Vuokraus, toimitila, Hitsaajankatu 22, EAB Value Added Fund III Ky, Evli-Rahastoyhtiö Oy, sosiaali-, terveys- ja pelastuslaitostoimiala

HEL 2024-009166
Ärendet har nyare handläggningar
§ 5
Denna beslutsfattare är inte längre aktiv

Vuokraus, toimitila, Hitsaajankatu 22, EAB Value Added Fund III Ky, Evli-Rahastoyhtiö Oy, sosiaali-, terveys- ja pelastustoimiala

Enhetschef

Päätös

Yksikön päällikkö päätti vuokrata osoitteesta Hitsaajankatu 22, 1. kerroksessa sijaitseva n. 144 m2:n kokoisen toimistotilan EAB Value Added Fund III Ky:ltä, ja edelleenvuokrataan se sosiaali-, terveys- ja pelastustoimialan käyttöön 2880 euroa/kk arvonlisäverottomasta kokonaishinnasta.

Vesi, jäähdytys, lämmitys ja jätehuolto sisältyvät vuokraan. Vuokran lisäksi vuokralaiselta veloitetaan aulapalvelumaksu 0,75 e/m2 ja toimistosähkömaksu 0,75 e/m2.

Sopimus on toistaiseksi voimassa oleva, alkaen 1.9.2024. Vuokrasopimuksen irtisanomisaika on 12 kuukautta. Vuokrasopimuksen ensimmäinen mahdollinen irtisanomispäivä on 31.8.2026.

Päätöksen perustelut

Sosiaali-, terveys- ja pelastustoimialan asumisneuvonta tarvitsee korvaavat tilat Helsingin kaupungin asuntojen irtisanottua tilat osoitteessa Tallinnanaukio 1 A, asumisneuvonnan tilojen sijaitessa Helsingin kaupungin asuntojen tilojen yhteydessä. Samalla asumisneuvonnan palvelua laajennetaan idän alueella. Sosiaali-, terveys- ja pelastustoimialan mukaan korvaavaa tilaa ei muista toimialan käytössä olevista idän palveluyksiköistä löydy. Nykyisin idän asumisneuvonnan palvelut ovat hajautettuna eri toimipisteissä.

Palvelun laajentamiseen liittyy asumisneuvonnan kokeilulaki v. 2023-2026, jonka aikana on mahdollista saada ARA-rahoitusta kaupungin kanslian hakemana. Helsingin kaupunginhallitus on lausunnossaan linjannut, että Helsingissä asumisneuvontaa tuottaa sosiaali-, terveys- ja pelastustoimiala.

Asumisneuvonnan laajentamisen toimenpiteet liittyvät Helsingin kaupungin ja Sosiaali-, terveys- ja pelastustoimialan asunnottomuuden poistamisen strategisiin toimenpidetavoitteisiin.

Tiloissa tulee sijaitsemaan idän alueen asumisneuvonnan työtilat ja vastaanottohuoneet. Tilat sijaitsevat sosiaali-, terveys- ja pelastustoimialan esittämien vaatimusten mukaisesti hyvien julkisten liikenneyhteyksien varrella metroaseman lähettyvillä

Tilojen vuokrausta edeltävästi kiinteistön omistaja toteuttaa kustannuksellaan tiloihin tarvittavat muutostyöt. Tilavuokra on 2880 euroa/kk + alv. Lisäksi käyttäjätoimialan vuokraan lisätään aulapalvelu- ja sähkömaksujen lisäksi kaupunkiympäristötoimialan perimä yleiskustannus 0,67 euroa/m2/kk. Kokonaisneliövuokra käyttäjätoimialalle on 22,17 euroa/m2, kuukausivuokra 3192,50 euroa ja vuosivuokra 38 309,80 euroa (alv 0%).

Toimivalta

Kaupunkiympäristölautakunnan rakennusten ja yleisten alueiden jaosto on 14.1.2021, 10 § siirtänyt hallintosäännön 16 luvun 3 §:n 2 momentin 2 kohdan mukaista toimivaltaansa liikehuoneistojen vuokralle ottamisesta kaupunginhallituksen vahvistamissa rajoissa kaupunkiympäristön toimialan rakennukset ja yleiset alueet -palvelukokonaisuuden tilat-palvelun asiakkuusyksikön 2 päällikölle siten, että asiakkuusyksikön 2 päällikkö päättää vastuualueensa liikehuoneistojen vuokralle ottamisesta, kun liikehuoneisto vuokrataan enintään 10 vuoden määräajaksi sopimuksen ennakoidun kokonaisarvon ollessa enintään 3 000 000 euroa tai kun liikehuoneisto vuokrataan toistaiseksi enintään kahdentoista kuukauden irtisanomisajoin.

Detta beslut publicerades 24.06.2024

OHJEET OIKAISUVAATIMUKSEN TEKEMISEKSI

Tähän päätökseen tyytymätön voi tehdä kirjallisen oikaisuvaatimuksen. Päätökseen ei saa hakea muutosta valittamalla tuomioistuimeen.

Oikaisuvaatimusoikeus

Oikaisuvaatimuksen saa tehdä

  • se, johon päätös on kohdistettu tai jonka oikeuteen, velvollisuuteen tai etuun päätös välittömästi vaikuttaa (asianosainen)
  • kunnan jäsen.
Oikaisuvaatimusaika

Oikaisuvaatimus on tehtävä 14 päivän kuluessa päätöksen tiedoksisaannista.

Oikaisuvaatimuksen on saavuttava Helsingin kaupungin kirjaamoon määräajan viimeisenä päivänä ennen kirjaamon aukioloajan päättymistä.

Mikäli päätös on annettu tiedoksi postitse, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, seitsemän päivän kuluttua kirjeen lähettämisestä. Kunnan jäsenen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon seitsemän päivän kuluttua siitä, kun pöytäkirja on nähtävänä yleisessä tietoverkossa.

Mikäli päätös on annettu tiedoksi sähköisenä viestinä, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, kolmen päivän kuluttua viestin lähettämisestä.

Tiedoksisaantipäivää ei lueta oikaisuvaatimusaikaan. Jos oikaisuvaatimusajan viimeinen päivä on pyhäpäivä, itsenäisyyspäivä, vapunpäivä, joulu- tai juhannusaatto tai arkilauantai, saa oikaisuvaatimuksen tehdä ensimmäisenä arkipäivänä sen jälkeen.

Oikaisuvaatimusviranomainen

Viranomainen, jolle oikaisuvaatimus tehdään, on Helsingin kaupungin kaupunkiympäristölautakunta.

Oikaisuvaatimusviranomaisen asiointiosoite on seuraava:

Suojattu sähköposti: https://securemail.hel.fi/

Käytäthän aina suojattua sähköpostia, kun lähetät henkilökohtaisia tietojasi.

Muistathan asioinnin yhteydessä mainita kirjaamisnumeron (esim. HEL 2021-000123), mikäli asiasi on jo vireillä Helsingin kaupungissa.

Sähköpostiosoite:
helsinki.kirjaamo@hel.fi
Postiosoite:
PL 10
 
00099 HELSINGIN KAUPUNKI
Käyntiosoite:
Pohjoisesplanadi 11-13
Puhelinnumero:
09 310 13700

Kirjaamon aukioloaika on maanantaista perjantaihin klo 08.15–16.00.

Oikaisuvaatimuksen muoto ja sisältö

Oikaisuvaatimus on tehtävä kirjallisena. Myös sähköinen asiakirja täyttää vaatimuksen kirjallisesta muodosta.

Oikaisuvaatimuksessa on ilmoitettava

  • päätös, johon oikaisuvaatimus kohdistuu
  • miten päätöstä halutaan oikaistavaksi
  • millä perusteella päätöstä halutaan oikaistavaksi
  • oikaisuvaatimuksen tekijä
  • millä perusteella oikaisuvaatimuksen tekijä on oikeutettu tekemään vaatimuksen
  • oikaisuvaatimuksen tekijän yhteystiedot
Pöytäkirja

Päätöstä koskevia pöytäkirjan otteita ja liitteitä lähetetään pyynnöstä. Asiakirjoja voi tilata Helsingin kaupungin kirjaamosta.

Stäng

Mer information fås av

Tapio Senne, asiakaspäällikkö, puhelin: 09 310 43895

tapio.senne@hel.fi

Beslutsfattare

Yrjö Herva
yksikön päällikkö

Bilagor

1. Vuokrasopimus Hitsaajankatu 22 Opus 2 Helsingin kaupunki toimisto 144m2
Bilagan publiceras inte på internet.

I beslutsdokumenten nämns bilagor som inte publiceras på nätet. Bort lämnas bilagor som innehåller sekretessbelagda uppgifter, bilagor som innehåller uppgifter som kan äventyra integritetsskyddet eller sådana som man inte av tekniska orsaker kunnat överföra till elektroniskt format. (Offentlighetslagen 621/1999, Lagen om tjänster inom elektronisk kommunikation 917/2014, Dataskyddslagen 1050/2018, Lagen om behandling av personuppgifter inom social- och hälsovården 703/2023, Lagen om offentlig upphandling och koncession 1397/2016). Upplysningar om stadsstyrelsens beslutshandlingar fås också från Helsingfors stads registratorskontor.