Sosiaali- ja terveystoimialan hankintavaltuuksien päivittäminen

De ärenden som har publicerats före 2019 får beslutets rubrik.
HEL 2017-005240
Ärendet har nyare handläggningar
Ärende 11. / 334 §
Denna beslutsfattare är inte längre aktiv

Sosiaali- ja terveystoimialan hankintavaltuuksien korjaaminen

Social- och hälsovårdsnämnden

Päätös

Sosiaali- ja terveyslautakunta päätti kumota hankintoihin liittyvän toimivallan siirtämisestä 19.9.2017 tekemänsä päätöksen (§ 255) ja muuttaa liitteessä 1 mainittujen viranhaltijoiden hankintavaltuuksia seuraavasti:

1) Toimialatasoiset viranhaltijoiden hankintavaltuudet:

Tietohallintopäällikölle on kirjattu enintään 500 000 euron hankintavaltuus muiden palvelujen ja tavaroiden hankintaan, joka on tarkemmin määritelty puhelinvaihteen palveluiksi ja tietojärjestelmäpalveluiksi. Määrittely muutetaan muotoon "Puhelinvaihteen palvelut, tietohallintoon liittyvät tietojärjestelmä-, palvelu-, lisenssi- ja tavarahankinnat".

2) Perhe- ja sosiaalipalvelujen palvelukokonaisuuden hankintavaltuudet:

Viranhaltijoiden hankintavaltuuksista poistetaan keskitettyjen palvelujen päällikölle määrätty enintään 5 000 euron hankintavaltuus muiden palvelujen ja tavaroiden hankintoihin.

3) Toimialan hallinnon hankintavaltuudet:

Toimialan tukipalvelupäällikön hankintavaltuuksia muutetaan tavarahankintojen osalta siten, että toimialatasoisiin hankintavaltuuksiin lisätään välinehuollon ja muut yksikön toiminnan edellyttämät tavarahankinnat.

Samalla sosiaali- ja terveyslautakunta päätti hyväksyä liitteen 1 mukaiset sosiaali- ja terveystoimialan viranhaltijoiden hankintavaltuudet, jotka pysyvät muilta osin ennallaan.

Päätös on ehdotuksen mukainen.

Stäng

Kaupunginvaltuuston hyväksymän (3.5.2017 § 206) hallintosäännön mukaan toimialalautakunta päättää tai hyväksyy perusteet ja rajat, joiden mukaan viranomainen päättää hankinnoista lukuun ottamatta osakkeita (10 luku 1 § 3 momentti 3 kohta).

Kaupunginhallituksen johtamisen jaosto päätti 22.5.2017 kokouksessaan (§ 102) sosiaali- ja terveystoimialan viranhaltijoiden hankintavaltuuksiin liittyvien toimivaltuuksien siirrosta 31.5.2018 saakka.

Sosiaali- ja terveyslautakunta kumosi johtamisen jaoston päätöksen 19.9.2017 (§ 255) tekemällään päätöksellä, jossa on havaittu muutamia virheitä. Virheiden korjaamiseksi viranhaltijakohtaisia hankintavaltuuksia esitetään tarkennettavaksi alla mainituin perustein:

  1. Tietohallintopäällikön hankintavaltuuksia koskeva oikaisu kohdistuu valtuuden sisällön tarkenteeseen ja on tekninen eikä vaikuta hankintavaltuuksien enimmäismäärään. Oikaisu vastaa liitteen aikaisemman kirjauksen ulkoasua.
  2. Oikaisu tulee tehdä, sillä keskitettyjen palvelujen päällikkö ei ole virkasuhteinen.
  3. Tukipalvelupäällikön tavarahankintavaltuuksia koskeva muutos toteutetaan lisäämällä hankintavaltuuksiin seuraava lisäys: ”Siivous-, ruokahuolto- ja muut huoltopalveluhankinnat, kuljetuspalvelu-, vahtimestari, vartiointi- ja turvapalveluhankinnat sisäisiltä ja ulkopuolisilta palveluntuottajilta sekä välinehuolto- ja muut yksikön toiminnan edellyttämät tavarahankinnat.”

Esityksen liitteessä 1 on eritelty ehdotukset sosiaali- ja terveystoimialan viranhaltijakohtaisista hankintavaltuuksista 13.12.2017 alkaen.

Liitteessä esitetyt hankintavaltuudet ovat ilman arvonlisäveroa (alv 0 %).

Stäng

Sosiaali- ja terveyslautakunta 19.09.2017 § 255

Päätös

Sosiaali- ja terveyslautakunta päätti muuttaa kaupunginhallituksen johtamisen jaoston 22.5.2017 (§ 102) hankintoihin liittyvän toimivallan siirtämisestä tehdyn päätöksen liitteessä 1 mainittuja viranhaltijain hankintavaltuuksia seuraavasti:

Toimialan hallintopalvelut:

  • Yksikön päällikölle (asiakirjahallinto) määritelty hankintavaltuus (10 000 euroa) poistetaan kokonaan
  • Päätöksenteon tuen päällikölle myönnetään enintään 10 000 euron suuruinen muiden palvelujen ja tavaroiden ostoja koskeva hankintavaltuus.

Sairaala-, kuntoutus- ja hoivapalvelujen palvelukokonaisuus:

  • Johtavan kuntoutussuunnittelijan asiakaspalvelujen sekä muiden tavaroiden ja palveluja koskevat hankintaoikeudet nostetaan 10 000 eurosta enintään 25 000 euroon.

Päivitetty listaus hankintavaltuuksista korvaa kaupunginhallituksen johtamisen jaoston 22.5.2017 (§ 102) päättämät hankintavaltuudet sosiaali- ja terveystoimialalla.

Esittelijä
sosiaali- ja terveystoimialan toimialajohtaja
Juha Jolkkonen
Lisätiedot

Jukka Harno, hankintalakimies, puhelin: 040 3344617

jukka.harno@hel.fi

Kaupunginhallituksen johtamisen jaosto 22.05.2017 § 102

Päätös

Kaupunginhallituksen johtamisen jaosto päätti siirtää hankintojen toimivaltaa liitteessä esitetyllä tavalla sosiaali- ja terveystoimialalla 1.6.2017 alkaen 31.5.2018 saakka.

Samalla kaupunginhallituksen johtamisen jaosto päätti, että liitteessä mainitut viranhaltijat voivat tehdä toimialan hankintoja siirretyn toimivallan mukaisesti ennen 1.6.2017.

15.05.2017 Pöydälle

Esittelijä
kaupunginjohtaja
Jussi Pajunen
Lisätiedot

Hannu-Pekka Polttila, hankintapäällikkö, puhelin: 310 71612

hannu-pekka.polttila@hel.fi

Jorma Lamminmäki, hankintajohtaja, puhelin: 310 31500

jorma.lamminmaki@hel.fi
Stäng

Detta beslut publicerades 20.12.2017

OHJEET OIKAISUVAATIMUKSEN TEKEMISEKSI

Tähän päätökseen tyytymätön voi tehdä kirjallisen oikaisuvaatimuksen. Päätökseen ei saa hakea muutosta valittamalla tuomioistuimeen.

Oikaisuvaatimusoikeus

Oikaisuvaatimuksen saa tehdä

  • se, johon päätös on kohdistettu tai jonka oikeuteen, velvollisuuteen tai etuun päätös välittömästi vaikuttaa (asianosainen)
  • kunnan jäsen.
Oikaisuvaatimusaika

Oikaisuvaatimus on tehtävä 14 päivän kuluessa päätöksen tiedoksisaannista.

Oikaisuvaatimuksen on saavuttava Helsingin kaupungin kirjaamoon määräajan viimeisenä päivänä ennen kirjaamon aukioloajan päättymistä.

Mikäli päätös on annettu tiedoksi postitse, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, seitsemän päivän kuluttua kirjeen lähettämisestä. Kunnan jäsenen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon seitsemän päivän kuluttua siitä, kun pöytäkirja on nähtävänä yleisessä tietoverkossa.

Mikäli päätös on annettu tiedoksi sähköisenä viestinä, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, kolmen päivän kuluttua viestin lähettämisestä.

Tiedoksisaantipäivää ei lueta oikaisuvaatimusaikaan. Jos oikaisuvaatimusajan viimeinen päivä on pyhäpäivä, itsenäisyyspäivä, vapunpäivä, joulu- tai juhannusaatto tai arkilauantai, saa oikaisuvaatimuksen tehdä ensimmäisenä arkipäivänä sen jälkeen.

Oikaisuvaatimusviranomainen

Viranomainen, jolle oikaisuvaatimus tehdään, on Helsingin kaupungin sosiaali- ja terveyslautakunta.

Oikaisuvaatimusviranomaisen asiointiosoite on seuraava:

Sähköpostiosoite:
Postiosoite:
PL 10
 
00099 HELSINGIN KAUPUNKI
Faksinumero:
(09) 655 783
Käyntiosoite:
Pohjoisesplanadi 11-13
Puhelinnumero:
(09) 310 13700 (Yleishallinto)

Kirjaamon aukioloaika on maanantaista perjantaihin klo 08.15–16.00.

Oikaisuvaatimuksen muoto ja sisältö

Oikaisuvaatimus on tehtävä kirjallisena. Myös sähköinen asiakirja täyttää vaatimuksen kirjallisesta muodosta.

Oikaisuvaatimuksessa on ilmoitettava

  • päätös, johon oikaisuvaatimus kohdistuu
  • miten päätöstä halutaan oikaistavaksi
  • millä perusteella päätöstä halutaan oikaistavaksi
  • oikaisuvaatimuksen tekijä
  • millä perusteella oikaisuvaatimuksen tekijä on oikeutettu tekemään vaatimuksen
  • oikaisuvaatimuksen tekijän yhteystiedot
Pöytäkirja

Päätöstä koskevia pöytäkirjan otteita ja liitteitä lähetetään pyynnöstä. Asiakirjoja voi tilata Helsingin kaupungin kirjaamosta.

Stäng

Föredragande

sosiaali- ja terveystoimialan toimialajohtaja
Juha Jolkkonen

Mer information fås av

Tuomas Riihivaara, vastaava hankinta-asiantuntija, puhelin: 09 310 43217

tuomas.riihivaara@hel.fi

Jukka Harno, hankintalakimies, puhelin: 09 310 43096

jukka.harno@hel.fi