Hankinta, kestävän matkailun yrityskohtainen valmennus, Kestävää nostetta matkailuyrityksiin: Etelä-Suomi -hanke, kaupunginkanslia
Hankinta, kestävän matkailun yrityskohtainen valmennus, Kestävää nostetta matkailuyrityksiin:Etelä-Suomi -hanke
Päätös
Elinkeinojohtaja päätti hyväksyä Mood of Finland Oy:n tarjouksen kestävän matkailun yrityskohtaisesta valmennuksesta Kestävää nostetta matkailuyrityksiin:Etelä- Suomi -hankkeessa kokonaistaloudellisesti edullisempana.
Suunniteltu sopimuskausi alkaa kaksi viikkoa viranhaltijan päätöksestä ja päättyy 30.9.2023. Sitova sopimus sopijapuolten välillä syntyy vasta myöhemmin erikseen allekirjoitettavalla hankintasopimuksella.
Hankinnan arvolisäveroton kokonaisarvo on 29 900 €. Osallistuville yrityksille valmennus on 500 € arvoista de minimis -tukea/yritys. Kyseessä on kansallisen kynnysarvon alle jäävä pienhankinta, johon ei sovelleta hankintalakia. Hankintaan liittyvät kustannukset maksetaan talousarvion kohdalta 1 50 04, kaupunginkanslian elinkeino-osaston matkailuja kohdepalvelut -yksikön hallinnoitavaksi oikeutetulta projektilta, projektinumero 1098083.
Elinkeinojohtaja päätti oikeuttaa elinkeino-osaston matkailupäällikön allekirjoittamaan hankintasopimuksen ja muut hankkeen toteuttamiseen liittyvät asiakirjat.
Päätöksen perustelut
Kestävää nostetta matkailuyrityksiin:Etelä-Suomi -hankkeen ydintavoite on tukea Etelä-Suomen pandemiasta kärsivien matkailu-, ravintola ja tapahtuma-alojen toipumista ja kilpailukykyä kehittämällä uusia matkailutuotteita kansainvälisille markkinoille. Samalla kehitetään yritysten tiedolla johtamisen osaamista, kyberturvallisuutta ja kestävyyttä, sekä huomioidaan eri kohderyhmien tarpeita matkailupalveluissa.
Hankinta perustuu Helsingin kaupunginkanslian elinkeino-osaston 1.3.2023 päivättyyn tarjouspyyntöön (liite 1). Tarjouspyyntö lähetettiin sähköpostitse kuudelle (6 ) palveluntarjoajalle. Palveluntarjoajat olivat Ramboll Finland Oy, Planet Egan, Lemma Travel House, Tmi AK Lukkarila, BrainIT ja Mood of Finland Oy. Määräaikaan 15.3.2023 mennessä saapui kolme tarjousta. Tarjoajat olivat Planet Egan Oy, Ramboll Finland Oy ja Mood of Finland Oy. Tarjoukset olivat tarjouspyynnön mukaisia.
Tarjousten valintaperusteena oli kokonaistaloudellinen edullisuus, joka koostui kokonaishinnasta (10 %), kuvauksesta valmennusten toteutuksesta ja aikataulusta (40 %) sekä valmentajan soveltuvuudesta ja referensseistä (50 %).
Mood of Finland Oy:n tarjous täytti valintaperusteet parhaiten. Kuvaus valmennusten toteutuksesta oli kattava. Valmennuksen eri vaiheet ja aikataulutus oli kuvattu selkeästi. Palveluntarjoajan soveltuvuus ja referenssit olivat erityisen kattavat. Tarjouksesta laadittu pistetaulukko on liitteenä (liite 2).
Elinkeinojohtajan oikeus toteuttaa hankintoja perustuu vs. kansliapäällikön päätökseen kaupunginkanslian viranhaltijoiden hankintaoikeuksista 2.8.2022 §151.
Detta beslut publicerades 07.04.2023
MUUTOKSENHAKU HANKINTAPÄÄTÖKSEEN
Tähän päätökseen tyytymätön asianosainen voi hakea päätökseen muutosta tekemällä hankintaoikaisuvaatimuksen tai kuntalain mukaisen oikaisuvaatimuksen taikka molemmat.
OHJEET HANKINTAOIKAISUVAATIMUKSEN TEKEMISEKSI
Oikaisuvaatimusaika
Asianosaisen on esitettävä vaatimus 14 päivän kuluessa siitä, kun asianosainen on saanut tiedon hankintayksikön päätöksestä tai muusta ratkaisusta.
Mikäli päätös on annettu tiedoksi postitse, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, seitsemän päivän kuluttua kirjeen lähettämisestä.
Mikäli päätös on annettu tiedoksi sähköisenä viestinä, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, kolmen päivän kuluttua viestin lähettämisestä.
Tiedoksiantopäivää ei lueta oikaisuvaatimusaikaan. Oikaisuvaatimuksen on saavuttava Helsingin kaupungin kirjaamoon viimeistään määräajan viimeisenä päivänä ennen kirjaamon aukioloajan päättymistä.
Jos määräajan viimeinen päivä on pyhäpäivä, itsenäisyyspäivä, vapunpäivä, joulu- tai juhannusaatto tai arkilauantai, saa oikaisuvaatimuksen tehdä ensimmäisenä arkipäivänä sen jälkeen.
Oikaisuvaatimusviranomainen
Viranomainen, jolta hankintaoikaisua vaaditaan, on Helsingin kaupunginhallitus.
Oikaisuvaatimusviranomaisen asiointiosoite on seuraava:
Sähköpostiosoite: | helsinki.kirjaamo@hel.fi |
Postiosoite: | PL 10 |
00099 HELSINGIN KAUPUNKI | |
Käyntiosoite: | Pohjoisesplanadi 11-13 |
Puhelinnumero: | 09 310 13700 |
Kirjaamon aukioloaika on maanantaista perjantaihin klo 08.15–16.00.
Oikaisuvaatimuksen muoto ja sisältö
Hankintaoikaisuvaatimus pannaan vireille kirjallisesti ilmoittamalla
- hankintayksikön päätös tai muu ratkaisu, johon hankintaoikaisuvaatimus kohdistuu
- miten päätöstä tai muuta ratkaisua halutaan oikaistavaksi
- millä perusteella päätöstä tai muuta ratkaisua halutaan oikaistavaksi.
Sähköinen asiakirja täyttää vaatimuksen kirjallisesta muodosta.
Oikaisuvaatimuksessa on mainittava oikaisua vaativan nimi sekä tarvittavat yhteystiedot asian hoitamiseksi. Jos oikaisua vaativan puhevaltaa käyttää hänen laillinen edustajansa tai asiamiehensä tai jos oikaisuvaatimuksen laatijana on joku muu henkilö, oikaisuvaatimuksessa on ilmoitettava myös tämän nimi sekä tarvittavat yhteystiedot.
Pöytäkirja
Päätöstä koskevia pöytäkirjan otteita ja liitteitä lähetetään pyynnöstä. Asiakirjoja voi tilata Helsingin kaupungin kirjaamosta.
OHJEET KUNTALAIN MUKAISEN OIKAISUVAATIMUKSEN TEKEMISEKSI
Tähän päätökseen tyytymätön voi tehdä kirjallisen oikaisuvaatimuksen.
Päätökseen ei saa hakea muutosta valittamalla tuomioistuimeen.
Oikaisuvaatimusoikeus
Oikaisuvaatimuksen saa tehdä
- se, johon päätös on kohdistettu tai jonka oikeuteen, velvollisuuteen tai etuun päätös välittömästi vaikuttaa (asianosainen)
- kunnan jäsen.
Oikaisuvaatimusaika
Oikaisuvaatimus on tehtävä 14 päivän kuluessa päätöksen tiedoksisaannista.
Oikaisuvaatimuksen on saavuttava Helsingin kaupungin kirjaamoon viimeistään määräajan viimeisenä päivänä ennen kirjaamon aukioloajan päättymistä.
Mikäli päätös on annettu tiedoksi postitse, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, seitsemän päivän kuluttua kirjeen lähettämisestä. Kunnan jäsenen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon seitsemän päivän kuluttua siitä, kun pöytäkirja on nähtävänä yleisessä tietoverkossa.
Mikäli päätös on annettu tiedoksi sähköisenä viestinä, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, kolmen päivän kuluttua viestin lähettämisestä.
Tiedoksisaantipäivää ei lueta oikaisuvaatimusaikaan. Jos oikaisuvaatimusajan viimeinen päivä on pyhäpäivä, itsenäisyyspäivä, vapunpäivä, joulu- tai juhannusaatto, tai arkilauantai, saa oikaisuvaatimuksen tehdä ensimmäisenä arkipäivänä sen jälkeen.
Oikaisuvaatimusviranomainen
Viranomainen, jolle oikaisuvaatimus tehdään, on Helsingin kaupunginhallitus.
Oikaisuvaatimusviranomaisen asiointiosoite on seuraava:
Sähköpostiosoite: | helsinki.kirjaamo@hel.fi |
Postiosoite: | PL 10 |
00099 HELSINGIN KAUPUNKI | |
Käyntiosoite: | Pohjoisesplanadi 11-13 |
Puhelinnumero: | 09 310 13700 |
Kirjaamon aukioloaika on maanantaista perjantaihin klo 08.15–16.00.
Oikaisuvaatimuksen muoto ja sisältö
Oikaisuvaatimus on tehtävä kirjallisena. Myös sähköinen asiakirja täyttää vaatimuksen kirjallisesta muodosta.
Oikaisuvaatimuksessa on ilmoitettava
- päätös, johon oikaisuvaatimus kohdistuu
- miten päätöstä halutaan oikaistavaksi
- millä perusteella päätöstä halutaan oikaistavaksi
- oikaisuvaatimuksen tekijä
- millä perusteella oikaisuvaatimuksen tekijä on oikeutettu tekemään vaatimuksen
- oikaisuvaatimuksen tekijän yhteystiedot.
Pöytäkirja
Päätöstä koskevia pöytäkirjan otteita ja liitteitä lähetetään pyynnöstä. Asiakirjoja voi tilata Helsingin kaupungin kirjaamosta.
Mer information fås av
Jonna Pitkänen, projektipäällikkö, puhelin: 09 310 15288