Sitovat toiminnan tavoitteet vuonna 2023, Helsingin kaupunki
- Helsingfors stadsfullmäktige 4/28.02.2024
- Direktionen för affärsverket företagshälsan 1/28.02.2024
- Social-, hälsovårds- och räddningsnämnden 3/13.02.2024
- Helsingfors stadsstyrelse 6/12.02.2024
- Helsingfors stadsstyrelse 6/12.02.2024
- Kanslichef 01.02.2024
- Direktionen för affärsverket företagshälsan 1/31.01.2024
- Stadsmiljönämnden 3/23.01.2024
- Direktionen för trafikaffärsverket 1/18.01.2024
- Direktionen för affärsverket byggtjänsten (Stara) 1/17.01.2024
- Direktionen för affärsverket ekonomiförvaltningen 9/05.12.2023
Taloushallintopalveluliikelaitoksen vuoden 2023 talousarvion toteutumattomat sitovat toiminnan tavoitteet
Päätös
Taloushallintopalveluliikelaitoksen johtokunta päätti merkitä tiedoksi taloushallintopalveluliikelaitoksen selvityksen toteutumatta jäävistä sitovista toiminnan tavoitteista vuonna 2023 ja lähettää sen tiedoksi kaupunginhallitukselle.
Päätös on ehdotuksen mukainen.
Talousarvion noudattamisohjeiden mukaan lauta- ja johtokuntien on annettava selvitys toteutumatta jääneistä sitovista toiminnan tavoitteista siten, että selvitykset voidaan käsitellä kaupunginvaltuustossa ennen tilinpäätöksen allekirjoittamista. Em. selvitysten tulee olla kaupunginkansliassa viimeistään 24.1.2024.
Taloushallintopalveluliikelaitoksen vuoden 2023 talousarvion sitovia toiminnan tavoitteita oli kaksi: tilikauden tulos on 10 000 euroa ja asiakastyytyväisyys on vähintään 4,00.
Asiakastyytyväisyyden osalta talousarvion sitova toiminnan tavoite 4,0 jäi saavuttamatta. Vuoden 2023 asiakastyytyväisyyden kokonaisarvosana on 3,16. Asiakastyytyväisyys nousi vuoden 2022 tuloksesta
(2,84) mutta jäi alle asetetun tavoitteen (4,0). Asiakastyytyväisyyskyselyyn kutsuttiin yhteensä 8 243 vastaajaa, joista kyselyyn vastasi 26,2 prosenttia.
Vuoden 2023 kyselyssä onnistuminen koettiin kaikissa taloushallinnon palvelut -osaston palveluissa lähes saman tasoisena kuin vuonna 2022 (3,83 =>3,77). Tyytyväisyys palkanlaskentapalveluihin nousi huomattavasti (2,11 => 2,81). Asiakastyytyväisyyskyselyn vastausten perusteella 36,8 prosenttia vastaajista antaa sähköisen asioinnin järjestelmälle hyvän tai erinomaisen arvion.
Detta beslut publicerades 14.12.2023
MUUTOKSENHAKUKIELTO
Tähän päätökseen ei saa hakea muutosta, koska päätös koskee asian valmistelua tai täytäntöönpanoa.
Sovellettava lainkohta: Kuntalaki 136 §
Föredragande
Mer information fås av
Mari Kärnä, talouspäällikkö, puhelin: 09 310 25106