Virkasuhteen täyttäminen, Pelastuskoulu, vanhempi harjoitusmestari (2 kpl), SOTEPE-05-13-24
Virkasuhteen täyttäminen, Helsingin Pelastuskoulu, vanhemman harjoitusmestarin määräaikaiset virat (2 kpl) SOTEPE-05-13-24
Päätös
Pelastuskomentaja päätti ottaa avoinna olleisiin vanhemman harjoitusmestareiden määräaikaisiin virkoihin (2 kpl) seuraavat henkilöt:
Virkaan otettavien henkilöiden kanssa sovitaan erikseen ajankohdasta, jolloin he ottavat viran vastaan. Mikäli virkaan otetaan henkilö, joka ei ole Helsingin kaupungin palveluksessa eikä terveydellisiä tietoja ole käytettävissä virkaan otettaessa, tai hänellä ei ole voimassa olevaa turvallisuusselvitystä, päätös on ehdollinen, kunnes henkilön terveydentilasta saadun selvityksen perusteella virkaan ottaminen on vahvistettu ja turvallisuusselvitys on tehty. Tällaisen virkaan otettavan henkilön on esitettävä hyväksyttävä arvio edellytyksistä hoitaa virkaan kuuluvia tehtäviä 30 päivän kuluessa virkaan otto päätöksen tiedoksisaannista.
Päätöksen perustelut
Tehtävänimikkeen virat ovat olleet julkisesti haettavissa 19.3.- 10.4.2024 klo 16.00. Hakuilmoitus julkaistiin kaupungin rekrytointisivuilla osoitteessa Helsinkirekry.fi, Duunitori, Jobly ja Työmarkkinatorilla.
Määräaikaisen viran kelpoisuusehtona oli pelastusalan alipäällystö- tai päällystötutkinto. Lisäksi edellytettiin vähintään viiden (5) vuoden työkokemusta pelastusalalta ja perehtyneisyyttä pelastusalaan yleensä sekä pelastajan ammatin perusteellista tuntemusta.
Hakuilmoituksessa kerrottiin hakijan eduksi katsottavan:
Lisäksi viran määräaikaisuudesta oli ilmoitettu seuraavasti:
Tehtävä alkaa 15.5.2024 tai sopimuksen mukaan viimeistään 1.8.2024, jolloin perehdytys työhön toteutetaan kevätlukukauden aikana erikseen sovittuna ajankohtana. Tehtävä on määräaikainen 1.5.2024 - 31.12.2025 eli kattaa yhden pelastajakurssin toteutuksen alusta loppuun (1,5-vuotta). Tämän jälkeen hakijalla on hyvät mahdollisuudet hakeutua suoraan seuraavan kurssin toteutukseen. Ennen työsuhteen alkamista sinun tulee toimittaa työterveyshuollon lausunto tehtävään soveltuvuudesta ja antaa suostumus turvallisuusselvityksen tekemiseen. Tehtävässä on kuuden kuukauden koeaika ja noudatetaan HYVTES:n TS-liitteen mukaista virka- ja työehtosopimusta. Työssä on liukuva toimistotyöaika 36h 15min / viikko.
Määräaikaan mennessä hakemuksia jätettiin kolmetoista, joista 12 hakijaa täytti kelpoisuusehdot. Hakijalta edellytettävissä ja eduksi katsottavissa ominaisuuksissa hakijat erosivat toisistaan. Vertailun perusteella ensimmäiselle haastattelukierrokselle valittiin neljä soveltuvinta hakijaa. Tässä vaiheessa yksi haastatteluun valituista hakijoista vetäytyi pois hakuprosessista, jolloin hänen tilalleen haastateltavaksi valittiin seuraavaksi ansioitunein hakija. Ensimmäinen haastattelu pidettiin ryhmä haastatteluna 19.4.2024 Teamsin välityksellä. Ryhmähaastatteluun osallistuivat Pelastuskoulusta koulutuspäällikkö ********** ja erityissuunnittelija **********
Ryhmähaastattelun perusteella toiselle haastattelukierrokselle valittiin 3 soveltuvinta hakijaa. Yksilöhaastattelut pidettiin 22.-23.4.2024 ja niihin osallistuivat koulutuspäällikkö ********** ja erityissuunnittelija **********
Hakuasiakirjoista ilmenneiden ansioiden lisäksi haastatteluissa selvitettiin mm. hakijoiden pelastusalan osaamista, motivaatiota ja ymmärrystä avoinna olevasta tehtävästä ja sen sisällöstä, koulutuksen suunnittelun ja arvioinnin osaamista, kouluttaja- ja ohjaustaitoja, vuorovaikutus- ja ryhmätyöskentelytaitoja, tietoteknistä osaamista erityisesti koulutusmateriaalin tuottamisen näkökulmasta, henkilökohtaisia ominaisuuksia ja soveltuvuutta työyhteisöön.
Kelpoisuusehtojen sekä muiden edellä mainittujen eduksi katsottujen ominaisuuksien perusteella hakijoista tehtiin kokonaisarvio. Hakijoiden koulutuksen, työkokemuksen ja muiden ansioiden kautta saavutettu osaaminen sekä haastatteluissa esille nousseiden seikkojen kokonaisarvion perusteella voidaan todeta, että valituilla kahdella hakijalla on kokonaisuudessaan parhaat edellytykset viran menestykselliseen hoitamiseen.
Päätös annetaan tiedoksi sähköisessä rekrytointijärjestelmässä niille henkilöille, joita ei kutsuttu haastatteluun.
Detta beslut publicerades 17.05.2024
OHJEET OIKAISUVAATIMUKSEN TEKEMISEKSI
Tähän päätökseen tyytymätön voi tehdä kirjallisen oikaisuvaatimuksen. Päätökseen ei saa hakea muutosta valittamalla tuomioistuimeen.
Oikaisuvaatimusoikeus
Oikaisuvaatimuksen saa tehdä
- se, johon päätös on kohdistettu tai jonka oikeuteen, velvollisuuteen tai etuun päätös välittömästi vaikuttaa (asianosainen)
- kunnan jäsen.
Oikaisuvaatimusaika
Oikaisuvaatimus on tehtävä 14 päivän kuluessa päätöksen tiedoksisaannista.
Oikaisuvaatimuksen on saavuttava Helsingin kaupungin kirjaamoon määräajan viimeisenä päivänä ennen kirjaamon aukioloajan päättymistä.
Mikäli päätös on annettu tiedoksi postitse, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, seitsemän päivän kuluttua kirjeen lähettämisestä. Kunnan jäsenen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon seitsemän päivän kuluttua siitä, kun pöytäkirja on nähtävänä yleisessä tietoverkossa.
Mikäli päätös on annettu tiedoksi sähköisenä viestinä, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, kolmen päivän kuluttua viestin lähettämisestä.
Tiedoksisaantipäivää ei lueta oikaisuvaatimusaikaan. Jos oikaisuvaatimusajan viimeinen päivä on pyhäpäivä, itsenäisyyspäivä, vapunpäivä, joulu- tai juhannusaatto tai arkilauantai, saa oikaisuvaatimuksen tehdä ensimmäisenä arkipäivänä sen jälkeen.
Oikaisuvaatimusviranomainen
Viranomainen, jolle oikaisuvaatimus tehdään, on Helsingin kaupungin sosiaali-, terveys- ja pelastuslautakunta.
Oikaisuvaatimusviranomaisen asiointiosoite on seuraava:
Suojattu sähköposti: https://securemail.hel.fi/
Käytäthän aina suojattua sähköpostia, kun lähetät henkilökohtaisia tietojasi.
Muistathan asioinnin yhteydessä mainita kirjaamisnumeron (esim. HEL 2021-000123), mikäli asiasi on jo vireillä Helsingin kaupungissa.
Sähköpostiosoite: | helsinki.kirjaamo@hel.fi |
Postiosoite: | PL 10 |
00099 HELSINGIN KAUPUNKI | |
Käyntiosoite: | Pohjoisesplanadi 11-13 |
Puhelinnumero: | 09 310 13700 |
Kirjaamon aukioloaika on maanantaista perjantaihin klo 08.15–16.00.
Oikaisuvaatimuksen muoto ja sisältö
Oikaisuvaatimus on tehtävä kirjallisena. Myös sähköinen asiakirja täyttää vaatimuksen kirjallisesta muodosta.
Oikaisuvaatimuksessa on ilmoitettava
- päätös, johon oikaisuvaatimus kohdistuu
- miten päätöstä halutaan oikaistavaksi
- millä perusteella päätöstä halutaan oikaistavaksi
- oikaisuvaatimuksen tekijä
- millä perusteella oikaisuvaatimuksen tekijä on oikeutettu tekemään vaatimuksen
- oikaisuvaatimuksen tekijän yhteystiedot
Pöytäkirja
Päätöstä koskevia pöytäkirjan otteita ja liitteitä lähetetään pyynnöstä. Asiakirjoja voi tilata Helsingin kaupungin kirjaamosta.
Mer information fås av
Jari Lempinen, koulutuspäällikkö, puhelin: 09 310 31266