Lisäsopimuksen L2 hyväksyminen sopimukseen länsimetron metrojärjestelmän, -radan ja -asemien hallinnoinnista ja ylläpidosta
Päätös
Helsingin kaupungin liikenneliikelaitoksen (HKL) toimitusjohtaja päätti tehdä HKL:n ja Länsimetro Oy:n väliseen, 3.2.2017 allekirjoitettuun yhteistyösopimukseen länsimetron metrojärjestelmän, -radan ja -asemien hallinnoinnista ja ylläpidosta (Yhteistyösopimus) liittyen lisäsopimuksen L2 (Lisäsopimus).
Lisäsopimuksella nro L2 Yhteistyösopimuksen osapuolet sopivat Yhteistyösopimuksen allekirjoituspöytäkirjaan tehtävistä täydennyksistä ja täsmennyksistä koskien länsimetron urakkasopimusten huolto- ja kunnossapitovelvoitteiden tilaajan oikeuksien ja velvoitteiden siirtämistä Länsimetro Oy:ltä HKL:lle, jotta HKL voi Yhteistyösopimuksen mukaisesti vastata länsimetron huollosta ja hoitamisesta.
Päätöksen perustelut
Liikenneliikelaitoksen johtokunta on päätöksellään 12.5.2016 (90 §) oikeuttanut HKL:n tekemään Länsimetro Oy:n kanssa sopimuksen länsimetron metrojärjestelmän, -radan ja -asemien hallinnoinnista ja ylläpidosta. HKL/Helsingin kaupunki ottaa Yhteistyösopimuksessa sovitun mukaisesti hoitaakseen koko länsimetron, so. metrojärjestelmän, -radan sekä -asemien hallinnoinnin, ylläpidon, huollon, valvonnan ja niihin liittyvän kehittämisen yhtenä kokonaisuutena.
Lisäsopimuksella mahdollistetaan, että HKL voi Yhteistyösopimuksen mukaisesti vastata länsimetron huollosta ja hoitamisesta, kun länsimetron järjestelmä siirtyy HKL:n hallintaan.
Detta beslut publicerades 07.12.2024
OHJEET OIKAISUVAATIMUKSEN TEKEMISEKSI
Tähän päätökseen tyytymätön voi tehdä kirjallisen oikaisuvaatimuksen. Päätökseen ei saa hakea muutosta valittamalla tuomioistuimeen.
Oikaisuvaatimusoikeus
Oikaisuvaatimuksen saa tehdä
- se, johon päätös on kohdistettu tai jonka oikeuteen, velvollisuuteen tai etuun päätös välittömästi vaikuttaa (asianosainen)
- kunnan jäsen.
Oikaisuvaatimusaika
Oikaisuvaatimus on tehtävä 14 päivän kuluessa päätöksen tiedoksisaannista.
Oikaisuvaatimuksen on saavuttava Helsingin kaupungin kirjaamoon määräajan viimeisenä päivänä ennen kirjaamon aukioloajan päättymistä.
Mikäli päätös on annettu tiedoksi postitse, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, seitsemän päivän kuluttua kirjeen lähettämisestä. Kunnan jäsenen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, kun pöytäkirja on asetettu yleisesti nähtäväksi.
Mikäli päätös on annettu tiedoksi sähköisenä viestinä, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, kolmen päivän kuluttua viestin lähettämisestä.
Tiedoksisaantipäivää ei lueta oikaisuvaatimusaikaan. Jos oikaisuvaatimusajan viimeinen päivä on pyhäpäivä, itsenäisyyspäivä, vapunpäivä, joulu- tai juhannusaatto tai arkilauantai, saa oikaisuvaatimuksen tehdä ensimmäisenä arkipäivänä sen jälkeen.
Oikaisuvaatimusviranomainen
Viranomainen, jolle oikaisuvaatimus tehdään, on Helsingin kaupungin liikenneliikelaitoksen johtokunta.
Oikaisuvaatimusviranomaisen asiointiosoite on seuraava:
Sähköpostiosoite: | |
Postiosoite: | PL 10 |
00099 HELSINGIN KAUPUNKI | |
Faksinumero: | (09) 655 783 |
Käyntiosoite: | Pohjoisesplanadi 11-13 |
Puhelinnumero: | (09) 310 13700 (Yleishallinto) |
Kirjaamon aukioloaika on maanantaista perjantaihin klo 08.15–16.00.
Oikaisuvaatimuksen muoto ja sisältö
Oikaisuvaatimus on tehtävä kirjallisena. Myös sähköinen asiakirja täyttää vaatimuksen kirjallisesta muodosta.
Oikaisuvaatimuksessa on ilmoitettava
- päätös, johon oikaisuvaatimus kohdistuu
- miten päätöstä halutaan oikaistavaksi
- millä perusteella päätöstä halutaan oikaistavaksi
- oikaisuvaatimuksen tekijä
- millä perusteella oikaisuvaatimuksen tekijä on oikeutettu tekemään vaatimuksen
- oikaisuvaatimuksen tekijän yhteystiedot
Pöytäkirja
Päätöstä koskevia pöytäkirjan otteita ja liitteitä lähetetään pyynnöstä. Asiakirjoja voi tilata Helsingin kaupungin kirjaamosta.
Mer information fås av
Yrjö Judström, hallintojohtaja, puhelin: 09 310 34986