Hankinta, pienhankinta, Helsingin matkailun ja tapahtumien kokonaisvaltainen Master Plan -kehittämissuunnitelma, kaupunginkanslia
Hankinta, pienhankinta, Helsingin matkailun ja tapahtumien kokonaisvaltainen Master Plan -kehittämissuunnitelma, kaupunginkanslia
Päätös
Elinkeinojohtaja päätti hyväksyä FCG Finnish Consulting Group Oy:n (Y-tunnus 1940671-3) tarjouksen Helsingin matkailun ja tapahtumien kokonaisvaltaisesta suunnitelmasta, master planista, painopisteenä maankäyttö.
Suunniteltu sopimuskausi on 30.10.2024 – 28.2.2025. Sitova sopimus osapuolten välille syntyy myöhemmin erikseen allekirjoitettavalla sopimuksella.
Hankinnan kokonaisarvo on 51 500 euroa (alv 0%). Kyseessä on kansallisen kynnysarvon alle jäävä pienhankinta, johon ei sovelleta Hankintalakia.
Hankintaan liittyvät kustannukset maksetaan talousarvion kohdalta 1816100, kaupunginkanslian elinkeino-osastolle osoitetusta määrärahasta.
Elinkeinojohtaja päätti oikeuttaa matkailupäällikön allekirjoittamaan hankintasopimuksen ja muut hankinnan toteuttamiseen liittyvät asiakirjat.
Päätöksen perustelut
Hankinta toteutetaan Helsingin kaupunginkanslian elinkeino-osaston matkailu ja kohdepalvelut -yksikön toimesta, pohjautuen toukokuussa 2022 hyväksyttyyn Helsingin matkailun ja tapahtumien toimintaohjelmaan 2022-2026. Ohjelman keskeisiä tavoitteita ovat kansainvälisen vetovoiman kasvattaminen, kestävä kehitys ja älykäs tiedolla johtaminen. Hankinnan keskeinen tavoite on laatia matkailun ja tapahtuma-alueiden kehittämisen pitkäntähtäimen kokonaisvaltainen Master Plan-kehittämissuunnitelma.
Hankittava palvelu tulee tarjoamaan lisätietoa matkailu- ja tapahtuma-alan tulevaisuuden tarpeista. Hankinta sisältää matkailun ja tapahtumien maankäytöllisen nykytilakartoituksen, toimijoiden tulevaisuuden tarpeiden selvittämisen, nykyisten yleis- ja asemakaavojen mahdollisuuksien ja tarvittavien kaavamuutosten analyysin sekä kehityskulkuja, joihin alue- ja yhdyskuntakuntarakenteen sekä tonttipolitiikan kehittämisessä on varauduttava matkailun ja tapahtumien näkökulmasta. Kohderyhmiä ovat kaupungin toimijat, sijoittajat sekä matkailu- ja tapahtumatoimialojen yritykset.
Hankinta perustuu Helsingin kaupunginkanslian elinkeino-osaston 20.9.20224 päivättyyn ja lisäkysymysten yhteydessä 27.9.2024 korjattuun tarjouspyyntöön (liite 1). Tarjouspyyntö lähetettiin sähköpostitse yrityksille FCG Finnish Consulting Group Oy, Ramboll Finland Oy, Sitowise Oy, Sweco Finland Oy ja WSP Finland Oy sekä tarjouspyyntölomakkeen kautta yritykselle KPMG Oy Ab.
Määräaika tarjousten jättämiselle päättyi 4.10.2024 klo 16:00. Määräaikaan mennessä saapui kolme (3) tarjousta: FCG Finnish Consulting Group Oy, Ramboll Finland Oy ja WSP Finland Oy. Kaikki tarjoukset olivat tarjouspyynnön mukaisia.
Tarjousten valintaperusteena oli kokonaistaloudellinen edullisuus, joka koostui kokonaishinnasta (60 pistettä), palveluntarjoajan asiantuntijuudesta (20 pistettä) ja työn toteuttamissuunnitelmasta (20 pistettä).
Tarjousten vertailu perusteluineen on tämän päätöksen liitteenä olevassa vertailutaulukossa (liite 2). Vertailu osoittaa, että kokonaistaloudellisesti edullisimman tarjouksen on tehnyt FCG Finnish Consulting Group Oy.
FCG Finnish Consulting Group Oy:n selvitys aiemmasta kokemuksesta vastasi erinomaisesti tilaajan tarpeisiin. Tarjoaja pystyi esittämään vahvaa kokemusta vastaavantyyppisestä työskentelystä, jossa korostuu matkailun edistäminen ja maankäytöllinen osaaminen. FCG Finnish Consulting Group Oy:n työsuunnitelma vastasi hyvin tilaajan tarpeisiin kaikista arvioiduista näkökulmista. Esitetyt referenssit vahvistivat tiimin kyvyn toteuttaa vastaavanlaisia prosesseja menestyksekkäästi.
Elinkeinojohtajan oikeus toteuttaa hankintoja perustuu kansliapäällikön päätökseen kaupunginkanslian viranhaltijoiden hankintaoikeuksista 11.12.2023 § 169.
Detta beslut publicerades 21.10.2024
MUUTOKSENHAKU HANKINTAPÄÄTÖKSEEN
Tähän päätökseen tyytymätön asianosainen voi hakea päätökseen muutosta tekemällä hankintaoikaisuvaatimuksen tai kuntalain mukaisen oikaisuvaatimuksen taikka molemmat.
OHJEET HANKINTAOIKAISUVAATIMUKSEN TEKEMISEKSI
Oikaisuvaatimusaika
Asianosaisen on esitettävä vaatimus 14 päivän kuluessa siitä, kun asianosainen on saanut tiedon hankintayksikön päätöksestä tai muusta ratkaisusta.
Mikäli päätös on annettu tiedoksi postitse, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, seitsemän päivän kuluttua kirjeen lähettämisestä.
Mikäli päätös on annettu tiedoksi sähköisenä viestinä, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, kolmen päivän kuluttua viestin lähettämisestä.
Tiedoksiantopäivää ei lueta oikaisuvaatimusaikaan. Oikaisuvaatimuksen on saavuttava Helsingin kaupungin kirjaamoon viimeistään määräajan viimeisenä päivänä ennen kirjaamon aukioloajan päättymistä.
Jos määräajan viimeinen päivä on pyhäpäivä, itsenäisyyspäivä, vapunpäivä, joulu- tai juhannusaatto tai arkilauantai, saa oikaisuvaatimuksen tehdä ensimmäisenä arkipäivänä sen jälkeen.
Oikaisuvaatimusviranomainen
Viranomainen, jolta hankintaoikaisua vaaditaan, on Helsingin kaupunginhallitus.
Oikaisuvaatimusviranomaisen asiointiosoite on seuraava:
Suojattu sähköposti: https://securemail.hel.fi/
Käytäthän aina suojattua sähköpostia, kun lähetät henkilökohtaisia tietojasi.
Muistathan asioinnin yhteydessä mainita kirjaamisnumeron (esim. HEL 2021-000123), mikäli asiasi on jo vireillä Helsingin kaupungissa.
Sähköpostiosoite: | helsinki.kirjaamo@hel.fi |
Postiosoite: | PL 10 |
00099 HELSINGIN KAUPUNKI | |
Käyntiosoite: | Pohjoisesplanadi 11-13 |
Puhelinnumero: | 09 310 13700 |
Kirjaamon aukioloaika on maanantaista perjantaihin klo 08.15–16.00.
Oikaisuvaatimuksen muoto ja sisältö
Hankintaoikaisuvaatimus pannaan vireille kirjallisesti ilmoittamalla
- hankintayksikön päätös tai muu ratkaisu, johon hankintaoikaisuvaatimus kohdistuu
- miten päätöstä tai muuta ratkaisua halutaan oikaistavaksi
- millä perusteella päätöstä tai muuta ratkaisua halutaan oikaistavaksi.
Sähköinen asiakirja täyttää vaatimuksen kirjallisesta muodosta.
Oikaisuvaatimuksessa on mainittava oikaisua vaativan nimi sekä tarvittavat yhteystiedot asian hoitamiseksi. Jos oikaisua vaativan puhevaltaa käyttää hänen laillinen edustajansa tai asiamiehensä tai jos oikaisuvaatimuksen laatijana on joku muu henkilö, oikaisuvaatimuksessa on ilmoitettava myös tämän nimi sekä tarvittavat yhteystiedot.
Pöytäkirja
Päätöstä koskevia pöytäkirjan otteita ja liitteitä lähetetään pyynnöstä. Asiakirjoja voi tilata Helsingin kaupungin kirjaamosta.
OHJEET KUNTALAIN MUKAISEN OIKAISUVAATIMUKSEN TEKEMISEKSI
Tähän päätökseen tyytymätön voi tehdä kirjallisen oikaisuvaatimuksen.
Päätökseen ei saa hakea muutosta valittamalla tuomioistuimeen.
Oikaisuvaatimusoikeus
Oikaisuvaatimuksen saa tehdä
- se, johon päätös on kohdistettu tai jonka oikeuteen, velvollisuuteen tai etuun päätös välittömästi vaikuttaa (asianosainen)
- kunnan jäsen.
Oikaisuvaatimusaika
Oikaisuvaatimus on tehtävä 14 päivän kuluessa päätöksen tiedoksisaannista.
Oikaisuvaatimuksen on saavuttava Helsingin kaupungin kirjaamoon viimeistään määräajan viimeisenä päivänä ennen kirjaamon aukioloajan päättymistä.
Mikäli päätös on annettu tiedoksi postitse, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, seitsemän päivän kuluttua kirjeen lähettämisestä. Kunnan jäsenen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon seitsemän päivän kuluttua siitä, kun pöytäkirja on nähtävänä yleisessä tietoverkossa.
Mikäli päätös on annettu tiedoksi sähköisenä viestinä, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, kolmen päivän kuluttua viestin lähettämisestä.
Tiedoksisaantipäivää ei lueta oikaisuvaatimusaikaan. Jos oikaisuvaatimusajan viimeinen päivä on pyhäpäivä, itsenäisyyspäivä, vapunpäivä, joulu- tai juhannusaatto, tai arkilauantai, saa oikaisuvaatimuksen tehdä ensimmäisenä arkipäivänä sen jälkeen.
Oikaisuvaatimusviranomainen
Viranomainen, jolle oikaisuvaatimus tehdään, on Helsingin kaupunginhallitus.
Oikaisuvaatimusviranomaisen asiointiosoite on seuraava:
Suojattu sähköposti: https://securemail.hel.fi/
Käytäthän aina suojattua sähköpostia, kun lähetät henkilökohtaisia tietojasi.
Muistathan asioinnin yhteydessä mainita kirjaamisnumeron (esim. HEL 2021-000123), mikäli asiasi on jo vireillä Helsingin kaupungissa.
Sähköpostiosoite: | helsinki.kirjaamo@hel.fi |
Postiosoite: | PL 10 |
00099 HELSINGIN KAUPUNKI | |
Käyntiosoite: | Pohjoisesplanadi 11-13 |
Puhelinnumero: | 09 310 13700 |
Kirjaamon aukioloaika on maanantaista perjantaihin klo 08.15–16.00.
Oikaisuvaatimuksen muoto ja sisältö
Oikaisuvaatimus on tehtävä kirjallisena. Myös sähköinen asiakirja täyttää vaatimuksen kirjallisesta muodosta.
Oikaisuvaatimuksessa on ilmoitettava
- päätös, johon oikaisuvaatimus kohdistuu
- miten päätöstä halutaan oikaistavaksi
- millä perusteella päätöstä halutaan oikaistavaksi
- oikaisuvaatimuksen tekijä
- millä perusteella oikaisuvaatimuksen tekijä on oikeutettu tekemään vaatimuksen
- oikaisuvaatimuksen tekijän yhteystiedot.
Pöytäkirja
Päätöstä koskevia pöytäkirjan otteita ja liitteitä lähetetään pyynnöstä. Asiakirjoja voi tilata Helsingin kaupungin kirjaamosta.
Mer information fås av
Saara Wuori, yritysluotsi, puhelin: 0931050023