että kaupunkiympäristön toimialan oikaisumuistiot ja maksuosoitukset hyväksyy
- Talous- ja suunnittelupalveluissa talous- ja suunnittelupäällikkö, yksikön päällikkö, tiimipäällikkö, erityisasiantuntija, rahoitusasiantuntija, rakennuttaja-asiamies tai controller.
- Tilat -palvelun asuntoyksikössä yksikön päällikkö
- Pysäköinnin valvonta ja pysäköintipalvelussa **********
-ja maanhankintaan liittyvät maksuosoitukset hyväksyy Maaomaisuuden kehittäminen ja tontit palvelun tontit-yksikön päällikkö.
Lopuksi toimialajohtaja päätti, että
- luottotappiot hyväksyy talous- ja suunnittelupäällikkö,
- asuntotuotantopalveluiden maksuosoituksissa myytävien huoneistojen kaupanpurkuihin liittyvät kauppahintojen ja varausmaksujen palautukset sekä asumisoikeusasuntojen asumisoikeusmaksujen palautukset hyväksyy asuntotuotannon myynti- ja markkinointiyksikön rakennuttaja-asiamiehet tai myynti- ja markkinointiyksikön päällikkö
- ja pysäköintimaksujen palautukset hyväksyy Pysäköinnin valvonta ja pysäköintipalvelussa maksuseuraamukset ja oikaisuvaatimukset yksikön päällikkö tai maksuseuraamukset tiimin päällikkö.
Ostolaskujen hyväksymisessä on noudatettava rahoitusjohtajan 29.11.2022 (84 §) antamaa ostolaskujen tarkastus- ja hyväksymisohjetta.
Tämä päätös tulee voimaan 13.2.2023 ja tällä päätöksellä kumotaan toimialajohtajan 19.12.2022 (46 §) tekemä päätös kaupunkiympäristön toimialan ostolaskujen, muistiotositteiden ja maksuosoitusten hyväksymistä koskevan toimivallan siirtämisestä.
Päätöksen perustelut
Kappalemääriltään suurin laskumassa kohdistuu toimialan Tilat-palvelulle, jossa laskujen hyväksyminen on suuren laskumassan vuoksi ruuhkautunut. Tällä hetkellä Tilat-palvelussa ostolaskuja hyväksyy yksikön päällikkö tai tiimipäällikkö toimialajohtajan 19.12.2022 (46§) tekemän kaupunkiympäristön toimialan ostolaskujen, muistiotositteiden ja maksuosoitusten hyväksymistä koskevan päätöksen nojalla. Laskujen hyväksymismenettelyn sujuvoittamiseksi on tarkoituksen mukaista siirtää ostolaskujen hyväksymistä koskevaa toimivaltaa vielä Tilat-palveluiden asiakkuusyksikkö 1:n ylläpitoinsinööreille.
Helsingin kaupungin hallintosäännön 14 luvun 1 §:n 4 kohdan mukaisesti toimialajohtaja päättää ostolaskujen, maksuosoitusten ja muistiotositteiden hyväksymiseen oikeutetuista henkilöistä ja hyväksymismenettelystä.
Detta beslut publicerades 10.02.2023
OHJEET OIKAISUVAATIMUKSEN TEKEMISEKSI
Tähän päätökseen tyytymätön voi tehdä kirjallisen oikaisuvaatimuksen. Päätökseen ei saa hakea muutosta valittamalla tuomioistuimeen.
Oikaisuvaatimusoikeus
Oikaisuvaatimuksen saa tehdä
- se, johon päätös on kohdistettu tai jonka oikeuteen, velvollisuuteen tai etuun päätös välittömästi vaikuttaa (asianosainen)
- kunnan jäsen.
Oikaisuvaatimusaika
Oikaisuvaatimus on tehtävä 14 päivän kuluessa päätöksen tiedoksisaannista.
Oikaisuvaatimuksen on saavuttava Helsingin kaupungin kirjaamoon määräajan viimeisenä päivänä ennen kirjaamon aukioloajan päättymistä.
Mikäli päätös on annettu tiedoksi postitse, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, seitsemän päivän kuluttua kirjeen lähettämisestä. Kunnan jäsenen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon seitsemän päivän kuluttua siitä, kun pöytäkirja on nähtävänä yleisessä tietoverkossa.
Mikäli päätös on annettu tiedoksi sähköisenä viestinä, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, kolmen päivän kuluttua viestin lähettämisestä.
Tiedoksisaantipäivää ei lueta oikaisuvaatimusaikaan. Jos oikaisuvaatimusajan viimeinen päivä on pyhäpäivä, itsenäisyyspäivä, vapunpäivä, joulu- tai juhannusaatto tai arkilauantai, saa oikaisuvaatimuksen tehdä ensimmäisenä arkipäivänä sen jälkeen.
Oikaisuvaatimusviranomainen
Viranomainen, jolle oikaisuvaatimus tehdään, on Helsingin kaupungin kaupunkiympäristölautakunta.
Oikaisuvaatimusviranomaisen asiointiosoite on seuraava:
Sähköpostiosoite: | helsinki.kirjaamo@hel.fi |
Postiosoite: | PL 10 |
00099 HELSINGIN KAUPUNKI | |
Käyntiosoite: | Pohjoisesplanadi 11-13 |
Puhelinnumero: | 09 310 13700 |
Kirjaamon aukioloaika on maanantaista perjantaihin klo 08.15–16.00.
Oikaisuvaatimuksen muoto ja sisältö
Oikaisuvaatimus on tehtävä kirjallisena. Myös sähköinen asiakirja täyttää vaatimuksen kirjallisesta muodosta.
Oikaisuvaatimuksessa on ilmoitettava
- päätös, johon oikaisuvaatimus kohdistuu
- miten päätöstä halutaan oikaistavaksi
- millä perusteella päätöstä halutaan oikaistavaksi
- oikaisuvaatimuksen tekijä
- millä perusteella oikaisuvaatimuksen tekijä on oikeutettu tekemään vaatimuksen
- oikaisuvaatimuksen tekijän yhteystiedot
Pöytäkirja
Päätöstä koskevia pöytäkirjan otteita ja liitteitä lähetetään pyynnöstä. Asiakirjoja voi tilata Helsingin kaupungin kirjaamosta.
Mer information fås av
Johanna Salo, talouspalvelupäällikkö, puhelin: 09 310 31569