Hankinta, DPS, perustamisvaihe, ulkomailta rekrytoinnin palvelut, kaupunginkanslia
- Upphandlingsdirektör 16.08.2024
- Upphandlingsdirektör 05.08.2024
- Upphandlingsdirektör 01.07.2024
- Upphandlingsdirektör 26.06.2024
- Upphandlingsdirektör 26.06.2024
- Upphandlingsdirektör 20.03.2024
- Upphandlingsdirektör 14.03.2024
- Upphandlingsdirektör 06.03.2024
- Upphandlingsdirektör 05.03.2024
- Upphandlingsdirektör 05.03.2024
- Upphandlingsdirektör 28.02.2024
- Upphandlingsdirektör 28.02.2024
- Upphandlingsdirektör 22.02.2024
- Upphandlingsdirektör 29.01.2024
Ulkomailta rekrytoinnin palveluiden dynaamisen hankintajärjestelmän perustaminen
Päätös
Hankintajohtaja päätti perustaa dynaamisen hankintajärjestelmän ulkomailta rekrytoinnin palveluiden hankintaan.
Dynaamisen hankintajärjestelmän arvioitu arvonlisäveroton arvo neljän vuoden ajalle on 8000000 euroa.
Päätöksen perustelut
Dynaamisella hankintajärjestelmällä tarkoitetaan täysin sähköistä hankintamenettelyä, joka on avoin kaikille soveltuvuusehdot täyttäville toimittajille koko kestonsa ajan.
Dynaaminen hankintajärjestelmä on kaksivaiheinen. Ensimmäisessä vaiheessa dynaaminen hankintajärjestelmä perustetaan, ja toisessa vaiheessa toimialat ja liikelaitokset voivat tehdä omia kilpailutuksiaan järjestelmän sisällä.
Ulkomailta rekrytoinnin palvelut dynaaminen hankintajärjestelmä perustetaan erikseen julkaistavalla hankintailmoituksella. Hankintailmoituksessa määritellään toimittajien soveltuvuudelle asetetut vaatimukset. Järjestelmään hyväksytään toimittajiksi kaikki soveltuvuusvaatimukset täyttävät ehdokkaat. Järjestelmään hyväksyttyjen toimittajien kanssa tehdään pääsopimukset, jossa sovitaan tämän dynaamisen hankintajärjestelmän sisäisissä kilpailutuksissa käytettävistä yleisistä ehdoista.
Dynaamisen hankintajärjestelmän ulkomailta rekrytoinnin palveluiden kohteena ovat mm. ryhmien ja yksittäisten työntekijöiden rekrytoinnit, työnhakijan soveltuvuuteen liittyvät selvitykset ja tarkastukset sekä lähtömaakoulutukset, ulkomailta rekrytoitavien työntekijöiden lupaprosessien edistäminen ja matkajärjestelyt, asettautumispalvelut, viranomaisasioinnissa ja arjessa avustamiset, kotoutumisen tuki, ulkomailta rekrytoinnin kehittäminen ja valmennus vastaanottavalle työyhteisölle.
Tämä dynaaminen hankintajärjestelmä tulee olemaan voimassa neljä vuotta 2024-2028.
Toimialat ja liikelaitokset voivat hankkia ulkomailta rekrytoinnin palveluita nyt perustettavan dynaamisen hankintajärjestelmän
sisäisinä kilpailutuksina. Varsinaiset hankintapäätökset tehdään
toimialoilla ja liikelaitoksissa sisäisten kilpailutusten perusteella.
Dynaamisen hankintajärjestelmän valmistelusta vastaa kaupunginkanslian talous- ja suunnitteluosaston hankinnat ja kilpailuttaminen –yksikkö yhdessä henkilöstöosaston kanssa.
Sovellettavat säännökset ja päätöstoimivalta
Hankintalain (1397/2016) 123 §:n mukaan hankintayksikön on tehtävä ehdokkaiden ja tarjoajien asemaan vaikuttavista ratkaisuista sekä tarjousmenettelyn ratkaisusta kirjallinen päätös, joka on perusteltava.
Hallintosäännön 12 luvun 1 §:n 2 momentin 2 kohdan mukaan kansliapäällikkö päättää tai hyväksyy perusteet ja rajat, joiden mukaan viranhaltija päättää hankinnoista lukuun ottamatta osakkeita.
Kansliapäällikkö päätti yhteishankintojen toimivallan siirrosta hankintajohtajalle päätöksellään 15.6.2017, 37 §.
Detta beslut publicerades 31.01.2024
OHJEET OIKAISUVAATIMUKSEN TEKEMISEKSI
Tähän päätökseen tyytymätön voi tehdä kirjallisen oikaisuvaatimuksen. Päätökseen ei saa hakea muutosta valittamalla tuomioistuimeen.
Oikaisuvaatimusoikeus
Oikaisuvaatimuksen saa tehdä
- se, johon päätös on kohdistettu tai jonka oikeuteen, velvollisuuteen tai etuun päätös välittömästi vaikuttaa (asianosainen)
- kunnan jäsen.
Oikaisuvaatimusaika
Oikaisuvaatimus on tehtävä 14 päivän kuluessa päätöksen tiedoksisaannista.
Oikaisuvaatimuksen on saavuttava Helsingin kaupungin kirjaamoon määräajan viimeisenä päivänä ennen kirjaamon aukioloajan päättymistä.
Mikäli päätös on annettu tiedoksi postitse, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, seitsemän päivän kuluttua kirjeen lähettämisestä. Kunnan jäsenen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon seitsemän päivän kuluttua siitä, kun pöytäkirja on nähtävänä yleisessä tietoverkossa.
Mikäli päätös on annettu tiedoksi sähköisenä viestinä, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, kolmen päivän kuluttua viestin lähettämisestä.
Tiedoksisaantipäivää ei lueta oikaisuvaatimusaikaan. Jos oikaisuvaatimusajan viimeinen päivä on pyhäpäivä, itsenäisyyspäivä, vapunpäivä, joulu- tai juhannusaatto tai arkilauantai, saa oikaisuvaatimuksen tehdä ensimmäisenä arkipäivänä sen jälkeen.
Oikaisuvaatimusviranomainen
Viranomainen, jolle oikaisuvaatimus tehdään, on Helsingin kaupunginhallitus.
Oikaisuvaatimusviranomaisen asiointiosoite on seuraava:
Suojattu sähköposti: https://securemail.hel.fi/
Käytäthän aina suojattua sähköpostia, kun lähetät henkilökohtaisia tietojasi.
Muistathan asioinnin yhteydessä mainita kirjaamisnumeron (esim. HEL 2021-000123), mikäli asiasi on jo vireillä Helsingin kaupungissa.
Sähköpostiosoite: | helsinki.kirjaamo@hel.fi |
Postiosoite: | PL 10 |
00099 HELSINGIN KAUPUNKI | |
Käyntiosoite: | Pohjoisesplanadi 11-13 |
Puhelinnumero: | 09 310 13700 |
Kirjaamon aukioloaika on maanantaista perjantaihin klo 08.15–16.00.
Oikaisuvaatimuksen muoto ja sisältö
Oikaisuvaatimus on tehtävä kirjallisena. Myös sähköinen asiakirja täyttää vaatimuksen kirjallisesta muodosta.
Oikaisuvaatimuksessa on ilmoitettava
- päätös, johon oikaisuvaatimus kohdistuu
- miten päätöstä halutaan oikaistavaksi
- millä perusteella päätöstä halutaan oikaistavaksi
- oikaisuvaatimuksen tekijä
- millä perusteella oikaisuvaatimuksen tekijä on oikeutettu tekemään vaatimuksen
- oikaisuvaatimuksen tekijän yhteystiedot
Pöytäkirja
Päätöstä koskevia pöytäkirjan otteita ja liitteitä lähetetään pyynnöstä. Asiakirjoja voi tilata Helsingin kaupungin kirjaamosta.
Mer information fås av
Heidi Lihr, Hankinta-asiantuntija, puhelin: +358931070872