Hankinta, Kaivokadun kannen peruskorjauksen katu- ja rakennussuunnittelu, liikenneliikelaitos
Kaivokadun kannen peruskorjauksen katu- ja rakennussuunnittelun hankinta
Päätös
Toimitusjohtaja valitsi Ramboll Finland Oy:n Kaivokadun kannen katu- ja rakennussuunnittelun toteuttajaksi, yhteensä enintään 78.024,00 euron arvonlisäverottomaan kokonaishintaan.
Päätöksen perustelut
Hankinnan kohteena on Kaivokadun kannen peruskorjauksen katu- ja rakennussuunnittelu. Kaivokadun kannen peruskorjaushankkeesta vastaa Helsingin kaupungin Kaupunkiympäristön toimiala (KYMP). Liikenneliikelaitoksen (HKL) osuus katu- ja rakennussuunnittelusta sisältää kansirakenteen ja vedeneristyksen sekä kannen uusien ja suljettavien aukkojen suunnittelutehtävät ja projektinjohtokulut.
Kaivokadun kansi koostuu kahdesta eri aikaan valmistuneesta betonirakenteisesta kansirakenteesta. Asematunnelin osuus on valmistunut vuonna 1967 ja Rautatientorin metroaseman lippuhallin kansirakenne on valmistunut vuonna 1983. Suunnittelun lähtötiedoiksi on toteutettu lisäselvityksiä Kaivokadun kannen rakenteellisesta ja vedeneristyksen kunnosta.
Metroaseman tiloissa on vuosien ajan tapahtunut useita vesivuotoja kansirakenteista, jonka takia on tärkeää saada lippuhallin kansirakenteen vedeneristys uusittua. Vedeneristyksen uusimisen tavoitteena on estää paineellisen vesikerroksen muodostuminen kannen vesieristeen päälle ja ohjata vesi kaivoihin.
Hankintamenettely
Hankinta perustuu katujen ja yleisten alueiden suunnittelu- ja asiantuntijapalvelut puitejärjestelyn osa-alueeseen 1 monialaiset suunnittelukokonaisuudet.
Puitejärjestelyn ehtojen mukaisesti kullekin sopimuskonsultille kohdennetaan toimeksiantoja osa-aluekohtaisten prosenttilukujen mukaisessa suhteessa.
Ramboll Finland Oy tuli kilpailutuksessa kyseisen osa-alueen 1 kohdalla sijalle 2 ja sille voidaan siten kohdistaa 40-20 % puitejärjestelyn tämän osa-alueen toimeksiannoista.
Kaupunkiympäristön toimiala vastaa Kaivokadun ympäristön katu- ja rakennussuunnittelusta ja on valinnut puitejärjestelyn ehtojen mukaisesti Ramboll Finland Oy:n suunnittelun toteuttajaksi. Siten HKL valitsee osaltaan Ramboll Finland Oy:n Kaivokadun kannen peruskorjauksen katu- ja rakennussuunnittelun toteuttajaksi.
Toimivalta
Hallintosäännön 11 luvun 1 § 2 mom. 3 kohdan mukaan, ellei toimivallasta ole muutoin säädetty tai määrätty, liikelaitoksen johtokunta päättää tai hyväksyy perusteet ja rajat, joiden mukaan viranhaltija päättää hankinnoista lukuun ottamatta osakkeita.
HKL:n johtokunta on 29.5.2024, 52 §, siirtänyt hallintosäännön mukaista hankintoihin liittyvää toimivaltaansa HKL:n toimitusjohtajalle 500.000 euroon (alv 0 %) asti.
Käsiteltävänä olevan hankinta-asian arvon ollessa alle 500.000,00 euroa (alv 0 %) voi toimitusjohtaja päättää hankinnasta.
Detta beslut publicerades 31.10.2024
OHJEET OIKAISUVAATIMUKSEN TEKEMISEKSI
Tähän päätökseen tyytymätön voi tehdä kirjallisen oikaisuvaatimuksen. Päätökseen ei saa hakea muutosta valittamalla tuomioistuimeen.
Oikaisuvaatimusoikeus
Oikaisuvaatimuksen saa tehdä
- se, johon päätös on kohdistettu tai jonka oikeuteen, velvollisuuteen tai etuun päätös välittömästi vaikuttaa (asianosainen)
- kunnan jäsen.
Oikaisuvaatimusaika
Oikaisuvaatimus on tehtävä 14 päivän kuluessa päätöksen tiedoksisaannista.
Oikaisuvaatimuksen on saavuttava Helsingin kaupungin kirjaamoon määräajan viimeisenä päivänä ennen kirjaamon aukioloajan päättymistä.
Mikäli päätös on annettu tiedoksi postitse, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, seitsemän päivän kuluttua kirjeen lähettämisestä. Kunnan jäsenen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon seitsemän päivän kuluttua siitä, kun pöytäkirja on nähtävänä yleisessä tietoverkossa.
Mikäli päätös on annettu tiedoksi sähköisenä viestinä, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, kolmen päivän kuluttua viestin lähettämisestä.
Tiedoksisaantipäivää ei lueta oikaisuvaatimusaikaan. Jos oikaisuvaatimusajan viimeinen päivä on pyhäpäivä, itsenäisyyspäivä, vapunpäivä, joulu- tai juhannusaatto tai arkilauantai, saa oikaisuvaatimuksen tehdä ensimmäisenä arkipäivänä sen jälkeen.
Oikaisuvaatimusviranomainen
Viranomainen, jolle oikaisuvaatimus tehdään, on Helsingin kaupungin liikenneliikelaitoksen johtokunta.
Oikaisuvaatimusviranomaisen asiointiosoite on seuraava:
Suojattu sähköposti: https://securemail.hel.fi/
Käytäthän aina suojattua sähköpostia, kun lähetät henkilökohtaisia tietojasi.
Muistathan asioinnin yhteydessä mainita kirjaamisnumeron (esim. HEL 2021-000123), mikäli asiasi on jo vireillä Helsingin kaupungissa.
Sähköpostiosoite: | helsinki.kirjaamo@hel.fi |
Postiosoite: | PL 10 |
00099 HELSINGIN KAUPUNKI | |
Käyntiosoite: | Pohjoisesplanadi 11-13 |
Puhelinnumero: | 09 310 13700 |
Kirjaamon aukioloaika on maanantaista perjantaihin klo 08.15–16.00.
Oikaisuvaatimuksen muoto ja sisältö
Oikaisuvaatimus on tehtävä kirjallisena. Myös sähköinen asiakirja täyttää vaatimuksen kirjallisesta muodosta.
Oikaisuvaatimuksessa on ilmoitettava
- päätös, johon oikaisuvaatimus kohdistuu
- miten päätöstä halutaan oikaistavaksi
- millä perusteella päätöstä halutaan oikaistavaksi
- oikaisuvaatimuksen tekijä
- millä perusteella oikaisuvaatimuksen tekijä on oikeutettu tekemään vaatimuksen
- oikaisuvaatimuksen tekijän yhteystiedot
Pöytäkirja
Päätöstä koskevia pöytäkirjan otteita ja liitteitä lähetetään pyynnöstä. Asiakirjoja voi tilata Helsingin kaupungin kirjaamosta.
Mer information fås av
Saara Kanto, toimitusjohtaja, puhelin: 09 310 20277