Kioskiautomaattipaikkojen vuokraaminen
Kioskiautomaattipaikkojen vuokraaminen
Päätös
Vs. toimitusjohtaja päättää hyväksyä ja allekirjoittaa HKL:n ja JOBmeal Oy:n (ent. Oy Selecta Ab) välisen vuokrasopimuksen kioskiautomaattipaikkojen vuokrauksesta HKL:n hallinnoimista kiinteistöistä. Sopimuksella HKL vuokraa JOBmeal Oy:lle kioskiautomaattipaikat seuraavista kiinteistöistä:
- Kantametron metroasemat
- Länsimetron metroasemat
- Kannelmäen rautatieasema
- Malminkartanon rautatieasema
- Kauppatorin Suomenlinnan liikenteen terminaali
seuraavin ehdoin:
- Sopimuskausi on viisi (5) vuotta: 1.8.2018 – 31.7.2023
- HKL:llä on oikeus jatkaa vuokra-aikaa perusvuokrakauden päättymisen jälkeen enintään kaksi (2) kertaa yhden (1) vuoden kerrallaan
- Sopimuskauden alussa Kantametron metroasemilla, rautatieasemilla ja Suomenlinnan liikenteen terminaalissa on yhteensä 51 kioskiautomaattia
- Sopimuksen mukaisesti JOBmeal Oy asentaa länsimetron metroasemille kioskiautomaatit HKL:n hyväksymille paikoille (arviolta 10 – 12 automaattia)
- Sopimuskauden aikana JOBmeal Oy:llä on oikeus lisätä kioskiautomaatteja edellä mainittuihin HKL:n hallinnoimiin tiloihin, mikäli HKL:llä ei ole perusteltua syytä kieltää automaattien sijoitusta JOBmeal Oy:n esittämään paikkaan
- Kioskiautomaatin kiinteä arvonlisäveroton tilavuokra on 132,00 euroa / automaatti / kuukausi
- Kiinteää vuokraa tarkistetaan vuosittain elinkustannusindeksin mukaisesti
- Kiinteiden vuokrien lisäksi JOBmeal Oy maksaa HKL:lle 4 % myyntikomissiota laitteiden kokonaismyynnistä sekä laitteiden sähkönkulutuksen.
Kioskiautomaattien kiinteät tilavuokrat sopimuskaudella ovat, sopimuskauden alussa arvioidun laitemäärän mukaan laskettuna, noin 470.000,00 euroa (alv 0 %). Myyntikomission määrä sopimuskaudella on arviolta noin 90.000,00 euroa.
Päätöksen perustelut
HKL on vuokrannut kioskiautomaattipaikat HKL:n hallinnoimista kiinteistöistä Selecta Oy:lle (nyk. JOBmeal Oy) vuodesta 2010 alkaen. Nykyisestä 8.1.2015 allekirjoitetusta vuokrasopimuksesta on käynnissä ensimmäinen optiokausi, joka päättyy 31.12.2018.
HKL katsoo, että yhteistyötä on perusteltua jatkaa JOBmeal Oy:n kanssa. JOBmeal Oy:n palvelut tarjoavat lisäarvoa matkustajille sekä tuovat vuokratuottoa HKL:lle.
Nyt tehtävällä sopimuksella sovitaan kioskiautomaattipaikkojen vuokrauksesta nykyisten paikkojen lisäksi länsimetron metroasemille, jolloin länsimetron palvelutasoa saadaan parannettua. Nyt tehtävä sopimus korvaa aikaisemman 8.1.2015 allekirjoitetun vuokrasopimuksen.
Nyt tehtävässä sopimuksessa kiinteä tilavuokra ja myyntikomissio säilyvät samassa tasossa kuin 8.1.2015 allekirjoitetussa vuokrasopimuksessa.
Detta beslut publicerades 20.07.2018
OHJEET OIKAISUVAATIMUKSEN TEKEMISEKSI
Tähän päätökseen tyytymätön voi tehdä kirjallisen oikaisuvaatimuksen. Päätökseen ei saa hakea muutosta valittamalla tuomioistuimeen.
Oikaisuvaatimusoikeus
Oikaisuvaatimuksen saa tehdä
- se, johon päätös on kohdistettu tai jonka oikeuteen, velvollisuuteen tai etuun päätös välittömästi vaikuttaa (asianosainen)
- kunnan jäsen.
Oikaisuvaatimusaika
Oikaisuvaatimus on tehtävä 14 päivän kuluessa päätöksen tiedoksisaannista.
Oikaisuvaatimuksen on saavuttava Helsingin kaupungin kirjaamoon määräajan viimeisenä päivänä ennen kirjaamon aukioloajan päättymistä.
Mikäli päätös on annettu tiedoksi postitse, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, seitsemän päivän kuluttua kirjeen lähettämisestä. Kunnan jäsenen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon seitsemän päivän kuluttua siitä, kun pöytäkirja on nähtävänä yleisessä tietoverkossa.
Mikäli päätös on annettu tiedoksi sähköisenä viestinä, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, kolmen päivän kuluttua viestin lähettämisestä.
Tiedoksisaantipäivää ei lueta oikaisuvaatimusaikaan. Jos oikaisuvaatimusajan viimeinen päivä on pyhäpäivä, itsenäisyyspäivä, vapunpäivä, joulu- tai juhannusaatto tai arkilauantai, saa oikaisuvaatimuksen tehdä ensimmäisenä arkipäivänä sen jälkeen.
Oikaisuvaatimusviranomainen
Viranomainen, jolle oikaisuvaatimus tehdään, on Helsingin kaupungin liikenneliikelaitoksen johtokunta.
Oikaisuvaatimusviranomaisen asiointiosoite on seuraava:
Sähköpostiosoite: | |
Postiosoite: | PL 10 |
00099 HELSINGIN KAUPUNKI | |
Faksinumero: | (09) 655 783 |
Käyntiosoite: | Pohjoisesplanadi 11-13 |
Puhelinnumero: | (09) 310 13700 (Yleishallinto) |
Kirjaamon aukioloaika on maanantaista perjantaihin klo 08.15–16.00.
Oikaisuvaatimuksen muoto ja sisältö
Oikaisuvaatimus on tehtävä kirjallisena. Myös sähköinen asiakirja täyttää vaatimuksen kirjallisesta muodosta.
Oikaisuvaatimuksessa on ilmoitettava
- päätös, johon oikaisuvaatimus kohdistuu
- miten päätöstä halutaan oikaistavaksi
- millä perusteella päätöstä halutaan oikaistavaksi
- oikaisuvaatimuksen tekijä
- millä perusteella oikaisuvaatimuksen tekijä on oikeutettu tekemään vaatimuksen
- oikaisuvaatimuksen tekijän yhteystiedot
Pöytäkirja
Päätöstä koskevia pöytäkirjan otteita ja liitteitä lähetetään pyynnöstä. Asiakirjoja voi tilata Helsingin kaupungin kirjaamosta.
Mer information fås av
Rain Mutka, hallintopäällikkö, puhelin: 09 310 35108
Mauri Koski, hankinta-asiantuntija, puhelin: 09 310 34904