Vuokraus, pysäköintialue, Kunnalliskodintie 2, Koskela, Helsingin Asumisoikeus Oy
Maa-alueen, noin 2 325 m², vuokraaminen Helsingin Asumisoikeus Oy:lle 26. kaupunginosasta, Koskela, Kunnalliskodintie 2, väliaikaista pysäköintiä varten, 1.11.2023 lukien
Päätös
Kaupunkiympäristön tapahtumat ja maanvuokraus -tiimin tiimipäällikkö päätti vuokrata Helsingin Asumisoikeus Oy:lle (0912770-2) noin 2 325 m²:n suuruisen alueen väliaikaista pysäköintialuetta varten.
Alue sijaitsee 26. kaupunginosassa, Koskela, Kunnalliskodintie 2, kiinteistötunnus 91-26-979-10, korttelin 26979 rakentamattomalta tontilta 10, asemakaavan mukaisella AKS- merkityllä erityisasumisen ja palvelujen korttelialueella liitekartan mukaisesti. Vuokraus on jatkoa kaupunkiympäristön tapahtumat ja maanvuokraus -tiimin tiimipäällikön päätökselle HEL 2023-011185 6.9.2023 § 121.
Vuokrasopimus on voimassa 1.11.2023 alkaen 31.12.2023 asti liitteenä olevan sopimuksen mukaisesti. Alueesta peritään vuokraa 1 838,13 euroa kuukaudessa. Vuokra muodostuu seuraavasti: (2 000 m² x 0,85 €/m2/kk) + (325 m2 x 0,85 €/m2/kk x 0,5) = 1 700,00 €/kk + 138,13 €/kk = 1 838,13 €/kk. Vuokra tulee maksaa Helsingin kaupungin laskua vastaan.
Vuokrausehdot on määritelty liitteenä olevassa vuokrasopimuksessa.
Tapahtumat ja maanvuokraus -tiimin tiimipäällikkö päätti hyväksyä ja allekirjoittaa liitteenä olevan vuokrasopimuksen.
Päätöksen perustelut
Helsingin Asumisoikeus Oy on toimittanut 11.12.2023 kaupungille alueen jatkovuokrausta koskevan tiedustelun ja ilmoittanut sitoutuvansa liitteenä olevan alueenkäyttöä koskevan vuokrasopimuksen ehtoihin.
Alueesta perittävän vuokran määrä perustuu kaupunkiympäristölautakunnan päätökseen 15.5.2018 § 238. Hinnaston mukainen vyöhykkeen 3 rakentamattomien yleisten alueiden ja tyhjien tonttien tilapäisten vuokrausten hinta on 0,65 €/m²/kk ja yli 2000 m² osalta –50 %.
Toimivalta
Kaupunkiympäristölautakunnan päätöksen 26.9.2023 § 499 perusteella on tapahtumat ja maanvuokraus -tiimin tiimipäällikölle delegoitu oikeus päättää tilapäisistä alueen käyttöön liittyvistä sopimuksista siten, että toistaiseksi voimassa olevien sopimusten irtisanomisaika on korkeintaan 6 kuukautta ja määräaikaisten sopimusten kesto enintään viisi vuotta.
Detta beslut publicerades 15.12.2023
OHJEET OIKAISUVAATIMUKSEN TEKEMISEKSI
Tähän päätökseen tyytymätön voi tehdä kirjallisen oikaisuvaatimuksen. Päätökseen ei saa hakea muutosta valittamalla tuomioistuimeen.
Oikaisuvaatimusoikeus
Oikaisuvaatimuksen saa tehdä
- se, johon päätös on kohdistettu tai jonka oikeuteen, velvollisuuteen tai etuun päätös välittömästi vaikuttaa (asianosainen)
- kunnan jäsen.
Oikaisuvaatimusaika
Oikaisuvaatimus on tehtävä 14 päivän kuluessa päätöksen tiedoksisaannista.
Oikaisuvaatimuksen on saavuttava Helsingin kaupungin kirjaamoon määräajan viimeisenä päivänä ennen kirjaamon aukioloajan päättymistä.
Mikäli päätös on annettu tiedoksi postitse, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, seitsemän päivän kuluttua kirjeen lähettämisestä. Kunnan jäsenen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon seitsemän päivän kuluttua siitä, kun pöytäkirja on nähtävänä yleisessä tietoverkossa.
Mikäli päätös on annettu tiedoksi sähköisenä viestinä, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, kolmen päivän kuluttua viestin lähettämisestä.
Tiedoksisaantipäivää ei lueta oikaisuvaatimusaikaan. Jos oikaisuvaatimusajan viimeinen päivä on pyhäpäivä, itsenäisyyspäivä, vapunpäivä, joulu- tai juhannusaatto tai arkilauantai, saa oikaisuvaatimuksen tehdä ensimmäisenä arkipäivänä sen jälkeen.
Oikaisuvaatimusviranomainen
Viranomainen, jolle oikaisuvaatimus tehdään, on Helsingin kaupungin kaupunkiympäristölautakunta.
Oikaisuvaatimusviranomaisen asiointiosoite on seuraava:
Suojattu sähköposti: https://securemail.hel.fi/
Käytäthän aina suojattua sähköpostia, kun lähetät henkilökohtaisia tietojasi.
Muistathan asioinnin yhteydessä mainita kirjaamisnumeron (esim. HEL 2021-000123), mikäli asiasi on jo vireillä Helsingin kaupungissa.
Sähköpostiosoite: | helsinki.kirjaamo@hel.fi |
Postiosoite: | PL 10 |
00099 HELSINGIN KAUPUNKI | |
Käyntiosoite: | Pohjoisesplanadi 11-13 |
Puhelinnumero: | 09 310 13700 |
Kirjaamon aukioloaika on 1.1.2024 lähtien, maanantaista perjantaihin klo 08.15–15.00.
Kirjaamon aukioloaika on 31.12.2023 saakka, maanantaista perjantaihin klo 08.15–16.00.
Oikaisuvaatimuksen muoto ja sisältö
Oikaisuvaatimus on tehtävä kirjallisena. Myös sähköinen asiakirja täyttää vaatimuksen kirjallisesta muodosta.
Oikaisuvaatimuksessa on ilmoitettava
- päätös, johon oikaisuvaatimus kohdistuu
- miten päätöstä halutaan oikaistavaksi
- millä perusteella päätöstä halutaan oikaistavaksi
- oikaisuvaatimuksen tekijä
- millä perusteella oikaisuvaatimuksen tekijä on oikeutettu tekemään vaatimuksen
- oikaisuvaatimuksen tekijän yhteystiedot
Pöytäkirja
Päätöstä koskevia pöytäkirjan otteita ja liitteitä lähetetään pyynnöstä. Asiakirjoja voi tilata Helsingin kaupungin kirjaamosta.
Mer information fås av
Tommy Tienhaara, tarkastaja, puhelin: 09 310 28562