Työntekijöiden ja vakanssien siirto kaupunkiympäristön toimialalta taloushallintopalveluliikelaitokseen

HEL 2024-013727
Ärendet har nyare handläggningar
§ 123

Eräiden työntekijöiden ja vakanssien siirtäminen kaupunkiympäristön toimialalta taloushallintopalveluliikelaitokseen 1.1.2025 lukien

Kanslichef

Päätös

Kansliapäällikkö päätti siirtää liitteessä 1 mainitut kolme työntekijää varsinaisine palkkoineen nykyisillä palvelussuhteen ehdoilla kaupunkiympäristön toimialalta taloushallintopalveluliikelaitokseen 1.1.2025 lukien

Päätöksen perustelut

Kaupunkiympäristön toimialalla on hoidettu rakennuttamisen ostolaskujen esikäsittelyä kaupunkiyhteisestä toimintatavasta poiketen. Toimialan talous- ja suunnittelupalvelut organisoi tehtäviään uudelleen 1.1.2025 alkaen. Muutosprosessissa on tarkasteltu eri tehtävien sijaintia kaupunkiorganisaatiossa ja haettu niiden tarkoituksenmukaista toteutusta. Tarkastelussa on todettu, että muutoksista johtuen ei ole enää perustetta sille, että laskujen käsittely tehdään toimialalla, vaan se on järkevämpää toteuttaa Taloushallintopalvelu liikelaitoksessa kaupunkiyhteisellä toimintamallilla. Taloushallintopalveluliikelaitoksen kanssa on sovittu tehtävän siirtymisestä liikelaitoksen hoidettavaksi 1.1.2025 lukien.

Siirtyvien työntekijöiden työpanos on kohdentunut aiemmin toimialalla ostolaskujen käsittelyyn ja kohdentuu siten jatkossa taloushallintopalveluliikelaitoksen ostolaskujen käsittelyyn.

Asia on käsitelty siirtyvän henkilöstön kanssa yhteistoimintamenettelyn mukaisesti. Siirrosta on keskusteltu henkilöstön kanssa palvelun ja yksikön omissa tilaisuuksissa 18.10.2023 ja 24.10.2023 sekä palvelun yhteisessä YT-menettelyn aloitustilaisuudessa 29.5.2024. Muutos on käsitelty toimialan palvelukokonaisuuksien henkilöstötoimikunnissa 14.5.2024 ja 12.9.2024 sekä käsitellään toimialan henkilöstötoimikunnassa 14.11.2024. Muutoksesta on käyty henkilökohtaiset YT-keskustelut 8.-10.10.2024 välisenä aikana.

Hallintosäännön (12 luku 1 § 1 mom. kohta 10) mukaan kansliapäällikkö päättää viran ja viranhaltijan siirtämisestä toimialalta toiseen tai toimialan ja keskushallinnon välillä sekä päättää työntekijän siirtämisestä toimialalta toiseen tai toimialan ja keskushallinnon välillä.

Detta beslut publicerades 23.10.2024

OHJEET OIKAISUVAATIMUKSEN TEKEMISEKSI

Tähän päätökseen tyytymätön voi tehdä kirjallisen oikaisuvaatimuksen. Päätökseen ei saa hakea muutosta valittamalla tuomioistuimeen.

Oikaisuvaatimusoikeus

Oikaisuvaatimuksen saa tehdä

  • se, johon päätös on kohdistettu tai jonka oikeuteen, velvollisuuteen tai etuun päätös välittömästi vaikuttaa (asianosainen)
  • kunnan jäsen.
Oikaisuvaatimusaika

Oikaisuvaatimus on tehtävä 14 päivän kuluessa päätöksen tiedoksisaannista.

Oikaisuvaatimuksen on saavuttava Helsingin kaupungin kirjaamoon määräajan viimeisenä päivänä ennen kirjaamon aukioloajan päättymistä.

Mikäli päätös on annettu tiedoksi postitse, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, seitsemän päivän kuluttua kirjeen lähettämisestä. Kunnan jäsenen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon seitsemän päivän kuluttua siitä, kun pöytäkirja on nähtävänä yleisessä tietoverkossa.

Mikäli päätös on annettu tiedoksi sähköisenä viestinä, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, kolmen päivän kuluttua viestin lähettämisestä.

Tiedoksisaantipäivää ei lueta oikaisuvaatimusaikaan. Jos oikaisuvaatimusajan viimeinen päivä on pyhäpäivä, itsenäisyyspäivä, vapunpäivä, joulu- tai juhannusaatto tai arkilauantai, saa oikaisuvaatimuksen tehdä ensimmäisenä arkipäivänä sen jälkeen.

Oikaisuvaatimusviranomainen

Viranomainen, jolle oikaisuvaatimus tehdään, on Helsingin kaupunginhallitus.

Oikaisuvaatimusviranomaisen asiointiosoite on seuraava:

Suojattu sähköposti: https://securemail.hel.fi/

Käytäthän aina suojattua sähköpostia, kun lähetät henkilökohtaisia tietojasi.

Muistathan asioinnin yhteydessä mainita kirjaamisnumeron (esim. HEL 2021-000123), mikäli asiasi on jo vireillä Helsingin kaupungissa.

Sähköpostiosoite:
helsinki.kirjaamo@hel.fi
Postiosoite:
PL 10
 
00099 HELSINGIN KAUPUNKI
Käyntiosoite:
Pohjoisesplanadi 11-13
Puhelinnumero:
09 310 13700

Kirjaamon aukioloaika on maanantaista perjantaihin klo 08.15–16.00.

Oikaisuvaatimuksen muoto ja sisältö

Oikaisuvaatimus on tehtävä kirjallisena. Myös sähköinen asiakirja täyttää vaatimuksen kirjallisesta muodosta.

Oikaisuvaatimuksessa on ilmoitettava

  • päätös, johon oikaisuvaatimus kohdistuu
  • miten päätöstä halutaan oikaistavaksi
  • millä perusteella päätöstä halutaan oikaistavaksi
  • oikaisuvaatimuksen tekijä
  • millä perusteella oikaisuvaatimuksen tekijä on oikeutettu tekemään vaatimuksen
  • oikaisuvaatimuksen tekijän yhteystiedot
Pöytäkirja

Päätöstä koskevia pöytäkirjan otteita ja liitteitä lähetetään pyynnöstä. Asiakirjoja voi tilata Helsingin kaupungin kirjaamosta.

Stäng

Mer information fås av

Eeva Heikkilä, johtava henkilöstöasiantuntija, puhelin: 09 310 40343

eevam.heikkila@hel.fi

Beslutsfattare

Jukka-Pekka Ujula
kansliapäällikkö

Bilagor

1. Liite 1. Kolmen työntekijän ja vakanssien siirtäminen Kaupunkiympäristön toimilalalta Taoushallintopalveluliikelaitokseen
Bilagan publiceras inte på internet.

I beslutsdokumenten nämns bilagor som inte publiceras på nätet. Bort lämnas bilagor som innehåller sekretessbelagda uppgifter, bilagor som innehåller uppgifter som kan äventyra integritetsskyddet eller sådana som man inte av tekniska orsaker kunnat överföra till elektroniskt format. (Offentlighetslagen 621/1999, Lagen om tjänster inom elektronisk kommunikation 917/2014, Dataskyddslagen 1050/2018, Lagen om behandling av personuppgifter inom social- och hälsovården 703/2023, Lagen om offentlig upphandling och koncession 1397/2016). Upplysningar om stadsstyrelsens beslutshandlingar fås också från Helsingfors stads registratorskontor.