Hankinta, lajittelujärjestelmä oppilaitokseen, Stadin ammatti- ja aikuisopisto, kampus 2
Hankinta, lajittelujärjestelmä oppilaitokseen, Stadin ammatti- ja aikuisopisto, Kampus 2
Päätös
Rehtori päätti hankkia Haagan toimipisteeseen lajittelujärjestelmän Lehtovuori Oy:ltä (Y-2544559-1) tarjouksen mukaisesti.
Hankinnan arvo on 42 202,30 (alv 0%). Hinta sisältää kaikki tavaran tai palvelun tuottamisesta aiheutuvat kulut mm. toimitus-, matka- ja majoituskustannukset, päivärahat ja ylityökorvaukset. Erillisiä veloituksia tai hintavaraumia ei hyväksytä.
Päätöksen perustelut
Hankinnan ennakoitu arvonlisätön arvo ei ylitä laki julkisista hankinnoista ja käyttöoikeussopimuksista (1397/206) § 25 mukaista kynnysarvoa eikä hankintayksiköllä ole velvollisuutta kilpailuttaa palvelua/tuotetta hankintalain mukaisesti. Kyseessä on pienhankinta, joka kilpailutettiin kevennetysti.
Lehtovuori Oy jätti ainoana tarjouksen.
Tarjous vastaa tarjouspyynnön ehdottomia vaatimuksia. Valintaperusteena oli kokonaistaloudellinen edullisuus perusteena hinta eikä kilpailevia tarjouksia tullut.
Osapuolia sitova sopimus ei synny tämän päätöksen tiedoksiannolla vaan vasta, kun osapuolet ovat allekirjoittaneet asiasta sopimuksen/tehneet tilaukset.
Helsingin kaupungin hallintosäännön mukaan toimialalautakunta omalla toimialallaan päättää tai hyväksyy perusteet ja rajat, joiden mukaan viranomainen päättää hankinnoista lukuun ottamatta osakkeita (10 luku 1 § 3 momentti 3 kohta). Kasvatus- ja koulutuslautakunta on oikeuttanut Hanna Laurilan päättämään arvonlisäverottomalta arvoltaan 60 000 euroa alittavista hankinnoista (HEL 2020-010092, 20.10.2020 § 250).
Hankinnan kohde
Lajitteluastiat aulatiloihin 21 kpl
Jakeet seuraavasti: pullot, energia, pahvi, kolmen lajitteluyksiköinä
Yksittäisen jakseen tilavuus: 100l
Tarrat tulisivat kanteen sekä lajitteluastian etuosaan.
Lajitteluastiat teoriatiloihin 75 kpl
Jakeet seuraavasti: pullot, energia, pahvi, kolmen lajitteluyksikköinä
Yksittäisen jakeen tilavuus: 50l
Tarrat etuosaan
Lajitteluastiat opiskelijahuollontiloihin 12 kpl
Jakeet seuraavasti: pullot, energia, pahvi, kolmen lajitteluyksikköinä
Yksittäisen jakeen tilavuus: 50l
Tarrat etuosaan
Lajitteluastiat opettajien tiloihin 15 kpl
Jakeet seuraavasti: pullot, energia, paperi, bio ja pahvi, viiden lajitteluyksikköinä
Yksittäisen jakeen tilavuus: 50l
Tarrat etuosaan
Biojätteeseen valuma-astia
Lajitteluastiat väriltään mustat, ruostumatonta terästä tai muuta vastaavaa metallia.
Toimitus vuoden 2023 puolella, hinta sisältää toimituksen, kokoamisen, käyttöopastuksen.
Muut ehdot
Tarjouspyynnön vastaisia tarjouksia ei huomioida tarjousvertailussa. Valitun toimittajan tulee tuottaa tarjoamillaan hinnoilla vähimmäisvaatimukset täyttävät tuotteet ja palvelut.
Hankintayksikkö pidättää oikeuden olla hyväksymättä mitään annetuista tarjouksista perustellusta syystä. Tarjoajalla ei ole oikeutta saada korvausta tekemästään tarjouksesta.
Hankinnassa noudatetaan julkisten hankintojen yleisiä sopimusehtoja [tavara/palvelu] hankinnoissa (JYSE2014 [Tavarat/Palvelut], huhtikuu 2017) siltä osin kuin kyseisistä ehdoista ei ole poikettu tarjouspyynnössä.
Tavara voidaan laskuttaa, kun se on hyväksytysti vastaanotettu. Verkkolasku erääntyy maksettavaksi 21 päivän kuluttua hyväksyt-tävän laskun saapumisesta. Verkkolaskujen välityksessä käyte-tään Helsingin kaupungin talouspalvelujen käyttämiä verkkolasku-tuspalveluja (kts. www.tieke.fi).
Tarjoukseen sisällytettävät tiedot
Tarjoajan on merkittävä tarjoukseensa liikesalaisuuksinaan pitämänsä tiedot. Kaupunki harkitsee, ovatko liikesalaisuuksiksi esitetyt asiat lain mukaan salassa pidettäviä. Tarjouksen vertailussa käytettäviä hintatietoja ei pidetä liikesalaisuuksina.
Detta beslut publicerades 06.11.2023
MUUTOKSENHAKU HANKINTAPÄÄTÖKSEEN
Tähän päätökseen tyytymätön asianosainen voi hakea päätökseen muutosta tekemällä hankintaoikaisuvaatimuksen tai kuntalain mukaisen oikaisuvaatimuksen taikka molemmat.
OHJEET HANKINTAOIKAISUVAATIMUKSEN TEKEMISEKSI
Oikaisuvaatimusaika
Asianosaisen on esitettävä vaatimus 14 päivän kuluessa siitä, kun asianosainen on saanut tiedon hankintayksikön päätöksestä tai muusta ratkaisusta.
Mikäli päätös on annettu tiedoksi postitse, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, seitsemän päivän kuluttua kirjeen lähettämisestä.
Mikäli päätös on annettu tiedoksi sähköisenä viestinä, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, kolmen päivän kuluttua viestin lähettämisestä.
Tiedoksiantopäivää ei lueta oikaisuvaatimusaikaan. Oikaisuvaatimuksen on saavuttava Helsingin kaupungin kirjaamoon viimeistään määräajan viimeisenä päivänä ennen kirjaamon aukioloajan päättymistä.
Jos määräajan viimeinen päivä on pyhäpäivä, itsenäisyyspäivä, vapunpäivä, joulu- tai juhannusaatto tai arkilauantai, saa oikaisuvaatimuksen tehdä ensimmäisenä arkipäivänä sen jälkeen.
Oikaisuvaatimusviranomainen
Viranomainen, jolta hankintaoikaisua vaaditaan, on Helsingin
kaupungin kasvatus- ja koulutuslautakunta.
Oikaisuvaatimusviranomaisen asiointiosoite on seuraava:
Suojattu sähköposti: https://securemail.hel.fi/
Käytäthän aina suojattua sähköpostia, kun lähetät henkilökohtaisia tietojasi.
Muistathan asioinnin yhteydessä mainita kirjaamisnumeron (esim. HEL 2021-000123), mikäli asiasi on jo vireillä Helsingin kaupungissa.
Sähköpostiosoite: | helsinki.kirjaamo@hel.fi |
Postiosoite: | PL 10 |
00099 HELSINGIN KAUPUNKI | |
Käyntiosoite: | Pohjoisesplanadi 11-13 |
Puhelinnumero: | 09 310 13700 |
Kirjaamon aukioloaika on maanantaista perjantaihin klo 08.15–16.00.
Oikaisuvaatimuksen muoto ja sisältö
Hankintaoikaisuvaatimus pannaan vireille kirjallisesti ilmoittamalla
- hankintayksikön päätös tai muu ratkaisu, johon hankintaoikaisuvaatimus kohdistuu
- miten päätöstä tai muuta ratkaisua halutaan oikaistavaksi
- millä perusteella päätöstä tai muuta ratkaisua halutaan oikaistavaksi.
Sähköinen asiakirja täyttää vaatimuksen kirjallisesta muodosta.
Oikaisuvaatimuksessa on mainittava oikaisua vaativan nimi sekä tarvittavat yhteystiedot asian hoitamiseksi. Jos oikaisua vaativan puhevaltaa käyttää hänen laillinen edustajansa tai asiamiehensä tai jos oikaisuvaatimuksen laatijana on joku muu henkilö, oikaisuvaatimuksessa on ilmoitettava myös tämän nimi sekä tarvittavat yhteystiedot.
Pöytäkirja
Päätöstä koskevia pöytäkirjan otteita ja liitteitä lähetetään pyynnöstä. Asiakirjoja voi tilata Helsingin kaupungin kirjaamosta.
OHJEET KUNTALAIN MUKAISEN OIKAISUVAATIMUKSEN TEKEMISEKSI
Tähän päätökseen tyytymätön voi tehdä kirjallisen oikaisuvaatimuksen. Päätökseen ei saa hakea muutosta valittamalla tuomioistuimeen.
Oikaisuvaatimusoikeus
Oikaisuvaatimuksen saa tehdä
- se, johon päätös on kohdistettu tai jonka oikeuteen, velvollisuuteen tai etuun päätös välittömästi vaikuttaa (asianosainen)
- kunnan jäsen.
Oikaisuvaatimusaika
Oikaisuvaatimus on tehtävä 14 päivän kuluessa päätöksen tiedoksisaannista.
Oikaisuvaatimuksen on saavuttava Helsingin kaupungin kirjaamoon viimeistään määräajan viimeisenä päivänä ennen kirjaamon aukioloajan päättymistä.
Mikäli päätös on annettu tiedoksi postitse, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, seitsemän päivän kuluttua kirjeen lähettämisestä. Kunnan jäsenen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon seitsemän päivän kuluttua siitä, kun pöytäkirja on nähtävänä yleisessä tietoverkossa.
Mikäli päätös on annettu tiedoksi sähköisenä viestinä, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, kolmen päivän kuluttua viestin lähettämisestä.
Tiedoksisaantipäivää ei lueta oikaisuvaatimusaikaan. Jos oikaisuvaatimusajan viimeinen päivä on pyhäpäivä, itsenäisyyspäivä, vapunpäivä, joulu- tai juhannusaatto, tai arkilauantai, saa oikaisuvaatimuksen tehdä ensimmäisenä arkipäivänä sen jälkeen.
Oikaisuvaatimusviranomainen
Viranomainen, jolle oikaisuvaatimus tehdään, on Helsingin
kaupungin kasvatus- ja koulutuslautakunta.
Oikaisuvaatimusviranomaisen asiointiosoite on seuraava:
Suojattu sähköposti: https://securemail.hel.fi/
Käytäthän aina suojattua sähköpostia, kun lähetät henkilökohtaisia tietojasi.
Muistathan asioinnin yhteydessä mainita kirjaamisnumeron (esim. HEL 2021-000123), mikäli asiasi on jo vireillä Helsingin kaupungissa.
Sähköpostiosoite: | helsinki.kirjaamo@hel.fi |
Postiosoite: | PL 10 |
00099 HELSINGIN KAUPUNKI | |
Käyntiosoite: | Pohjoisesplanadi 11-13 |
Puhelinnumero: | 09 310 13700 |
Kirjaamon aukioloaika on maanantaista perjantaihin klo 08.15–16.00.
Oikaisuvaatimuksen muoto ja sisältö
Oikaisuvaatimus on tehtävä kirjallisena. Myös sähköinen asiakirja täyttää vaatimuksen kirjallisesta muodosta.
Oikaisuvaatimuksessa on ilmoitettava
- päätös, johon oikaisuvaatimus kohdistuu
- miten päätöstä halutaan oikaistavaksi
- millä perusteella päätöstä halutaan oikaistavaksi
- oikaisuvaatimuksen tekijä
- millä perusteella oikaisuvaatimuksen tekijä on oikeutettu tekemään vaatimuksen
- oikaisuvaatimuksen tekijän yhteystiedot.
Pöytäkirja
Päätöstä koskevia pöytäkirjan otteita ja liitteitä lähetetään pyynnöstä. Asiakirjoja voi tilata Helsingin kaupungin kirjaamosta.
Mer information fås av
Hanna Laurila, rehtori, puhelin: 09 310 86141