Sääntökirja, alle 65-vuotiaiden omaishoidon tuen kotiin annettavan hoidon palveluseteli, sosiaali-, terveys- ja pelastustoimiala

HEL 2024-013205
Ärendet har nyare handläggningar
§ 221

Sääntökirja alle 65-vuotiaiden omaishoidon tuen kotiin annettavan hoidon palvelusetelille

Social-, hälsovårds- och räddningsnämndens sektorchef

Päätös

Sosiaali-, terveys- ja pelastustoimialan toimialajohtaja hyväksyi liitteenä olevan sääntökirjan alle 65-vuotiaiden omaishoidon tuen kotiin annettavan hoidon palvelusetelille. Sääntökirja on voimassa 1.1.2025 alkaen.

Päätös korvaa 1.1.2025 lukien toimialajohtajan päätöksen 28.02.2022 § 35 alle 65-vuotiaiden omaishoidon tuen kotiin annettavan hoidon sääntökirjan osalta.

Päätöksen perustelut

Sosiaali- ja terveyslautakunta on 10.2.2015 § 40 hyväksynyt palvelusetelitoiminnan yhdeksi alle 65-vuotiaiden omaishoidon tuen kotiin annettavan hoidon järjestämistavaksi 1.5.2015 alkaen ja päättänyt palvelusetelin arvon.

Sosiaali-, terveys- ja pelastuslautakunta on 10.9.2024 § 186 päätöksellään vahvistanut palvelusetelin uudet arvot 1.1.2025 alkaen. Palvelusetelin uusi hinnoittelu on edelleen tuntiperustainen, mutta arvo vaihtelee palvelun toteuttamisen ajankohdan mukaan.

Sääntökirja on asiakirja, jolla Helsingin kaupungin sosiaali-, terveys- ja pelastustoimiala asettaa palveluntuottajille palvelusetelilain 5 §:ssä tarkoitetut hyväksymiskriteerit. Helsingin kaupunki velvoittaa palveluntuottajaa noudattamaan sääntökirjan määräyksiä. Yksityinen palveluntuottaja sitoutuu noudattamaan sääntökirjan ehtoja siitä alkaen, kun palveluntuottaja hyväksytään palvelusetelillä hankittavien sosiaali- ja terveyspalvelujen tuottajaksi.

Omaishoidon tuen kotiin annettavan hoidon palvelusetelin sääntökirjaan on tullut muutos palvelusetelin arvon osalta, ja palvelusetelin hinnoittelu on päivitetty sosiaali-, terveys- ja pelastustoimialan päätöksen mukaiseksi. Muita oleellisia muutoksia ei sääntökirjaan ole tässä yhteydessä tehty.

Palvelusetelin arvo eri ajankohtina 1.1.2025 on koottu alla olevaan taulukkoon:

Hallintosäännön 18 luvun 3 §:n 2 momentin 7 kohdan mukaan sosiaali-, terveys- ja pelastustoimialan toimialajohtaja päättää palveluntuottajille asetettavista vaatimuksista ja viranhaltijoista, jotka hyväksyvät palveluntuottajat.

Detta beslut publicerades 10.10.2024

OHJEET OIKAISUVAATIMUKSEN TEKEMISEKSI

Tähän päätökseen tyytymätön voi tehdä kirjallisen oikaisuvaatimuksen. Päätökseen ei saa hakea muutosta valittamalla tuomioistuimeen.

Oikaisuvaatimusoikeus

Oikaisuvaatimuksen saa tehdä

  • se, johon päätös on kohdistettu tai jonka oikeuteen, velvollisuuteen tai etuun päätös välittömästi vaikuttaa (asianosainen)
  • kunnan jäsen.
Oikaisuvaatimusaika

Oikaisuvaatimus on tehtävä 14 päivän kuluessa päätöksen tiedoksisaannista.

Oikaisuvaatimuksen on saavuttava Helsingin kaupungin kirjaamoon määräajan viimeisenä päivänä ennen kirjaamon aukioloajan päättymistä.

Mikäli päätös on annettu tiedoksi postitse, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, seitsemän päivän kuluttua kirjeen lähettämisestä. Kunnan jäsenen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon seitsemän päivän kuluttua siitä, kun pöytäkirja on nähtävänä yleisessä tietoverkossa.

Mikäli päätös on annettu tiedoksi sähköisenä viestinä, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, kolmen päivän kuluttua viestin lähettämisestä.

Tiedoksisaantipäivää ei lueta oikaisuvaatimusaikaan. Jos oikaisuvaatimusajan viimeinen päivä on pyhäpäivä, itsenäisyyspäivä, vapunpäivä, joulu- tai juhannusaatto tai arkilauantai, saa oikaisuvaatimuksen tehdä ensimmäisenä arkipäivänä sen jälkeen.

Oikaisuvaatimusviranomainen

Viranomainen, jolle oikaisuvaatimus tehdään, on Helsingin kaupungin sosiaali-, terveys- ja pelastuslautakunta.

Oikaisuvaatimusviranomaisen asiointiosoite on seuraava:

Suojattu sähköposti: https://securemail.hel.fi/

Käytäthän aina suojattua sähköpostia, kun lähetät henkilökohtaisia tietojasi.

Muistathan asioinnin yhteydessä mainita kirjaamisnumeron (esim. HEL 2021-000123), mikäli asiasi on jo vireillä Helsingin kaupungissa.

Sähköpostiosoite:
helsinki.kirjaamo@hel.fi
Postiosoite:
PL 10
 
00099 HELSINGIN KAUPUNKI
Käyntiosoite:
Pohjoisesplanadi 11-13
Puhelinnumero:
09 310 13700

Kirjaamon aukioloaika on maanantaista perjantaihin klo 08.15–16.00.

Oikaisuvaatimuksen muoto ja sisältö

Oikaisuvaatimus on tehtävä kirjallisena. Myös sähköinen asiakirja täyttää vaatimuksen kirjallisesta muodosta.

Oikaisuvaatimuksessa on ilmoitettava

  • päätös, johon oikaisuvaatimus kohdistuu
  • miten päätöstä halutaan oikaistavaksi
  • millä perusteella päätöstä halutaan oikaistavaksi
  • oikaisuvaatimuksen tekijä
  • millä perusteella oikaisuvaatimuksen tekijä on oikeutettu tekemään vaatimuksen
  • oikaisuvaatimuksen tekijän yhteystiedot
Pöytäkirja

Päätöstä koskevia pöytäkirjan otteita ja liitteitä lähetetään pyynnöstä. Asiakirjoja voi tilata Helsingin kaupungin kirjaamosta.

Stäng

Mer information fås av

Minna Eronen, ostopalvelupäällikkö, puhelin: 09 310 24859

minna.eronen@hel.fi

Beslutsfattare

Juha Jolkkonen
sosiaali-, terveys- ja pelastustoimialan toimialajohtaja