HKL:n hallinnoimien toimipisteiden metalli- ja lasijätteiden kierrätys

De ärenden som har publicerats före 2019 får beslutets rubrik.
HEL 2018-009612
Ärendet har nyare handläggningar
§ 79

HKL:n hallinnoimien toimipisteiden metalli- ja lasijätteiden kierrätys

Verkställande direktör

Päätös

Toimitusjohtaja päätti tilata Kuusakoski Oy:ltä HKL:n yksiköiden tuotannosta syntyvän metalli- ja lasijätteiden kierrätyspalvelun ajalle 1.10.2018 – 30.9.2021 yhteensä enintään 301.983,00 euron arvolisäverottomaan kokonaishintaan.

HKL saa kierrättämästään metalliromusta hyvitystä sopimuskauden aikana kierrätettävien metallien pörssinoteerattujen hintojen mukaan laskennallisesti suhteutettuna sopimuskauden veloitushintaan 510.280,53 euroa (alv 0 %).

Edellä mainitut, kierrätyspalvelusta muodostuvat kustannukset ja hyvitykset, on laskettu HKL:n tarjouspyynnössä ilmoittamien metalli- ja lasijätteiden määrän arvion mukaisesti.

HKL:llä on oikeus jatkaa sopimusta sopimuskauden päättymisen jälkeen enintään kaksi (2) kertaa yhden (1) vuoden kerrallaan.

Päätöksen perustelut

Tilaus perustuu tarjouskilpailuun 19H18, 3.4.2018. Hankintamenettelynä käytettiin neuvottelumenettelyä. Hankinnan ennakoitu arvo alitti EU-kynnysarvon.

HKL käynnisti hankinnan julkaisemalla 3.4.2018 osallistumispyynnön osoitteessa Tarjouspalvelu.fi.

Osallistumishakemuksia saapui määräaikaan 26.4.2017 mennessä kaksi (2) kappaletta seuraavilta yrityksiltä:

  • Kuusakoski Oy
  • StenaRecycling Oy

Molemmat yritykset täyttivät ehdokkaille asetetut vähimmäisvaatimukset.

HKL lähetti neuvottelukutsun sekä alustavan tarjouksen edellä mainituille ehdokkaille 14.5.2018. Ehdokkaiden kanssa käytiin yksi (1) neuvottelukierros, jossa käsiteltiin ehdokkaiden alustavat tarjoukset ja varmistettiin, että ehdokkaat ovat ymmärtäneet tarjouspyynnön sisällön.

HKL lähetti lopullisen tarjouspyynnön ehdokkaille 31.7.2018. Molemmat ehdokkaat jättivät tarjouksen määräaikaan 15.8.2018 mennessä. Molempien tarjoajien tarjoukset olivat tarjouspyynnön mukaiset, jonka jälkeen tarjoukset pisteytettiin tarjouspyynnön ja tarjoajien kanssa käydyissä neuvotteluissa täsmennetyn mukaisesti. Tarjousten vertailu on esitetty vertailutaulukossa (liite 1).

Hankinnan valintaperusteena oli kokonaistaloudellinen edullisuus, siten että hinnan painoarvo oli 70 % ja laadun painoarvo oli 30 %. Kuusakoski Oy:n tarjous oli kokonaistaloudellisesti edullisin.

Detta beslut publicerades 14.09.2018

MUUTOKSENHAKU HANKINTAPÄÄTÖKSEEN

Tähän päätökseen tyytymätön asianosainen voi hakea päätökseen muutosta tekemällä hankintaoikaisuvaatimuksen tai kuntalain mukaisen oikaisuvaatimuksen taikka molemmat.

OHJEET HANKINTAOIKAISUVAATIMUKSEN TEKEMISEKSI
Oikaisuvaatimusaika

Asianosaisen on esitettävä vaatimus 14 päivän kuluessa siitä, kun asianosainen on saanut tiedon hankintayksikön päätöksestä tai muusta ratkaisusta.

Mikäli päätös on annettu tiedoksi postitse, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, seitsemän päivän kuluttua kirjeen lähettämisestä.

Mikäli päätös on annettu tiedoksi sähköisenä viestinä, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, kolmen päivän kuluttua viestin lähettämisestä.

Tiedoksiantopäivää ei lueta oikaisuvaatimusaikaan. Oikaisuvaatimuksen on saavuttava Helsingin kaupungin kirjaamoon viimeistään määräajan viimeisenä päivänä ennen kirjaamon aukioloajan päättymistä.

Jos määräajan viimeinen päivä on pyhäpäivä, itsenäisyyspäivä, vapunpäivä, joulu- tai juhannusaatto tai arkilauantai, saa oikaisuvaatimuksen tehdä ensimmäisenä arkipäivänä sen jälkeen.

Oikaisuvaatimusviranomainen

Viranomainen, jolta hankintaoikaisua vaaditaan, on Helsingin
kaupungin liikenneliikelaitoksen johtokunta.

Oikaisuvaatimusviranomaisen asiointiosoite on seuraava:

Sähköpostiosoite:
Postiosoite:
PL 10
 
00099 HELSINGIN KAUPUNKI
Faksinumero:
(09) 655 783
Käyntiosoite:
Pohjoisesplanadi 11-13
Puhelinnumero:
(09) 310 13700

Kirjaamon aukioloaika on maanantaista perjantaihin klo 08.15–16.00.

Oikaisuvaatimuksen muoto ja sisältö

Hankintaoikaisuvaatimus pannaan vireille kirjallisesti ilmoittamalla

  • hankintayksikön päätös tai muu ratkaisu, johon hankintaoikaisuvaatimus kohdistuu
  • miten päätöstä tai muuta ratkaisua halutaan oikaistavaksi
  • millä perusteella päätöstä tai muuta ratkaisua halutaan oikaistavaksi.

Sähköinen asiakirja täyttää vaatimuksen kirjallisesta muodosta.

Oikaisuvaatimuksessa on mainittava oikaisua vaativan nimi sekä tarvittavat yhteystiedot asian hoitamiseksi. Jos oikaisua vaativan puhevaltaa käyttää hänen laillinen edustajansa tai asiamiehensä tai jos oikaisuvaatimuksen laatijana on joku muu henkilö, oikaisuvaatimuksessa on ilmoitettava myös tämän nimi sekä tarvittavat yhteystiedot.

Pöytäkirja

Päätöstä koskevia pöytäkirjan otteita ja liitteitä lähetetään pyynnöstä. Asiakirjoja voi tilata Helsingin kaupungin kirjaamosta.

OHJEET KUNTALAIN MUKAISEN OIKAISUVAATIMUKSEN TEKEMISEKSI

Tähän päätökseen tyytymätön voi tehdä kirjallisen oikaisuvaatimuksen. Päätökseen ei saa hakea muutosta valittamalla tuomioistuimeen.

Oikaisuvaatimusoikeus

Oikaisuvaatimuksen saa tehdä

  • se, johon päätös on kohdistettu tai jonka oikeuteen, velvollisuuteen tai etuun päätös välittömästi vaikuttaa (asianosainen)
  • kunnan jäsen.
Oikaisuvaatimusaika

Oikaisuvaatimus on tehtävä 14 päivän kuluessa päätöksen tiedoksisaannista.

Oikaisuvaatimuksen on saavuttava Helsingin kaupungin kirjaamoon viimeistään määräajan viimeisenä päivänä ennen kirjaamon aukioloajan päättymistä.

Mikäli päätös on annettu tiedoksi postitse, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, seitsemän päivän kuluttua kirjeen lähettämisestä. Kunnan jäsenen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, kun pöytäkirja on asetettu yleisesti nähtäväksi.

Mikäli päätös on annettu tiedoksi sähköisenä viestinä, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, kolmen päivän kuluttua viestin lähettämisestä.

Tiedoksisaantipäivää ei lueta oikaisuvaatimusaikaan. Jos oikaisuvaatimusajan viimeinen päivä on pyhäpäivä, itsenäisyyspäivä, vapunpäivä, joulu- tai juhannusaatto, tai arkilauantai, saa oikaisuvaatimuksen tehdä ensimmäisenä arkipäivänä sen jälkeen.

Oikaisuvaatimusviranomainen

Viranomainen, jolle oikaisuvaatimus tehdään, on Helsingin
kaupungin liikenneliikelaitoksen johtokunta.

Oikaisuvaatimusviranomaisen asiointiosoite on seuraava:

Sähköpostiosoite:
Postiosoite:
PL 10
 
00099 HELSINGIN KAUPUNKI
Faksinumero:
(09) 655 783
Käyntiosoite:
Pohjoisesplanadi 11-13
Puhelinnumero:
(09) 310 13700

Kirjaamon aukioloaika on maanantaista perjantaihin klo 08.15–16.00.

Oikaisuvaatimuksen muoto ja sisältö

Oikaisuvaatimus on tehtävä kirjallisena. Myös sähköinen asiakirja täyttää vaatimuksen kirjallisesta muodosta.

Oikaisuvaatimuksessa on ilmoitettava

  • päätös, johon oikaisuvaatimus kohdistuu
  • miten päätöstä halutaan oikaistavaksi
  • millä perusteella päätöstä halutaan oikaistavaksi.

Oikaisuvaatimuksessa on ilmoitettava muutoksenhakijan nimi ja kotikunta. Jos muutoksenhakijan puhevaltaa käyttää hänen laillinen edustajansa tai asiamies, oikaisuvaatimuksessa on ilmoitettava myös tämän nimi ja kotikunta.

Oikaisuvaatimuksessa on lisäksi ilmoitettava postiosoite ja puhelinnumero, joihin asiaa koskevat ilmoitukset muutoksenhakijalle voidaan toimittaa.

Oikaisuvaatimus on muutoksenhakijan, hänen laillisen edustajansa tai asiamiehen allekirjoitettava. Sähköistä asiakirjaa ei tarvitse täydentää allekirjoituksella, jos asiakirjassa on tiedot lähettäjästä eikä asiakirjan alkuperäisyyttä tai eheyttä ole syytä epäillä.

Oikaisuvaatimukseen on liitettävä asiakirjat, joihin muutoksenhakija haluaa vedota vaatimuksensa tueksi, jollei niitä ole jo aikaisemmin toimitettu viranomaiselle.

Pöytäkirja

Päätöstä koskevia pöytäkirjan otteita ja liitteitä lähetetään pyynnöstä. Asiakirjoja voi tilata Helsingin kaupungin kirjaamosta.

Stäng

Mer information fås av

Mari Hyvärinen, tekninen isännöitsijä, puhelin: 09 310 35797

mari.hyvarinen@hel.fi

Nina Sundell, hankintapäällikkö, puhelin: 09 310 35701

nina.sundell@hel.fi

Beslutsfattare

Ville Lehmuskoski
toimitusjohtaja
Rain Mutka
hallintopäällikkö