Hankinta, suun terveydenhuollon Effican potilastietoaineiston välittäminen Kanta-arkistoon, sosiaali-, terveys- ja pelastustoimiala

HEL 2024-012757
Ärendet har nyare handläggningar
§ 45

Lisähankinta Suun terveydenhuollon Effican potilastietoaineiston välittäminen Kanta-arkistoon-jatkohankintaan

Informationsförvaltningsdirektör

Päätös

Tietohallintojohtaja päätti hankkia Oy Apotti Ab:lta (jäljempänä Apotti) kehitystyötä, testausta ja tuotantoarkistointia, joka liittyy kahden suun terveydenhuollon potilastietoja sisältävän poiminta-aineiston Kanta-arkistointiin. Hankinta tehdään siltä osin kuin Apotin tekemä työmäärä ylitti tietohallintojohtajan 16.4.2024 tekemän päätöksen § 17 ”Suun terveydenhuollon Effican potilastietoaineiston välittäminen Kanta-arkistoon-jatkohankinta” arvon.

Hankinnan kustannukset ovat enintään 1 125 euroa (alv 0 %).

Päätöksen perustelut

Tietohallintopäällikkö on hankkinut Apotilta 12.1.2021 tekemällään päätöksellä § 4 suun terveydenhuollon Effica-järjestelmän vanhojen potilastietojen Kanta-arkistointiin liittyvän kehitystyön, testauksen ja tuotantoarkistoinnin. Apotin tekemä työ valmistui keväällä 2022. Suun terveydenhuollon vanhojen potilastietojen arkistointien jatkuessa vuonna 2024 huomattiin, että Apotilta oli jäänyt purkamatta Effican potilastietojen aineistosta kaksi poimintaa, joiden tiedot olisi pitänyt arkistoida edellä mainitun hankintapäätöksen mukaisesti. Tietohallintojohtaja hankki Apotilta arkistoinnin loppuun saattamisen 16.4.2024 tekemällään päätöksellä § 17.

Nyt tehtävä hankinta on lisähankinta edellä mainittuun jatkohankintaan, koska Apotin tekemä työmäärä ylitti projektin päättyessä 21.8.2024 edellä mainitun hankinnan arvon noin kolmella henkilötyöpäivällä.

Hankintaan ei sovelleta hankintalakia, koska kyseessä on hankintalain (1397/2016) 15 §:n perusteella toteutettava sidosyksikköhankinta.

Hankinnan kustannukset maksetaan sosiaali-, terveys- ja pelastustoimialan atk-investointibudjetin digitaalisiin arkistoratkaisuihin varatusta määrärahasta.

Tietohallintojohtajan oikeus toteuttaa hankinta perustuu sosiaali-, terveys- ja pelastuslautakunnan päätökseen hankintavaltuuksista
sosiaali-, terveys- ja pelastustoimialalla 27.8.2024 § 167.

Detta beslut publicerades 22.10.2024

OHJEET OIKAISUVAATIMUKSEN TEKEMISEKSI

Tähän päätökseen tyytymätön voi tehdä kirjallisen oikaisuvaatimuksen. Päätökseen ei saa hakea muutosta valittamalla tuomioistuimeen.

Oikaisuvaatimusoikeus

Oikaisuvaatimuksen saa tehdä

  • se, johon päätös on kohdistettu tai jonka oikeuteen, velvollisuuteen tai etuun päätös välittömästi vaikuttaa (asianosainen)
  • kunnan jäsen.
Oikaisuvaatimusaika

Oikaisuvaatimus on tehtävä 14 päivän kuluessa päätöksen tiedoksisaannista.

Oikaisuvaatimuksen on saavuttava Helsingin kaupungin kirjaamoon määräajan viimeisenä päivänä ennen kirjaamon aukioloajan päättymistä.

Mikäli päätös on annettu tiedoksi postitse, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, seitsemän päivän kuluttua kirjeen lähettämisestä. Kunnan jäsenen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon seitsemän päivän kuluttua siitä, kun pöytäkirja on nähtävänä yleisessä tietoverkossa.

Mikäli päätös on annettu tiedoksi sähköisenä viestinä, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, kolmen päivän kuluttua viestin lähettämisestä.

Tiedoksisaantipäivää ei lueta oikaisuvaatimusaikaan. Jos oikaisuvaatimusajan viimeinen päivä on pyhäpäivä, itsenäisyyspäivä, vapunpäivä, joulu- tai juhannusaatto tai arkilauantai, saa oikaisuvaatimuksen tehdä ensimmäisenä arkipäivänä sen jälkeen.

Oikaisuvaatimusviranomainen

Viranomainen, jolle oikaisuvaatimus tehdään, on Helsingin kaupungin sosiaali-, terveys- ja pelastuslautakunta.

Oikaisuvaatimusviranomaisen asiointiosoite on seuraava:

Suojattu sähköposti: https://securemail.hel.fi/

Käytäthän aina suojattua sähköpostia, kun lähetät henkilökohtaisia tietojasi.

Muistathan asioinnin yhteydessä mainita kirjaamisnumeron (esim. HEL 2021-000123), mikäli asiasi on jo vireillä Helsingin kaupungissa.

Sähköpostiosoite:
helsinki.kirjaamo@hel.fi
Postiosoite:
PL 10
 
00099 HELSINGIN KAUPUNKI
Käyntiosoite:
Pohjoisesplanadi 11-13
Puhelinnumero:
09 310 13700

Kirjaamon aukioloaika on maanantaista perjantaihin klo 08.15–16.00.

Oikaisuvaatimuksen muoto ja sisältö

Oikaisuvaatimus on tehtävä kirjallisena. Myös sähköinen asiakirja täyttää vaatimuksen kirjallisesta muodosta.

Oikaisuvaatimuksessa on ilmoitettava

  • päätös, johon oikaisuvaatimus kohdistuu
  • miten päätöstä halutaan oikaistavaksi
  • millä perusteella päätöstä halutaan oikaistavaksi
  • oikaisuvaatimuksen tekijä
  • millä perusteella oikaisuvaatimuksen tekijä on oikeutettu tekemään vaatimuksen
  • oikaisuvaatimuksen tekijän yhteystiedot
Pöytäkirja

Päätöstä koskevia pöytäkirjan otteita ja liitteitä lähetetään pyynnöstä. Asiakirjoja voi tilata Helsingin kaupungin kirjaamosta.

Stäng

Mer information fås av

Jukka Pääkkönen, ict-asiantuntija, puhelin: 09 310 75471

jukka.paakkonen@hel.fi

Beslutsfattare

Petri Otranen
tietohallintojohtaja