Kaupunginkanslian henkilöstöasioihin liittyvän päätöksenteon delegoinnin päivitys

De ärenden som har publicerats före 2019 får beslutets rubrik.
HEL 2017-006782
Ärendet har nyare handläggningar
§ 206

Kaupunginkanslian henkilöstöasioihin liittyvän päätöksenteon delegoinnin päivitys

Kanslichef

Päätös

Kansliapäällikkö päätti hyväksyä henkilöstöasioihin liittyvän päätöksenteon delegoinnin päivityksen liitteen 1 mukaisesti.

Päätöksen perustelut

Kaupunginkanslian henkilöstöasioihin liittyvän päätöksenteon delegoinnin hyväksymisestä on tehty kansliapäällikön päätös 7.6.2017 § 29 (HEL2017-006782).

Kansliapäällikkö hyväksyi (31.5.2018 § 143) kaupunginkanslian toimintasäännön, jonka luvun 12 mukaan päätöksenteosta kaupunginkanslian henkilöstöasioista päätetään erikseen. Kaupunginvaltuusto hyväksyi (13.6.2018 § 174) kaupungin hallintosäännön, jossa määrätään kaupunginkanslian tehtävistä, osastotasoisesta organisaatiosta ja sisäisestä tarkastuksesta. Henkilöstöhallinnon päätöksenteon delegointi on päivitetty vastaamaan kaupungin hallintosääntöä ja kaupunginkanslian 1.6.2018 muuttunutta organisaatiota.

Detta beslut publicerades 12.10.2018

OHJEET OIKAISUVAATIMUKSEN TEKEMISEKSI

Tähän päätökseen tyytymätön voi tehdä kirjallisen oikaisuvaatimuksen. Päätökseen ei saa hakea muutosta valittamalla tuomioistuimeen.

Oikaisuvaatimusoikeus

Oikaisuvaatimuksen saa tehdä

  • se, johon päätös on kohdistettu tai jonka oikeuteen, velvollisuuteen tai etuun päätös välittömästi vaikuttaa (asianosainen)
  • kunnan jäsen.
Oikaisuvaatimusaika

Oikaisuvaatimus on tehtävä 14 päivän kuluessa päätöksen tiedoksisaannista.

Oikaisuvaatimuksen on saavuttava Helsingin kaupungin kirjaamoon määräajan viimeisenä päivänä ennen kirjaamon aukioloajan päättymistä.

Mikäli päätös on annettu tiedoksi postitse, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, seitsemän päivän kuluttua kirjeen lähettämisestä. Kunnan jäsenen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon seitsemän päivän kuluttua siitä, kun pöytäkirja on nähtävänä yleisessä tietoverkossa.

Mikäli päätös on annettu tiedoksi sähköisenä viestinä, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, kolmen päivän kuluttua viestin lähettämisestä.

Tiedoksisaantipäivää ei lueta oikaisuvaatimusaikaan. Jos oikaisuvaatimusajan viimeinen päivä on pyhäpäivä, itsenäisyyspäivä, vapunpäivä, joulu- tai juhannusaatto tai arkilauantai, saa oikaisuvaatimuksen tehdä ensimmäisenä arkipäivänä sen jälkeen.

Oikaisuvaatimusviranomainen

Viranomainen, jolle oikaisuvaatimus tehdään, on Helsingin kaupunginhallitus.

Oikaisuvaatimusviranomaisen asiointiosoite on seuraava:

Sähköpostiosoite:
Postiosoite:
PL 10
 
00099 HELSINGIN KAUPUNKI
Faksinumero:
(09) 655 783
Käyntiosoite:
Pohjoisesplanadi 11-13
Puhelinnumero:
(09) 310 13700 (Yleishallinto)

Kirjaamon aukioloaika on maanantaista perjantaihin klo 08.15–16.00.

Oikaisuvaatimuksen muoto ja sisältö

Oikaisuvaatimus on tehtävä kirjallisena. Myös sähköinen asiakirja täyttää vaatimuksen kirjallisesta muodosta.

Oikaisuvaatimuksessa on ilmoitettava

  • päätös, johon oikaisuvaatimus kohdistuu
  • miten päätöstä halutaan oikaistavaksi
  • millä perusteella päätöstä halutaan oikaistavaksi
  • oikaisuvaatimuksen tekijä
  • millä perusteella oikaisuvaatimuksen tekijä on oikeutettu tekemään vaatimuksen
  • oikaisuvaatimuksen tekijän yhteystiedot
Pöytäkirja

Päätöstä koskevia pöytäkirjan otteita ja liitteitä lähetetään pyynnöstä. Asiakirjoja voi tilata Helsingin kaupungin kirjaamosta.

Stäng

Mer information fås av

Karoliina Ruuskanen, ts. henkilöstöpäällikkö, puhelin: 09 310 25277

karoliina.ruuskanen@hel.fi

Maija Summanen, HR-asiantuntija, puhelin: 09 310 37992

maija.summanen@hel.fi

Beslutsfattare

Sami Sarvilinna
kansliapäällikkö
Marju Pohjaniemi
henkilöstöjohtaja