Vuokraus, tilapäinen varastointi, Pikitehtaankatu Malmi, Kivikonlaita Mellunkylä, Viherpalvelut Hyvönen Oy
Maa-alueiden vuokraaminen Viherpalvelut Hyvönen Oy:lle, 47. kaupunginosasta, Mellunkylä ja 38. kaupunginosasta, Malmi, talvikunnossapidon urakan varastointia varten, 1.11.2024 lukien
Päätös
Kaupunkiympäristön tapahtumat ja maanvuokraus -tiimin tiimipäällikkö päätti vuokrata Viherpalvelut Hyvönen Oy:lle (Y-tunnus 1066901-5) Mellunkylästä noin 375 m² ja Malmilta noin 144 m² suuruiset alueet talvikunnossapidon urakan liukkaudentorjuntamateriaalien varastointia varten.
Mellunkylästä vuokrattava liitteen 3 mukainen noin 375 m² alue sijaitsee korttelin 47047 rakentamattomalla tontilla 11 (kiinteistötunnus 91-418-6-92), osoitteessa Kivikonlaita 29. Vuokrasopimus on voimassa 1.11.2024 alkaen 1.4.2025 asti, kahden (2) viikon irtisanomisajalla, liitteenä 1 olevan vuokrasopimuksen mukaisesti.
Mellunkylän alueesta peritään vuokraa 243,75 euroa kuukaudessa. Vuokra muodostuu seuraavasti: 375 m² x 0,65 €/m²/kk = 243,75 €/kk. Vuokra tulee maksaa Helsingin kaupungin laskua vastaan.
Malmilta vuokrattava liitteen 4 mukainen noin 144 m² alue sijaitsee yleisellä alueella, Pikitehtaankadun rakentamattomassa itäpäädyssä (kiinteistötunnus 91-418-2-256). Vuokrasopimus on voimassa 1.11.2024 alkaen 1.4.2025 asti, kahden (2) viikon irtisanomisajalla, liitteenä 2 olevan vuokrasopimuksen mukaisesti.
Malmin alueesta peritään vuokraa 93,60 euroa kuukaudessa. Vuokra muodostuu seuraavasti: 144 m² x 0,65 €/m²/kk = 93,60 €/kk. Vuokra tulee maksaa Helsingin kaupungin laskua vastaan.
Vuokrausehdot on määritelty liitteinä olevissa vuokrasopimuksessa.
Tapahtumat ja maanvuokraus -tiimin tiimipäällikkö päätti hyväksyä ja allekirjoittaa liitteenä olevan vuokrasopimuksen.
Päätöksen perustelut
Viherpalvelut Hyvönen Oy on toimittanut 22.12.2023 kaupungille alueiden vuokrausta koskevan hakemuksen ja ilmoittanut sitoutuvansa liitteinä olevien alueen käyttöä koskevien vuokrasopimusten ehtoihin.
Alueista perittävän vuokran määrä perustuu kaupunkiympäristölautakunnan päätökseen 15.5.2018 § 238. Hinnaston mukainen vyöhykkeen 3 rakentamattomien yleisten alueiden ja tyhjien tonttien tilapäisten vuokrausten hinta on 0,65 €/m²/kk.
Toimivalta
Kaupunkiympäristölautakunnan päätöksen 26.9.2023 § 499 perusteella on tapahtumat ja maanvuokraus -tiimin tiimipäällikölle delegoitu oikeus päättää tilapäisistä alueen käyttöön liittyvistä sopimuksista siten, että toistaiseksi voimassa olevien sopimusten irtisanomisaika on korkeintaan 6 kuukautta ja määräaikaisten sopimusten kesto enintään viisi vuotta.
Detta beslut publicerades 23.10.2024
OHJEET OIKAISUVAATIMUKSEN TEKEMISEKSI
Tähän päätökseen tyytymätön voi tehdä kirjallisen oikaisuvaatimuksen. Päätökseen ei saa hakea muutosta valittamalla tuomioistuimeen.
Oikaisuvaatimusoikeus
Oikaisuvaatimuksen saa tehdä
- se, johon päätös on kohdistettu tai jonka oikeuteen, velvollisuuteen tai etuun päätös välittömästi vaikuttaa (asianosainen)
- kunnan jäsen.
Oikaisuvaatimusaika
Oikaisuvaatimus on tehtävä 14 päivän kuluessa päätöksen tiedoksisaannista.
Oikaisuvaatimuksen on saavuttava Helsingin kaupungin kirjaamoon määräajan viimeisenä päivänä ennen kirjaamon aukioloajan päättymistä.
Mikäli päätös on annettu tiedoksi postitse, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, seitsemän päivän kuluttua kirjeen lähettämisestä. Kunnan jäsenen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon seitsemän päivän kuluttua siitä, kun pöytäkirja on nähtävänä yleisessä tietoverkossa.
Mikäli päätös on annettu tiedoksi sähköisenä viestinä, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, kolmen päivän kuluttua viestin lähettämisestä.
Tiedoksisaantipäivää ei lueta oikaisuvaatimusaikaan. Jos oikaisuvaatimusajan viimeinen päivä on pyhäpäivä, itsenäisyyspäivä, vapunpäivä, joulu- tai juhannusaatto tai arkilauantai, saa oikaisuvaatimuksen tehdä ensimmäisenä arkipäivänä sen jälkeen.
Oikaisuvaatimusviranomainen
Viranomainen, jolle oikaisuvaatimus tehdään, on Helsingin kaupungin kaupunkiympäristölautakunta.
Oikaisuvaatimusviranomaisen asiointiosoite on seuraava:
Suojattu sähköposti: https://securemail.hel.fi/
Käytäthän aina suojattua sähköpostia, kun lähetät henkilökohtaisia tietojasi.
Muistathan asioinnin yhteydessä mainita kirjaamisnumeron (esim. HEL 2021-000123), mikäli asiasi on jo vireillä Helsingin kaupungissa.
Sähköpostiosoite: | helsinki.kirjaamo@hel.fi |
Postiosoite: | PL 10 |
00099 HELSINGIN KAUPUNKI | |
Käyntiosoite: | Pohjoisesplanadi 11-13 |
Puhelinnumero: | 09 310 13700 |
Kirjaamon aukioloaika on maanantaista perjantaihin klo 08.15–16.00.
Oikaisuvaatimuksen muoto ja sisältö
Oikaisuvaatimus on tehtävä kirjallisena. Myös sähköinen asiakirja täyttää vaatimuksen kirjallisesta muodosta.
Oikaisuvaatimuksessa on ilmoitettava
- päätös, johon oikaisuvaatimus kohdistuu
- miten päätöstä halutaan oikaistavaksi
- millä perusteella päätöstä halutaan oikaistavaksi
- oikaisuvaatimuksen tekijä
- millä perusteella oikaisuvaatimuksen tekijä on oikeutettu tekemään vaatimuksen
- oikaisuvaatimuksen tekijän yhteystiedot
Pöytäkirja
Päätöstä koskevia pöytäkirjan otteita ja liitteitä lähetetään pyynnöstä. Asiakirjoja voi tilata Helsingin kaupungin kirjaamosta.
Mer information fås av
Tuomas Tavi, tarkastaja, puhelin: 09 310 37494