Aukioloajat, terveysasemat ja sisätautien poliklinikka -palvelu, tilapäiset sulkemiset 2024
- Direktör för hälsovårds- och missbrukartjänster 20.11.2024
- Direktör för hälsovårds- och missbrukartjänster 07.11.2024
- Direktör för hälsovårds- och missbrukartjänster 22.10.2024
- Direktör för hälsovårds- och missbrukartjänster 30.09.2024
- Direktör för hälsovårds- och missbrukartjänster 04.09.2024
- Direktör för hälsovårds- och missbrukartjänster 17.05.2024
- Direktör för hälsovårds- och missbrukartjänster 11.04.2024
Terveysasemat ja sisätautien poliklinikka -palvelun toimintojen väliaikainen supistaminen ja sulkeminen vuodenvaihteessa 2024 - 2025
Päätös
Terveys- ja päihdepalvelujen johtaja päätti vuodenvaihteen 2024 - 2025 terveysasemien aukioloajoista seuraavasti:
Idän terveysaseman Kivikon, Kontulan, Myllypuron ja Vuosaaren toimipisteet ovat avoinna 23.-31.12.2024 ja 2.-10.1.2025 ma-pe klo 8–16.
Keskisen terveysasema Kalasataman ja Laajasalon toimipiste ovat avoinna 23.-31.12.2024 ja 2.-10.1.2025 ma-pe klo 8-16.
Keskitetty ehkäisyneuvonta on suljettuna 23.-27.12.2024.
Keskustan terveysaseman Kivelän, Lauttasaaren ja Viiskulman toimipisteet ovat avoinna 23.-31.12.2024 ja 2.-10.1.2025 ma-pe klo 8-16.
Koillisen terveysaseman Jakomäen, Malmin, Puistolan ja Suutarilan toimipisteet ovat avoinna 23.-31.12.2024 ja 2.-10.1.2025 ma-pe klo 8-16.
Lännen terveysaseman Haagan, Malminkartanon, Munkkiniemen ja Pitäjänmäen toimipisteet ovat avoinna 23.-31.12.2024 ja 2.-10.1.2025 ma-pe klo 8-16.
Pohjoisen terveysaseman Maunulan, Oulunkylän, Paloheinän ja Pihlajamäen toimipisteet ovat avoinna 23.-31.12.2024 ja 2.-10.1.2025 ma-pe klo 8-16.
Keskitetyt palvelut / Diabeteskeskus;
Vuosaaren ja Kalastaman toimipisteet ovat suljettuna 23.12.2024-5.1.2025. Herttoniemen toimipiste on auki ja palvelee kaikkia DM-keskuksen potilaita.
Lastentautien vastaanotto on suljettuna 27.12.2024. Konsultaatiot hoidetaan.
Sisätautien poliklinikka on suljettuna 9. - 11.12.2024 muuton vuoksi. Ei vastaanottotoimintaa, Herttoniemestä muutetaan Malmille. Yhteydenottokanavat (puhelut, Maisa) auki ja lähetekäsittely normaalisti.
Samalla terveys- ja päihdepalvelujen johtaja kehotti tiedottamaan kuntalaisia aukioloaikojen muutoksista hyvissä ajoin ennen sulkuja.
Päätöksen perustelut
Toimipisteiden tilapäisen sulkemisen sekä aukioloaikojen tilapäisen supistamisen syynä ovat henkilöstön vuosilomat.
Hallintosäännön 18 luvun 4 §:n 2 kohdan mukaan palvelukokonaisuuden johtaja päättää toimintayksiköiden aukioloajoista.
Detta beslut publicerades 23.10.2024
OHJEET OIKAISUVAATIMUKSEN TEKEMISEKSI
Tähän päätökseen tyytymätön voi tehdä kirjallisen oikaisuvaatimuksen. Päätökseen ei saa hakea muutosta valittamalla tuomioistuimeen.
Oikaisuvaatimusoikeus
Oikaisuvaatimuksen saa tehdä
- se, johon päätös on kohdistettu tai jonka oikeuteen, velvollisuuteen tai etuun päätös välittömästi vaikuttaa (asianosainen)
- kunnan jäsen.
Oikaisuvaatimusaika
Oikaisuvaatimus on tehtävä 14 päivän kuluessa päätöksen tiedoksisaannista.
Oikaisuvaatimuksen on saavuttava Helsingin kaupungin kirjaamoon määräajan viimeisenä päivänä ennen kirjaamon aukioloajan päättymistä.
Mikäli päätös on annettu tiedoksi postitse, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, seitsemän päivän kuluttua kirjeen lähettämisestä. Kunnan jäsenen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon seitsemän päivän kuluttua siitä, kun pöytäkirja on nähtävänä yleisessä tietoverkossa.
Mikäli päätös on annettu tiedoksi sähköisenä viestinä, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, kolmen päivän kuluttua viestin lähettämisestä.
Tiedoksisaantipäivää ei lueta oikaisuvaatimusaikaan. Jos oikaisuvaatimusajan viimeinen päivä on pyhäpäivä, itsenäisyyspäivä, vapunpäivä, joulu- tai juhannusaatto tai arkilauantai, saa oikaisuvaatimuksen tehdä ensimmäisenä arkipäivänä sen jälkeen.
Oikaisuvaatimusviranomainen
Viranomainen, jolle oikaisuvaatimus tehdään, on Helsingin kaupungin sosiaali-, terveys- ja pelastuslautakunta.
Oikaisuvaatimusviranomaisen asiointiosoite on seuraava:
Suojattu sähköposti: https://securemail.hel.fi/
Käytäthän aina suojattua sähköpostia, kun lähetät henkilökohtaisia tietojasi.
Muistathan asioinnin yhteydessä mainita kirjaamisnumeron (esim. HEL 2021-000123), mikäli asiasi on jo vireillä Helsingin kaupungissa.
Sähköpostiosoite: | helsinki.kirjaamo@hel.fi |
Postiosoite: | PL 10 |
00099 HELSINGIN KAUPUNKI | |
Käyntiosoite: | Pohjoisesplanadi 11-13 |
Puhelinnumero: | 09 310 13700 |
Kirjaamon aukioloaika on maanantaista perjantaihin klo 08.15–16.00.
Oikaisuvaatimuksen muoto ja sisältö
Oikaisuvaatimus on tehtävä kirjallisena. Myös sähköinen asiakirja täyttää vaatimuksen kirjallisesta muodosta.
Oikaisuvaatimuksessa on ilmoitettava
- päätös, johon oikaisuvaatimus kohdistuu
- miten päätöstä halutaan oikaistavaksi
- millä perusteella päätöstä halutaan oikaistavaksi
- oikaisuvaatimuksen tekijä
- millä perusteella oikaisuvaatimuksen tekijä on oikeutettu tekemään vaatimuksen
- oikaisuvaatimuksen tekijän yhteystiedot
Pöytäkirja
Päätöstä koskevia pöytäkirjan otteita ja liitteitä lähetetään pyynnöstä. Asiakirjoja voi tilata Helsingin kaupungin kirjaamosta.
Mer information fås av
Timo Lukkarinen, terveysasemien johtajalääkäri, puhelin: 09 310 42611