Avustuksen myöntäminen, koululaisten iltapäivätoiminnan avustukset lukuvuodelle 2024-2025, toiminta-avustukset ja maksukompensaatiot

HEL 2024-007269
Ärendet har nyare handläggningar
§ 97

Tapanilan Erä ry:lle maksettavan perusopetuslain mukaisen koululaisten iltapäivätoiminnan avustuksen oikaiseminen lukuvuodelle 2024–2025

Ekonomi- och planeringsdirektör

Päätös

Talous- ja suunnittelujohtaja päätti tarkistaa 28.5.2024 (§ 38) tehtyä päätöstä siten, että Tapanilan Erä ry:n perusopetuslain mukaisen iltapäivätoiminnan avustus 20.9.2024 oppilastilanteen mukaisesti lukuvuodelle 2024–2025 on 41 202 euroa. Summa sisältää edellisen lukuvuoden välipala-avustuksen tasauksen.

Tapanilan Erä ry:lle on elokuussa 2024 maksettu 13 896 euroa.

Samalla talous- ja suunnittelujohtaja päätti, että Tapanilan Erä ry:lle maksetaan jäljellä oleva 27 306 euron iltapäivätoiminnan avustus lukuvuoden 2024–2025 jäljellä olevissa avustuserissä seuraavasti:

Lokakuu 2024: 9 112 euroa

Tammikuu 2025: 9 096 euroa

Maaliskuu 2025: 9 098 euroa

Päätöksen perustelut

Avustusperiaatteiden mukaisesti järjestökohtainen avustussumma tarkistetaan oppilasmäärien laskentapäivän 20.9.2024 mukaisesti. Oppilasmäärän muutoksen vuoksi avustussumma pienenee 19 680 euroa, summassa huomioidaan keväällä liikaa vähennetyn välipalan 5280 euroa osuus.

Tapanilan Erä ry:n oppilasmäärä 20.9.2024 tarkistuksen jälkeen on 44, joka on 16 laskennallista oppilasta aikaisemmin arvioitua vähemmän.

Lokakuun maksuerässä on huomioitu lukuvuoden 2023–2024 kasvatuksen ja koulutuksen toimialan maksamien välipalakustannusten vaikutus palveluntuottajalle maksettuun avustussummaan, niiden ryhmien osalta, joille kaupunki tilaa ja maksaa välipalan. Syksyn 2023 ja kevään 2024 osalta avustusta on vähennetty 16 euroa liian paljon.

Kasvatus- ja koulutuslautakunta on 21.5.2024 (§ 115) päättänyt perusopetus-lain mukaisen iltapäivätoiminnan avustusperusteiden mukaiset laskennalliset euromäärät lukuvuodelle 2024–2025. Kasvatus- ja koulutuslautakunta päätti 23.5.2023 (§100) valtuuttaa talous- ja suunnittelujohtajan tekemään avustuksia koskevat järjestökohtaiset maksatuspäätökset sekä päättämään tarvittaessa ennakkoavustusten myöntämisestä.

Tapanilan Erä ry on toimittanut kasvatuksen ja koulutuksen toimialalle kaikki tarvittavat avustushakemuksen liitteet.

Detta beslut publicerades 10.10.2024

OHJEET OIKAISUVAATIMUKSEN TEKEMISEKSI

Tähän päätökseen tyytymätön voi tehdä kirjallisen oikaisuvaatimuksen. Päätökseen ei saa hakea muutosta valittamalla tuomioistuimeen.

Oikaisuvaatimusoikeus

Oikaisuvaatimuksen saa tehdä

  • se, johon päätös on kohdistettu tai jonka oikeuteen, velvollisuuteen tai etuun päätös välittömästi vaikuttaa (asianosainen)
  • kunnan jäsen.
Oikaisuvaatimusaika

Oikaisuvaatimus on tehtävä 14 päivän kuluessa päätöksen tiedoksisaannista.

Oikaisuvaatimuksen on saavuttava Helsingin kaupungin kirjaamoon määräajan viimeisenä päivänä ennen kirjaamon aukioloajan päättymistä.

Mikäli päätös on annettu tiedoksi postitse, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, seitsemän päivän kuluttua kirjeen lähettämisestä. Kunnan jäsenen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon seitsemän päivän kuluttua siitä, kun pöytäkirja on nähtävänä yleisessä tietoverkossa.

Mikäli päätös on annettu tiedoksi sähköisenä viestinä, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, kolmen päivän kuluttua viestin lähettämisestä.

Tiedoksisaantipäivää ei lueta oikaisuvaatimusaikaan. Jos oikaisuvaatimusajan viimeinen päivä on pyhäpäivä, itsenäisyyspäivä, vapunpäivä, joulu- tai juhannusaatto tai arkilauantai, saa oikaisuvaatimuksen tehdä ensimmäisenä arkipäivänä sen jälkeen.

Oikaisuvaatimusviranomainen

Viranomainen, jolle oikaisuvaatimus tehdään, on Helsingin kaupungin kasvatus- ja koulutuslautakunta.

Oikaisuvaatimusviranomaisen asiointiosoite on seuraava:

Suojattu sähköposti: https://securemail.hel.fi/

Käytäthän aina suojattua sähköpostia, kun lähetät henkilökohtaisia tietojasi.

Muistathan asioinnin yhteydessä mainita kirjaamisnumeron (esim. HEL 2021-000123), mikäli asiasi on jo vireillä Helsingin kaupungissa.

Sähköpostiosoite:
helsinki.kirjaamo@hel.fi
Postiosoite:
PL 10
 
00099 HELSINGIN KAUPUNKI
Käyntiosoite:
Pohjoisesplanadi 11-13
Puhelinnumero:
09 310 13700

Kirjaamon aukioloaika on maanantaista perjantaihin klo 08.15–16.00.

Oikaisuvaatimuksen muoto ja sisältö

Oikaisuvaatimus on tehtävä kirjallisena. Myös sähköinen asiakirja täyttää vaatimuksen kirjallisesta muodosta.

Oikaisuvaatimuksessa on ilmoitettava

  • päätös, johon oikaisuvaatimus kohdistuu
  • miten päätöstä halutaan oikaistavaksi
  • millä perusteella päätöstä halutaan oikaistavaksi
  • oikaisuvaatimuksen tekijä
  • millä perusteella oikaisuvaatimuksen tekijä on oikeutettu tekemään vaatimuksen
  • oikaisuvaatimuksen tekijän yhteystiedot
Pöytäkirja

Päätöstä koskevia pöytäkirjan otteita ja liitteitä lähetetään pyynnöstä. Asiakirjoja voi tilata Helsingin kaupungin kirjaamosta.

Stäng

Mer information fås av

Emmi Halmirinne, taloussuunnittelija, puhelin: 09 310 39480

emmi.halmirinne@hel.fi

Elina Kauppinen, erityissuunnittelija, puhelin: 09 310 79 638

elina.kauppinen@hel.fi

Beslutsfattare

Tero Vuontisjärvi
talous- ja suunnittelujohtaja