Hankinta, ratkaisu käyttäjämäärien seurantaan avoimissa oppimisympäristöissä, kaupunginkanslia
Hankinta, Käyttäjämäärien seuranta yhteiskäyttöisissä oppimisympäristöissä, Jakamisella viisautta - yhteiskäyttöiset innovaatio- ja oppimisympäristöt (JAVIST-hanke)
Päätös
Yrityspalvelut-yksikön päällikkö päätti hyväksyä Supersight Oy:n, Sulevision, Fidera Oy:n ja Mikro-Väylä Oy:n tarjoukset käyttäjämäärien seurantaratkaisuista yhteiskäyttöisissä oppimisympäristöissä kokonaistaloudellisesti edullisimpina.
Suunniteltu sopimusaika on 15.3.2023-30.6.2024. Sitova sopimus sopijapuolten välillä syntyy vasta myöhemmin erikseen allekirjoitettavalla sopimuksella.
Hankinnan arvonlisäveroton kokonaisarvo on 15 000,00 euroa.
Kyseessä on kansallisen kynnysarvon alle jäävä pienhankinta, johon ei sovelleta hankintalakia.
Hankinnan kustannukset maksetaan EAKR:n ja Helsingin kaupungin rahoittamasta osahankkeesta Jakamisella viisautta: yhteiskäyttöiset innovaatio- ja oppimisympäristöt (Javist) (projektitunnus 1098097003).
Yrityspalvelut-yksikön päällikkö päätti oikeuttaa innovaatiopalvelujen tiimipäällikön allekirjoittamaan hankintasopimuksen ja muut hankkeen toteutukseen liittyvät asiakirjat.
Päätöksen perustelut
Helsingin kaupungin elinkeino-osaston Yrityspalvelut-yksikkö osallistuu osatoteuttajana Jakamisella viisautta – yhteiskäyttöiset innovaatio- ja oppimisympäristöt (Javist) -ryhmähankkeeseen. Helsingin kaupungin osahanke vahvistaa kaupunkistrategian mukaisesti Helsingin tavoitetta olla houkutteleva ympäristö yrityksille testata uusia ratkaisuja kaupunkiympäristössä. Se kehittää kaupungin oppimisympäristöjä kokeilualustoiksi, jotka mahdollistavat uusien innovaatioiden syntymisen ja yritysten liiketoiminnan kehittymisen.
Osahankkeessa toteutetaan kokeiluja ja pilotteja hankkeessa nimetyillä kokeilualustoilla, ja ne tehdään Helsingin kaupungin elinkeino-osaston ja kasvatuksen ja koulutuksen toimialan kanssa yhteistyössä. Yritykset voivat testata tuotteitaan uusissa ympäristöissä ja saada palautetta tuotteiden soveltuvuudesta oppimisympäristöihin.
Tarjouspyyntö (liite 1) julkaistiin 2.2.2024 Business Helsingin verkkosivuilla. Määräaika tarjousten jättämiselle päättyi 16.2.2024 klo 12.00, johon mennessä saatiin kuusi (6) tarjousta. Tarjouksensa jättivät Supersight Oy, Sulevisio, Eeneman Oy, Frivente Solutions Oy, Fidera Oy ja Mikro-Väylä Oy. Tarjoukset olivat tarjouspyynnön mukaisia.
Hankinnan hinnaksi ilmoitettiin enintään 20 000 euroa (alv 0), jolla voidaan toteuttaa enintään viisi kokeilua. Yhden kokeilun hinnaksi ilmoitettiin enintään 4000 euroa (alv 0). Tulleet tarjoukset vertailtiin laadun perusteella. Tarjoukset pisteytettiin tarjouspyynnössä lueteltujen kriteerien mukaisesti. Valintaperusteena oli kokonaistaloudellinen edullisuus.
Tarjousten vertailun perusteella päätettiin hankkia toteutus neljältä eniten pisteitä saaneelta tarjoajalta. Kokonaistaloudellisesti edullisimman tarjouksen ja parhaiten tarjouspyynnössä esitettyihin vaatimuksiin vastasivat Supersight Oy, Mikro Väylä Oy, Sulevision ja Fidera Oy.
Tarjousten arviointiperusteet ja pisteytys on kuvattu liitteenä olevassa vertailutaulukossa (liite 2).
Yrityspalvelut-yksikön päällikön oikeus toteuttaa hankintoja perustuu kansliapäällikön päätökseen kaupunginkanslian hankintaoikeuksista 11.12.2023 § 169.
Detta beslut publicerades 01.03.2024
MUUTOKSENHAKU HANKINTAPÄÄTÖKSEEN
Tähän päätökseen tyytymätön asianosainen voi hakea päätökseen muutosta tekemällä hankintaoikaisuvaatimuksen tai kuntalain mukaisen oikaisuvaatimuksen taikka molemmat.
OHJEET HANKINTAOIKAISUVAATIMUKSEN TEKEMISEKSI
Oikaisuvaatimusaika
Asianosaisen on esitettävä vaatimus 14 päivän kuluessa siitä, kun asianosainen on saanut tiedon hankintayksikön päätöksestä tai muusta ratkaisusta.
Mikäli päätös on annettu tiedoksi postitse, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, seitsemän päivän kuluttua kirjeen lähettämisestä.
Mikäli päätös on annettu tiedoksi sähköisenä viestinä, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, kolmen päivän kuluttua viestin lähettämisestä.
Tiedoksiantopäivää ei lueta oikaisuvaatimusaikaan. Oikaisuvaatimuksen on saavuttava Helsingin kaupungin kirjaamoon viimeistään määräajan viimeisenä päivänä ennen kirjaamon aukioloajan päättymistä.
Jos määräajan viimeinen päivä on pyhäpäivä, itsenäisyyspäivä, vapunpäivä, joulu- tai juhannusaatto tai arkilauantai, saa oikaisuvaatimuksen tehdä ensimmäisenä arkipäivänä sen jälkeen.
Oikaisuvaatimusviranomainen
Viranomainen, jolta hankintaoikaisua vaaditaan, on Helsingin kaupunginhallitus.
Oikaisuvaatimusviranomaisen asiointiosoite on seuraava:
Suojattu sähköposti: https://securemail.hel.fi/
Käytäthän aina suojattua sähköpostia, kun lähetät henkilökohtaisia tietojasi.
Muistathan asioinnin yhteydessä mainita kirjaamisnumeron (esim. HEL 2021-000123), mikäli asiasi on jo vireillä Helsingin kaupungissa.
Sähköpostiosoite: | helsinki.kirjaamo@hel.fi |
Postiosoite: | PL 10 |
00099 HELSINGIN KAUPUNKI | |
Käyntiosoite: | Pohjoisesplanadi 11-13 |
Puhelinnumero: | 09 310 13700 |
Kirjaamon aukioloaika on maanantaista perjantaihin klo 08.15–16.00.
Oikaisuvaatimuksen muoto ja sisältö
Hankintaoikaisuvaatimus pannaan vireille kirjallisesti ilmoittamalla
- hankintayksikön päätös tai muu ratkaisu, johon hankintaoikaisuvaatimus kohdistuu
- miten päätöstä tai muuta ratkaisua halutaan oikaistavaksi
- millä perusteella päätöstä tai muuta ratkaisua halutaan oikaistavaksi.
Sähköinen asiakirja täyttää vaatimuksen kirjallisesta muodosta.
Oikaisuvaatimuksessa on mainittava oikaisua vaativan nimi sekä tarvittavat yhteystiedot asian hoitamiseksi. Jos oikaisua vaativan puhevaltaa käyttää hänen laillinen edustajansa tai asiamiehensä tai jos oikaisuvaatimuksen laatijana on joku muu henkilö, oikaisuvaatimuksessa on ilmoitettava myös tämän nimi sekä tarvittavat yhteystiedot.
Pöytäkirja
Päätöstä koskevia pöytäkirjan otteita ja liitteitä lähetetään pyynnöstä. Asiakirjoja voi tilata Helsingin kaupungin kirjaamosta.
OHJEET KUNTALAIN MUKAISEN OIKAISUVAATIMUKSEN TEKEMISEKSI
Tähän päätökseen tyytymätön voi tehdä kirjallisen oikaisuvaatimuksen.
Päätökseen ei saa hakea muutosta valittamalla tuomioistuimeen.
Oikaisuvaatimusoikeus
Oikaisuvaatimuksen saa tehdä
- se, johon päätös on kohdistettu tai jonka oikeuteen, velvollisuuteen tai etuun päätös välittömästi vaikuttaa (asianosainen)
- kunnan jäsen.
Oikaisuvaatimusaika
Oikaisuvaatimus on tehtävä 14 päivän kuluessa päätöksen tiedoksisaannista.
Oikaisuvaatimuksen on saavuttava Helsingin kaupungin kirjaamoon viimeistään määräajan viimeisenä päivänä ennen kirjaamon aukioloajan päättymistä.
Mikäli päätös on annettu tiedoksi postitse, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, seitsemän päivän kuluttua kirjeen lähettämisestä. Kunnan jäsenen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon seitsemän päivän kuluttua siitä, kun pöytäkirja on nähtävänä yleisessä tietoverkossa.
Mikäli päätös on annettu tiedoksi sähköisenä viestinä, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, kolmen päivän kuluttua viestin lähettämisestä.
Tiedoksisaantipäivää ei lueta oikaisuvaatimusaikaan. Jos oikaisuvaatimusajan viimeinen päivä on pyhäpäivä, itsenäisyyspäivä, vapunpäivä, joulu- tai juhannusaatto, tai arkilauantai, saa oikaisuvaatimuksen tehdä ensimmäisenä arkipäivänä sen jälkeen.
Oikaisuvaatimusviranomainen
Viranomainen, jolle oikaisuvaatimus tehdään, on Helsingin kaupunginhallitus.
Oikaisuvaatimusviranomaisen asiointiosoite on seuraava:
Suojattu sähköposti: https://securemail.hel.fi/
Käytäthän aina suojattua sähköpostia, kun lähetät henkilökohtaisia tietojasi.
Muistathan asioinnin yhteydessä mainita kirjaamisnumeron (esim. HEL 2021-000123), mikäli asiasi on jo vireillä Helsingin kaupungissa.
Sähköpostiosoite: | helsinki.kirjaamo@hel.fi |
Postiosoite: | PL 10 |
00099 HELSINGIN KAUPUNKI | |
Käyntiosoite: | Pohjoisesplanadi 11-13 |
Puhelinnumero: | 09 310 13700 |
Kirjaamon aukioloaika on maanantaista perjantaihin klo 08.15–16.00.
Oikaisuvaatimuksen muoto ja sisältö
Oikaisuvaatimus on tehtävä kirjallisena. Myös sähköinen asiakirja täyttää vaatimuksen kirjallisesta muodosta.
Oikaisuvaatimuksessa on ilmoitettava
- päätös, johon oikaisuvaatimus kohdistuu
- miten päätöstä halutaan oikaistavaksi
- millä perusteella päätöstä halutaan oikaistavaksi
- oikaisuvaatimuksen tekijä
- millä perusteella oikaisuvaatimuksen tekijä on oikeutettu tekemään vaatimuksen
- oikaisuvaatimuksen tekijän yhteystiedot.
Pöytäkirja
Päätöstä koskevia pöytäkirjan otteita ja liitteitä lähetetään pyynnöstä. Asiakirjoja voi tilata Helsingin kaupungin kirjaamosta.
Mer information fås av
Antti Värtö, erityissuunnittelija, puhelin: 09 310 39852