Sääntöohjaus, Kaupunginkanslian toimintasääntö 1.4.2023 lukien

HEL 2023-004356
Ärendet har nyare handläggningar
§ 51

Kaupunginkanslian toimintasääntö 1.4.2023 lukien

Kanslichef

Päätös

Kansliapäällikkö hyväksyi kaupunginkanslian toimintasäännön 1.4.2023 lukien liitteen 1 mukaisesti.

Päätöksen perustelut

Toimintasääntöön on tarpeen tehdä strategiaosastoa koskevia muutoksia.

Strategiaosastoa koskevat muutokset 1.4.2023 lukien

Lisätään maininta, että digitalisaatioyksikkö vastaa digitaalisesta palvelumuotoilusta.

Digitaaliset palvelut -tiimissä on kahden sijaan kolme alatiimiä: resursointi ja osaaminen, kehittämisen tuki sekä palvelu- ja sovelluskehitys.

Lisätään maininta, että kaupunkitietopalvelut -yksikön vastuulla on edistää ja tukea kaupungin toimijoita tietoon ja tutkimukseen pohjautuvan vaikutusarvioinnin kyvykkyyden kehittämisessä.

Kaupunkitietopalvelut -yksikkö vastaa osaltaan kaupunkiyhteisten data-, tilasto- ja tutkimusaineistojen saatavuudesta ja käytettävyyden varmistamisesta. Muutetaan nykyiseen muotoon: kaupunkitietopalvelut -yksikkö vastaa osaltaan kaupunkiyhteisten data-, tilasto- ja tutkimusaineistojen käytettävyydestä.

Kaupunkitietopalvelut -yksikössä on kolmen sijaan kaksi tiimiä: tutkimus ja analyysit sekä tietopalvelut ja raportit.

Yhteistoimintamenettely

Toimintasääntöön tehtäviä muutoksia on käsitelty kaupunginkanslian henkilöstötoimikunnassa 13.3.2023 ja yhteistoimintamenettely on todettu toteutuneeksi.

Toimivalta

Helsingin kaupungin hallintosäännön 12 luvun 1 §:n 1 momentin 5 kohdan mukaan kansliapäällikkö hyväksyy kaupunginkanslian toimintasäännön. Toimintasäännössä annetaan määräykset osastotasoa alemmasta organisaatiosta ja esihenkilöistä, toimivaltuuksista sekä johtoryhmistä.

Detta beslut publicerades 31.03.2023

OHJEET OIKAISUVAATIMUKSEN TEKEMISEKSI

Tähän päätökseen tyytymätön voi tehdä kirjallisen oikaisuvaatimuksen. Päätökseen ei saa hakea muutosta valittamalla tuomioistuimeen.

Oikaisuvaatimusoikeus

Oikaisuvaatimuksen saa tehdä

  • se, johon päätös on kohdistettu tai jonka oikeuteen, velvollisuuteen tai etuun päätös välittömästi vaikuttaa (asianosainen)
  • kunnan jäsen.
Oikaisuvaatimusaika

Oikaisuvaatimus on tehtävä 14 päivän kuluessa päätöksen tiedoksisaannista.

Oikaisuvaatimuksen on saavuttava Helsingin kaupungin kirjaamoon määräajan viimeisenä päivänä ennen kirjaamon aukioloajan päättymistä.

Mikäli päätös on annettu tiedoksi postitse, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, seitsemän päivän kuluttua kirjeen lähettämisestä. Kunnan jäsenen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon seitsemän päivän kuluttua siitä, kun pöytäkirja on nähtävänä yleisessä tietoverkossa.

Mikäli päätös on annettu tiedoksi sähköisenä viestinä, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, kolmen päivän kuluttua viestin lähettämisestä.

Tiedoksisaantipäivää ei lueta oikaisuvaatimusaikaan. Jos oikaisuvaatimusajan viimeinen päivä on pyhäpäivä, itsenäisyyspäivä, vapunpäivä, joulu- tai juhannusaatto tai arkilauantai, saa oikaisuvaatimuksen tehdä ensimmäisenä arkipäivänä sen jälkeen.

Oikaisuvaatimusviranomainen

Viranomainen, jolle oikaisuvaatimus tehdään, on Helsingin kaupunginhallitus.

Oikaisuvaatimusviranomaisen asiointiosoite on seuraava:

Sähköpostiosoite:
helsinki.kirjaamo@hel.fi
Postiosoite:
PL 10
 
00099 HELSINGIN KAUPUNKI
Käyntiosoite:
Pohjoisesplanadi 11-13
Puhelinnumero:
09 310 13700

Kirjaamon aukioloaika on maanantaista perjantaihin klo 08.15–16.00.

Oikaisuvaatimuksen muoto ja sisältö

Oikaisuvaatimus on tehtävä kirjallisena. Myös sähköinen asiakirja täyttää vaatimuksen kirjallisesta muodosta.

Oikaisuvaatimuksessa on ilmoitettava

  • päätös, johon oikaisuvaatimus kohdistuu
  • miten päätöstä halutaan oikaistavaksi
  • millä perusteella päätöstä halutaan oikaistavaksi
  • oikaisuvaatimuksen tekijä
  • millä perusteella oikaisuvaatimuksen tekijä on oikeutettu tekemään vaatimuksen
  • oikaisuvaatimuksen tekijän yhteystiedot
Pöytäkirja

Päätöstä koskevia pöytäkirjan otteita ja liitteitä lähetetään pyynnöstä. Asiakirjoja voi tilata Helsingin kaupungin kirjaamosta.

Stäng

Mer information fås av

Asta Vennelä, hallintoasiantuntija, puhelin: 09 310 36207

asta.vennela@hel.fi

Beslutsfattare

Sami Sarvilinna
kansliapäällikkö
Kirsi Remes
hallintojohtaja