Virkasuhteen täyttäminen, arviointitoiminta, pohjoinen asiakasohjaus, asiakasohjaaja, työavain SOTEPE-03-983-23

HEL 2023-013008
Ärendet har nyare handläggningar
§ 31

Kahden asiakasohjaajan viran täyttäminen, arviointitoiminta, Pohjoinen asiakasohjaus, työavain SOTEPE-03-983-23

Chef för klienthandledning

Päätös

Asiakasohjauspäällikkö päätti ottaa koulutuksen, kokemuksen ja haastattelussa osoitetun soveltuvuuden perusteella sosionomi AMK ********** asiakasohjaajan virkaan (vakanssinumero 039762, toimintayksikkö 397130, työpiste 100050) ja geronomi ********** asiakasohjaajan virkaan (vakanssinumero 039376, toimintayksikkö 397130, työpiste 100050) 1.11.2023 lukien 2884,14 euron tehtäväkohtaisen kuukausipalkan mukaan määräytyvin palkkaeduin ja viranhoitomääräyksessä tarkemmin määrätyin ehdoin.

Koeaikaa ei aseteta.

Päätös on ehdollinen, kunnes virkaan otettujen terveydentilasta saatujen selvityksen perusteella virkoihin ottaminen on vahvistettu. Selvitys on esitettävä 30 päivän kuluessa virkaan ottamista koskevan päätöksen tiedoksisaannista lukien.

Päätös on ehdollinen, kunnes virkaan otetut ovat esittäneet hyväksyttävän selvityksen tartuntatautilain 48 §:n mukaisesta rokotussuojastaan. Selvitys on esitettävä 30 päivän kuluessa virkaan ottamista koskevan päätöksen tiedoksisaannista lukien.

Päätöksen perustelut

Asiakasohjaajan virat tulivat avoimiksi 16.10.2023.

Sosiaali- ja terveystoimialan toimialajohtajan tekemän henkilöstöhallinnon delegointipäätöksen 22.12.2022 § 199 mukaan asiakasohjaajan virkaan ottaa asiakasohjauspäällikkö.

Asiakasohjaajan tehtävänä ovat laaja-alaiset palvelutarpeenarvioinnit asiakkaiden kotona ja osastojaksoilla. Arvioida asiakkaiden palvelutarpeen päivätoiminnan, omaishoidontuen, kotiin vietävien palveluiden, arviointi- ja kuntoutusjaksojen, kriisitilanteiden, sosiaalityön ja -ohjauksen, lyhytaikaisen tai pitkäaikaisen ympärivuorokautisen hoivan suhteen sekä tehdä palveluista päätökset ja järjestää asiakkaille palveluita. Tehtävänä on myös iäkkäiden täydentävän ja ennaltaehkäisevän toimeentulotuen päätökset. Koordinoida asiakkaiden palveluiden kokonaisuutta asiakassuunnitelman avulla.

Asiakasohjaajan viran kelpoisuusvaatimuksena on sosiaalihuollon ammattihenkilölain 817/2015 (8§) mukainen sosiaalialalle soveltuva ammattikorkeakoulututkinto (sosionomi, geronomi tai kuntoutuksen ohjaaja) tai terveydenhuollon ammattikorkeakoulututkinto (sairaanhoitaja, terveydenhoitaja, fysioterapeutti ja toimintaterapeutti) tai aikaisempi sosiaali- ja terveysalan opistoasteinen tutkinto.

Kielitaitovaatimuksena on suomen kielen hyvä suullinen ja kirjallinen taito ja tyydyttävä ruotsin kielen suullinen taito.

Virkaan valittaessa luetaan eduksi kokemus asiakasohjaajan tehtävistä iäkkäiden palveluissa sekä alue- ja verkostotuntemusta.

Tehtävässä edellytetään tartuntatautilain 48§ mukaista rokotussuojaa.

Perustuslain 125 §:n mukaan viran yleiset nimitysperusteet ovat taito, kyky koeteltu kansalaiskunto.

Virkaan valitun tulee toimittaa työterveyshuollon lausunto sopivuudesta 30 päivän kuluessa valinnasta.

Asiakasohjaajan virat (vakanssit 039376 ja 039762) ovat olleet julkisesti haettavana 12.9. - 26.9.2023 kaupungin sähköisen rekrytointipalvelun ulkoisessa haussa ja te-palvelujen työpaikkasivustolla.

Määräajassa hakemuksen jätti 26 hakijaa. Yhteenveto hakemuksen jättäneistä on tämän asian liitteenä 1.

Vaadittu kelpoisuus on 21 hakijalla.

Hakemusten perusteella ryhmähaastatteluun kutsuttiin 27.9.2023 seitsemän hakijaa: ********** ja yksilöhaastatteluihin kutsuttiin 26.9.2023 ********** ja ********** ja 3.10.2023 **********

Haastattelut suorittivat asiakkuupäällikkö ********** ja asiakkuusvastaavat **********

********** on valmistunut sairaanhoitajaksi Metropoliasta vuonna 2012. **********

********** on valmistunut sairaanhoitajaksi Diakista vuonna 2021. **********

********** on valmistunut fysioterapeutiksi Laurea-ammattikorkeakoulusta vuonna 2019. **********

********** on valmistunut Geronomiksi (AMK) Metropoliasta vuonna 2022. **********

********** on valmistunut sairaanhoitajaksi DIAKista vuonna 2019. **********

********** on valmistunut geronomiksi Metropoliasta vuonna 2023. **********

********** on valmistunut sosionomiksi (AMK) Laureasta vuonna 2023. **********

********** on valmistunut sairaanhoitajaksi Savonia AMK:sta vuonna 2017. **********

********** on valmistunut sosionomiksi (AMK) Laurean ammattikorkeakoulusta vuonna 2023. **********

********** on valmistunut geronomiksi Metropolia Ammattikorkeakoulusta vuonna 2023. **********

Hakemuksen, haastatteluiden ja työssä osoitetun sopivuuden perusteella ********** ja ********** osoittivat asiakasohjauksen asiakasohjaajan viransijaisuudessa edellytettäviä vahvuuksia. Heillä on osaamista tietojärjestelmästä, dokumentoinnista, asiakasprosesseista ja monipuolinen tuntemus Pohjois-Helsingin ikäihmisten palvelurakenteesta. Heillä on hyvät tiedonhankinta, verkosto-, vuorovaikutus- ja yhteistyötaidot. He ovat osoittaneet taitonsa moniammatillisessa tiimityössä ja asiakaslähtöisessä asiakastyössä. He kykenevät itsenäiseen työskentelyyn ja päätöksentekoon.

Koulutuksen, kokemuksen ja työssä sekä haastattelussa osoitetun sopivuuden perusteella ********** ja ********** on parhaat edellytykset asiakasohjaajan viran hoitamiseen Pohjoisessa asiakasohjausyksikössä.

Detta beslut publicerades 02.11.2023

OHJEET OIKAISUVAATIMUKSEN TEKEMISEKSI

Tähän päätökseen tyytymätön voi tehdä kirjallisen oikaisuvaatimuksen. Päätökseen ei saa hakea muutosta valittamalla tuomioistuimeen.

Oikaisuvaatimusoikeus

Oikaisuvaatimuksen saa tehdä

  • se, johon päätös on kohdistettu tai jonka oikeuteen, velvollisuuteen tai etuun päätös välittömästi vaikuttaa (asianosainen)
  • kunnan jäsen.
Oikaisuvaatimusaika

Oikaisuvaatimus on tehtävä 14 päivän kuluessa päätöksen tiedoksisaannista.

Oikaisuvaatimuksen on saavuttava Helsingin kaupungin kirjaamoon määräajan viimeisenä päivänä ennen kirjaamon aukioloajan päättymistä.

Mikäli päätös on annettu tiedoksi postitse, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, seitsemän päivän kuluttua kirjeen lähettämisestä. Kunnan jäsenen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon seitsemän päivän kuluttua siitä, kun pöytäkirja on nähtävänä yleisessä tietoverkossa.

Mikäli päätös on annettu tiedoksi sähköisenä viestinä, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, kolmen päivän kuluttua viestin lähettämisestä.

Tiedoksisaantipäivää ei lueta oikaisuvaatimusaikaan. Jos oikaisuvaatimusajan viimeinen päivä on pyhäpäivä, itsenäisyyspäivä, vapunpäivä, joulu- tai juhannusaatto tai arkilauantai, saa oikaisuvaatimuksen tehdä ensimmäisenä arkipäivänä sen jälkeen.

Oikaisuvaatimusviranomainen

Viranomainen, jolle oikaisuvaatimus tehdään, on Helsingin kaupungin sosiaali-, terveys- ja pelastuslautakunta.

Oikaisuvaatimusviranomaisen asiointiosoite on seuraava:

Suojattu sähköposti: https://securemail.hel.fi/

Käytäthän aina suojattua sähköpostia, kun lähetät henkilökohtaisia tietojasi.

Muistathan asioinnin yhteydessä mainita kirjaamisnumeron (esim. HEL 2021-000123), mikäli asiasi on jo vireillä Helsingin kaupungissa.

Sähköpostiosoite:
helsinki.kirjaamo@hel.fi
Postiosoite:
PL 10
 
00099 HELSINGIN KAUPUNKI
Käyntiosoite:
Pohjoisesplanadi 11-13
Puhelinnumero:
09 310 13700

Kirjaamon aukioloaika on maanantaista perjantaihin klo 08.15–16.00.

Oikaisuvaatimuksen muoto ja sisältö

Oikaisuvaatimus on tehtävä kirjallisena. Myös sähköinen asiakirja täyttää vaatimuksen kirjallisesta muodosta.

Oikaisuvaatimuksessa on ilmoitettava

  • päätös, johon oikaisuvaatimus kohdistuu
  • miten päätöstä halutaan oikaistavaksi
  • millä perusteella päätöstä halutaan oikaistavaksi
  • oikaisuvaatimuksen tekijä
  • millä perusteella oikaisuvaatimuksen tekijä on oikeutettu tekemään vaatimuksen
  • oikaisuvaatimuksen tekijän yhteystiedot
Pöytäkirja

Päätöstä koskevia pöytäkirjan otteita ja liitteitä lähetetään pyynnöstä. Asiakirjoja voi tilata Helsingin kaupungin kirjaamosta.

Stäng

Mer information fås av

Elina Määränen, asiakkuuspäällikkö, puhelin: 09 310 23317

elina.maaranen@hel.fi

Beslutsfattare

Eeva Raulos
asiakasohjauspäällikkö

Bilagor

1. Hakijaluettelo, SOTEPE-03-983-23

I beslutsdokumenten nämns bilagor som inte publiceras på nätet. Bort lämnas bilagor som innehåller sekretessbelagda uppgifter, bilagor som innehåller uppgifter som kan äventyra integritetsskyddet eller sådana som man inte av tekniska orsaker kunnat överföra till elektroniskt format. (Offentlighetslagen 621/1999, Lagen om tjänster inom elektronisk kommunikation 917/2014, Dataskyddslagen 1050/2018, Lagen om behandling av personuppgifter inom social- och hälsovården 703/2023, Lagen om offentlig upphandling och koncession 1397/2016). Upplysningar om stadsstyrelsens beslutshandlingar fås också från Helsingfors stads registratorskontor.