Virkasuhteen täyttäminen, neuvola- ja lapsiperheiden kotipalvelu, kotipalvelun esihenkilö, työavain SOTE -01-1006-22

HEL 2023-002606
Ärendet har nyare handläggningar
§ 3

Lapsiperheiden kotipalvelun esihenkilön viran täyttäminen, lapsiperheiden kotipalvelu, työavain SOTE-01-1006-22

Chef för familjetjänster

Päätös

Perhepalvelujen johtaja päätti ottaa koulutuksen, työkokemuksen, esihenkilökokemuksen sekä hakemuksen ja haastattelussa osoitetun sopivuuden perusteella lapsiperheiden kotipalvelun esihenkilö virkaan ********** yhteiskuntatieteiden maisterin (vakanssinumero 049153, toimintayksikkö 395100, työpiste 100005) 1.3.2023 tai sopimuksen mukaan 3988,97 euron tehtäväkohtaisen kuukausipalkan mukaan määräytyvin palkkaeduin ja viranhoitomääräyksessä tarkemmin määrätyin ehdoin.

Koeaika on kuusi (6) kuukautta.

Päätös on ehdollinen, kunnes virkaan otetun terveydentilasta saadun selvityksen perusteella virkaan ottaminen on vahvistettu. Selvitys on esitettävä 30 päivän kuluessa virkaan ottamista koskevan päätöksen tiedoksisaannista lukien.

Viran toimipaikka palvelusuhteen alkaessa on sosiaali- ja terveystoimiala / perhe- ja sosiaalipalvelut / lapsiperheiden hyvinvointi- ja terveys / neuvola ja lapsiperheiden kotipalvelu.

Päätöksen perustelut

Lapsiperheiden kotipalvelun esihenkilön virka (vakanssi 049153) on uusi virka 1.1.2023.

Sosiaali- ja terveystoimialan toimialajohtajan tekemän henkilöstöhallinnon delegointipäätöksen 22.12.2022 § 4 mukaan neuvolan ja lapsiperheiden kotipalvelun lapsiperheiden kotipalvelun esihenkilön virkaan ottaa perhepalvelujen johtaja.

Lapsiperheiden kotipalvelun esihenkilön tehtävänä on toimia lapsiperheiden kotipalvelun toiminnan ja henkilöstön esihenkilönä. Esihenkilön tehtäviin kuuluu lapsiperheiden kotipalvelun asiakasohjauksen ja tilauspalvelun sekä valvonnan johtaminen ja kehittäminen, talouden seuranta, strategian vieminen käytäntöön sekä muutosjohtaminen. Tehtävään kuuluu osallistuminen muutoksen johtamiseen uusissa perhekeskuksissa, asiantuntijana toimiminen sekä useisiin kehittämisryhmiin osallistuminen ja niiden johtaminen. Monialainen yhteistyö on osa työtehtäviä, kuten yhteistyöverkostojen koordinointi ja niiden toimintaan osallistuminen.

Viran kelpoisuusvaatimuksena on soveltuva ylempi korkeakoulututkinto. Kielitaitovaatimuksena on suomen kielen erinomainen suullinen ja kirjallinen taito sekä ruotsin kielen tyydyttävä suullinen taito.

Perustuslain 125 §:n mukaan viran yleiset nimitysperusteet ovat taito, kyky ja koeteltu kansalaiskunto.

Lisäksi edellytetään lapsiperheiden kotipalvelun tuntemusta, kolmen vuoden työkokemusta lapsiperheiden kanssa työskentelystä ja kolmen vuoden työkokemusta esihenkilön tehtävästä.

Eduksi luetaan kokemusta kotiin vietävästä palvelusta, käytännön kokemusta kehittämistyöstä ja palveluiden asiakaslähtöisestä tuottamisesta, hyviä vuorovaikutustaitoja ja esiintymiskykyä, tavoitteellista työskentelytapaa, digitaalisten työvälineiden sujuvaa käyttöä ja näkemyksellisyyttä niiden hyödyntämisestä sekä kokemusta asiakasohjauksesta, hankinnoista ja valvonnasta.

Lapsiperheiden kotipalvelun esihenkilön virka oli haettavana 9.1. - 31.1.2023. Hakuilmoitus julkaistiin kaupungin sähköisessä rekrytointipalvelussa osoitteessa helsinkirekry.fi. Lisäksi ilmoitus oli esillä TE-palvelujen sivuilla ja Linkedln-palvelussa.

Määräajassa hakemuksen jätti 12 hakijaa. Yhteenveto hakemuksen jättäneistä on tämän asian liitteenä 1.

Kaikilla hakijoilla oli viran edellyttämä kelpoisuus.

Hakemuksen perusteella haastatteluun kutsuttiin ********** **********

Haastattelijoina 8.2.2023 olivat vs. perhepalveluiden johtaja ********** vs. neuvolan ja lapsiperheiden kotipalvelun päällikkö **********

********** on koulutukseltaan yhteiskuntatieteiden maisteri (2017) ja hänellä on hyvinvointipalvelujen erikoistumisopinnot/ erikoissosiaalityöntekijän tutkinto (2021). **********

Hänen vahvuutenaan on työkokemus ja osaaminen lapsiperheiden kanssa työskentelystä sekä vahva osaaminen lapsiperheiden kotipalvelusta ja vahva osaaminen kotiin vietävästä palvelusta. Hänellä on vahva osaaminen esihenkilötyöstä. Lisäksi hänellä osaamista ja vahvaa kokemusta kehittämistyöstä ja palveluiden asiakaslähtöisestä tuottamisesta sekä monialaisesta yhteistyöstä, siihen osallistumisesta ja sen koordinoimisesta. Hänellä on erittäin vahva osaaminen lapsiperheiden kotipalvelun asiakasohjauksesta, hankinnoista ja valvonnasta. Hänellä on myös erittäin hyvät vuorovaikutustaidot.

********** on koulutukseltaan sosionomi yamk (2019). **********

Hänen vahvuutenaan on pitkä työkokemus esihenkilötyöstä. Hänellä on tuntemusta lapsiperheiden kotipalvelusta ja vahvaa osaamista lapsiperheiden parissa työskentelystä sekä erittäin hyvä kokemus kotiin vietävästä palvelusta. Hänellä on kokemusta kehittämistyöstä ja palveluiden asiakaslähtöisestä tuottamisesta, ja lisäksi hyvät organisointi ja koordinointitaidot. Hänellä on hyvät monialaiset yhteistyöverkostot ja niiden toimintaan osallistumisesta sekä erittäin hyvät vuorovaikutustaidot.

********** on koulutukseltaan sosionomi yamk (2020). **********

Hänen vahvuutenaan on pitkä työkokemus esihenkilötyöstä, kokemusta lapsiperheiden kotipalvelusta ja osaamista lapsiperheiden parissa työskentelystä sekä kokemusta kotiin vietävästä palvelusta. Lisäksi hänellä on kokemusta lapsiperheiden kotipalvelun asiakasohjauksesta ja hänellä on tuntemusta lapsiperheiden kotipalvelun tilapalvelusta. Lisäksi hänellä on kokemusta kehittämistyöstä. Hänellä on erittäin hyvät vuorovaikutustaidot.

Kaikilla haastatteluun osallistuneella hakijalla on viran edellyttämä koulutus, kielitaito, lapsiperheiden kotipalvelun tuntemus, työkokemusta lapsiperheiden kanssa työskentelystä sekä työkokemusta esihenkilön tehtävästä. Lisäksi kaikilla on kokemusta kotiin vietävästä palvelusta, käytännön kokemusta kehittämistyöstä sekä erittäin hyvät vuorovaikutustaidot.

Toimenkuvan vuoksi valinnassa kiinnitettiin erityistä huomiota hakijoiden osaamista ja näkemyksellisyyttä lapsiperheiden kotipalvelun kehittämisestä kotiin vietävänä palveluna sekä osaamista ja kokemusta lapsiperheiden kotipalvelun asiakasohjauksesta, hankinnoista ja valvonnasta. Lisäksi valinnassa kiinnitettiin erityistä huomiota kokemuksesta monialaisten yhteistyöverkostojen koordinoimisesta sekä niiden toimintaan osallistumisesta, osaamista ja kokemusta kehittämistyöstä ja palveluiden asiakaslähtöisestä tuottamisesta.

Hakemusten ja haastattelun perusteella ********** osoitti lapsiperheiden kotipalvelu esihenkilön virassa edellytettäviä vahvuuksia. Hän osoitti erittäin vahvaa osaamista lapsiperheiden kotipalvelusta, lapsiperheiden parissa työskentelystä ja kotiin vietävästä palvelusta. Lisäksi hänellä on vahva osaaminen esihenkilönä toimimisesta. Hänellä on myös erinomainen osaaminen uuden palvelun kehittämisestä ja organisoinnista liittyen asiakasohjaukseen, hankintaan ja valvontaan. Lisäksi hänellä on osaamista palveluiden asiakaslähtöisestä tuottamisesta ja erinomaista osaamista laaja-alaisesti monialaisesta yhteistyöverkostojen koordinoimisesta sekä yhteistyöverkkojen toimintaan osallistumisesta. Hänellä on erittäin hyvät vuorovaikutustaidot.

Koulutuksen, työkokemuksen, esihenkilökokemuksen sekä hakemuksessa ja haastattelussa osoitetun sopivuuden perusteella ********** on parhaat edellytykset lapsiperheiden kotipalvelun esihenkilön viran tehtävien hoitamiseen neuvolan ja lapsiperheiden kotipalveluissa.

Detta beslut publicerades 10.03.2023

OHJEET OIKAISUVAATIMUKSEN TEKEMISEKSI

Tähän päätökseen tyytymätön voi tehdä kirjallisen oikaisuvaatimuksen. Päätökseen ei saa hakea muutosta valittamalla tuomioistuimeen.

Oikaisuvaatimusoikeus

Oikaisuvaatimuksen saa tehdä

  • se, johon päätös on kohdistettu tai jonka oikeuteen, velvollisuuteen tai etuun päätös välittömästi vaikuttaa (asianosainen)
  • kunnan jäsen.
Oikaisuvaatimusaika

Oikaisuvaatimus on tehtävä 14 päivän kuluessa päätöksen tiedoksisaannista.

Oikaisuvaatimuksen on saavuttava Helsingin kaupungin kirjaamoon määräajan viimeisenä päivänä ennen kirjaamon aukioloajan päättymistä.

Mikäli päätös on annettu tiedoksi postitse, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, seitsemän päivän kuluttua kirjeen lähettämisestä. Kunnan jäsenen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon seitsemän päivän kuluttua siitä, kun pöytäkirja on nähtävänä yleisessä tietoverkossa.

Mikäli päätös on annettu tiedoksi sähköisenä viestinä, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, kolmen päivän kuluttua viestin lähettämisestä.

Tiedoksisaantipäivää ei lueta oikaisuvaatimusaikaan. Jos oikaisuvaatimusajan viimeinen päivä on pyhäpäivä, itsenäisyyspäivä, vapunpäivä, joulu- tai juhannusaatto tai arkilauantai, saa oikaisuvaatimuksen tehdä ensimmäisenä arkipäivänä sen jälkeen.

Oikaisuvaatimusviranomainen

Viranomainen, jolle oikaisuvaatimus tehdään, on Helsingin kaupungin sosiaali-, terveys- ja pelastuslautakunta.

Oikaisuvaatimusviranomaisen asiointiosoite on seuraava:

Sähköpostiosoite:
helsinki.kirjaamo@hel.fi
Postiosoite:
PL 10
 
00099 HELSINGIN KAUPUNKI
Käyntiosoite:
Pohjoisesplanadi 11-13
Puhelinnumero:
09 310 13700

Kirjaamon aukioloaika on maanantaista perjantaihin klo 08.15–16.00.

Oikaisuvaatimuksen muoto ja sisältö

Oikaisuvaatimus on tehtävä kirjallisena. Myös sähköinen asiakirja täyttää vaatimuksen kirjallisesta muodosta.

Oikaisuvaatimuksessa on ilmoitettava

  • päätös, johon oikaisuvaatimus kohdistuu
  • miten päätöstä halutaan oikaistavaksi
  • millä perusteella päätöstä halutaan oikaistavaksi
  • oikaisuvaatimuksen tekijä
  • millä perusteella oikaisuvaatimuksen tekijä on oikeutettu tekemään vaatimuksen
  • oikaisuvaatimuksen tekijän yhteystiedot
Pöytäkirja

Päätöstä koskevia pöytäkirjan otteita ja liitteitä lähetetään pyynnöstä. Asiakirjoja voi tilata Helsingin kaupungin kirjaamosta.

Stäng

Mer information fås av

Heidi Långström-Karhapää, vs. neuvolan ja lapsiperheiden kotipalvelun päällikkö, puhelin: 09 310 50428

heidi.langstrom-karhapaa@hel.fi

Beslutsfattare

Monica Lindberg
vs.perhepalvelujen johtaja

Bilagor

1. Hakijalista

I beslutsdokumenten nämns bilagor som inte publiceras på nätet. Bort lämnas bilagor som innehåller sekretessbelagda uppgifter, bilagor som innehåller uppgifter som kan äventyra integritetsskyddet eller sådana som man inte av tekniska orsaker kunnat överföra till elektroniskt format. (Offentlighetslagen 621/1999, Lagen om tjänster inom elektronisk kommunikation 917/2014, Dataskyddslagen 1050/2018, Lagen om behandling av personuppgifter inom social- och hälsovården 703/2023, Lagen om offentlig upphandling och koncession 1397/2016). Upplysningar om stadsstyrelsens beslutshandlingar fås också från Helsingfors stads registratorskontor.