Tietopyyntö, kaupunkiympäristölautakunnan päätökseen 13.11.2019 § 573 liittyvä asiakirja
Tietopyyntö koskien kaupunkiympäristölautakunnan päätökseen 13.11.2018 § 573 liittyvää asiakirjaa
Päätös
Hallintojohtaja päätti, että kaupunkiympäristölautakunnan päätöstä 13.11.2018 § 573 koskevaa asiakirjaa ei voida luovuttaa, sillä pyydettyä asiakirjaa ei ole olemassa.
Päätöksen perustelut
Tietopyytäjä ********** on 20.2.2019 pyytänyt sähköpostitse kaupunkiympäristölautakunnan esityslistan 13.11.2018 liitteenä olleen hakijayhteenvedon, josta ilmenee hakijoiden ********** ansiot.
Tietopyytäjälle on sähköpostivastauksessa 22.2.2019 toimitettu kaupunkiympäristölautakunnan 13.11.2018 esityslistan asian nro 13 liite 3 nimeltä ”Hakijat yhteenveto”. Kyseisessä liitteessä on luettelo kaikista hakijoista. Vastauksessa tuotiin myös esille, että kyseisen asian liitteinä olivat sekä virkaan valitun ********** että oikaisuvaatimuksen tekijän ********** työhakemukset. Lisäksi tuotiin esille, että lautakunnan kokouksessa lautakunnan jäsenillä oli mahdollisuus tutustua kaikkiin asiaan liittyviin asiakirjoihin.
Tietopyytäjä on 9.5.2019 pyytänyt sähköpostitse hakijayhteenvedon, josta ilmenee hakijoiden eli virkaan valitun ja oikaisuvaatimuksen tekijän ansiot. Samalla hän on täsmentänyt tietopyyntöä siten, että hänen pyytämä asiakirja on voinut olla kaupunkiympäristölautakunnan kokouksessa myös oheismateriaalina.
Tietopyytäjälle on sähköpostivastauksessa 21.5.2019 toimitettu kaupunkiympäristölautakunnan 13.11.2018 esityslistan asian 13 liite 4 eli virkaan valitun työhakemus ja liite 5 eli oikaisuvaatimuksen tekijän työhakemus. Työhakemuksista ilmenee hakijoiden ansiot.
Tietopyytäjä on 22.5.2019 toistamiseen pyytänyt sähköpostitse hakijayhteenvedon, josta ilmenee hakijoiden ansiot.
Julkisuuslain 9 §:n mukaan jokaisella on oikeus saada tieto viranomaisen asiakirjasta, joka on julkinen. Viranomaisella ei kuitenkaan ole julkisuuslain nojalla velvollisuutta uuden asiakirjan laatimiseen. Tietopyytäjälle on jo toimitettu virkaan valitun ja oikaisuvaatimuksen tekijän työhakemukset, joista ilmenee molempien hakijoiden ansiot. Kaupungilla ei ole hallussaan pyydettyä asiakirjaa, joten asiakirjaa ei voida luovuttaa tietopyytäjälle.
Detta beslut publicerades 26.06.2019
VALITUSOSOITUS
Tähän päätökseen haetaan muutosta hallintovalituksella.
Valitusoikeus
Viranomaisen toiminnan julkisuudesta annetussa laissa tarkoitettuun päätökseen saa hakea muutosta se, johon päätös on kohdistettu tai jonka oikeuteen, velvollisuuteen tai etuun päätös välittömästi vaikuttaa (asianosainen).
Valitusaika
Valitus on tehtävä 30 päivän kuluessa päätöksen tiedoksisaannista.
Valitus on toimitettava valitusviranomaiselle viimeistään valitusajan viimeisenä päivänä ennen valitusviranomaisen aukioloajan päättymistä.
Mikäli päätös on annettu tiedoksi postitse, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, seitsemän päivän kuluttua kirjeen lähettämisestä.
Mikäli päätös on annettu tiedoksi sähköisenä viestinä, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, kolmen päivän kuluttua viestin lähettämisestä.
Tiedoksisaantipäivää ei lueta valitusaikaan. Jos valitusajan viimeinen päivä on pyhäpäivä, itsenäisyyspäivä, vapunpäivä, joulu- tai juhannusaatto tai arkilauantai, saa valituksen tehdä ensimmäisenä arkipäivänä sen jälkeen.
Valitusviranomainen
Valitus tehdään Helsingin hallinto-oikeudelle.
Hallinto-oikeuden asiointiosoite on seuraava:
Sähköpostiosoite: | helsinki.hao@oikeus.fi |
Postiosoite: | Radanrakentajantie 5 |
00520 HELSINKI | |
Faksinumero: | 029 56 42079 |
Käyntiosoite: | Radanrakentajantie 5 |
Puhelinnumero: | 029 56 42000 |
Valituksen voi tehdä myös hallinto- ja erityistuomioistuinten asiointipalvelussa osoitteessa: https://asiointi2.oikeus.fi/hallintotuomioistuimet
Valituksen muoto ja sisältö
Valitus on tehtävä kirjallisesti. Myös sähköinen asiakirja täyttää vaatimuksen kirjallisesta muodosta.
Valituksessa, joka on osoitettava valitusviranomaiselle, on ilmoitettava
- päätös, johon haetaan muutosta
- miltä kohdin päätökseen haetaan muutosta ja mitä muutoksia siihen vaaditaan tehtäväksi
- perusteet, joilla muutosta vaaditaan.
Valituksessa on ilmoitettava valittajan nimi ja kotikunta. Jos valittajan puhevaltaa käyttää hänen laillinen edustajansa tai asiamiehensä tai jos valituksen laatijana on joku muu henkilö, valituksessa on ilmoitettava myös tämän nimi ja kotikunta.
Valituksessa on lisäksi ilmoitettava postiosoite ja puhelinnumero, joihin asiaa koskevat ilmoitukset valittajalle voidaan toimittaa.
Valittajan, laillisen edustajan tai asiamiehen on allekirjoitettava valitus. Sähköistä asiakirjaa ei kuitenkaan tarvitse täydentää allekirjoituksella, jos asiakirjassa on tiedot lähettäjästä eikä asiakirjan alkuperäisyyttä tai eheyttä ole syytä epäillä.
Valitukseen on liitettävä
- päätös, johon haetaan muutosta valittamalla, alkuperäisenä tai jäljennöksenä
- todistus siitä, minä päivänä päätös on annettu tiedoksi, tai muu selvitys valitusajan alkamisen ajankohdasta
- asiakirjat, joihin valittaja vetoaa vaatimuksensa tueksi, jollei niitä ole jo aikaisemmin toimitettu viranomaiselle.
Oikeudenkäyntimaksu
Hallinto-oikeus perii muutoksenhakuasian käsittelystä 260 euron oikeudenkäyntimaksun. Mikäli hallinto-oikeus muuttaa valituksenalaista päätöstä muutoksenhakijan eduksi, oikeudenkäyntimaksua ei peritä.
Pöytäkirja
Päätöstä koskevia pöytäkirjan otteita ja liitteitä lähetetään pyynnöstä. Asiakirjoja voi tilata Helsingin kaupungin kirjaamosta.
Sähköpostiosoite: | helsinki.kirjaamo@hel.fi |
Postiosoite: | PL 10 |
00099 HELSINGIN KAUPUNKI | |
Faksinumero: | (09) 655 783 |
Käyntiosoite: | Pohjoisesplanadi 11-13 |
Puhelinnumero: | (09) 310 13700 (Yleishallinto) |
Kirjaamon aukioloaika on maanantaista perjantaihin klo 08.15–16.00.
Mer information fås av
Silja Hyvärinen, hallintojohtaja, puhelin: 09 310 38619