Hankinta, ensiaputarvikkeiden optio, hankinta H001-16, Sosiaali- ja terveystoimiala
Päätös optiokauden käyttöönotosta, ensiaputarvikkeet
Päätös
Sosiaali- ja terveystoimialan toimialajohtaja päätti
A ottaa ensiaputarvikkeiden hankinnassa käyttöön yhden (1) vuoden optiokauden siten, että sopimusta jatketaan kaikkien sopimustoimittajien kanssa ajalle 1.5.2019-31.5.2020.
Sopimustoimittaja on Merplast Oy.
Optiokauden arvioitu, sitoumukseton arvo on 134 000 euroa.
B hyväksyä hinnankorotusesityksen.
Päätöksen perustelut
Taustaa
Helsingin kaupungin hankintakeskus on kilpailuttanut ensiaputarvikkeiden hankinnan vuonna 2016. Päätöksen hankinnasta on tehnyt hankintakeskuksen hankintajohtaja 13.04.2016, päätöksellä 19 §. Hän on myös allekirjoittanut hankinnasta tehdyn sopimuksen HEL 2015-011758 11.05.2016.
Optiokausi ja hinnankorotusehdotus
Sopimuksen HEL 2017-011758 ehtojen mukaan hankintaan sisältyy yhden (1) vuoden optio.
Optiokaudesta ei solmita erillistä sopimusta, vaan optiokaudella noudatetaan perussopimuskauden ehtoja sen mukaisesti, kun ne ovat voimassa perussopimuskauden päättyessä.
Tilaaja ei sitoudu optiokauden aikana mihinkään hankintamääriin, vaan tuotteita ostetaan tarpeen mukaan.
Merplast on esittänyt optiokauden käyttöönoton yhteydessä sopimuksen mukaisen hinnankorotusehdotuksen, joka on 6,25%.
Helsingin kaupungin johtamisjärjestysten muuttumisen johdosta optiokauden käyttöönotosta ja hinnankorotuksesta tehtävän päätöksen tekee sosiaali- ja terveystoimialan toimialajohtaja.
Detta beslut publicerades 10.10.2019
MUUTOKSENHAKUKIELTO
Pöytäkirjan 128 § (A).
Tähän päätökseen ei saa hakea muutosta, koska päätös koskee asian valmistelua tai täytäntöönpanoa.
Sovellettava lainkohta: Kuntalaki 136 §
OHJEET OIKAISUVAATIMUKSEN TEKEMISEKSI
Pöytäkirjan 128 § (B).
Tähän päätökseen tyytymätön voi tehdä kirjallisen oikaisuvaatimuksen. Päätökseen ei saa hakea muutosta valittamalla tuomioistuimeen.
Oikaisuvaatimusoikeus
Oikaisuvaatimuksen saa tehdä
- se, johon päätös on kohdistettu tai jonka oikeuteen, velvollisuuteen tai etuun päätös välittömästi vaikuttaa (asianosainen)
- kunnan jäsen.
Oikaisuvaatimusaika
Oikaisuvaatimus on tehtävä 14 päivän kuluessa päätöksen tiedoksisaannista.
Oikaisuvaatimuksen on saavuttava Helsingin kaupungin kirjaamoon määräajan viimeisenä päivänä ennen kirjaamon aukioloajan päättymistä.
Mikäli päätös on annettu tiedoksi postitse, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, seitsemän päivän kuluttua kirjeen lähettämisestä. Kunnan jäsenen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon seitsemän päivän kuluttua siitä, kun pöytäkirja on nähtävänä yleisessä tietoverkossa.
Mikäli päätös on annettu tiedoksi sähköisenä viestinä, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, kolmen päivän kuluttua viestin lähettämisestä.
Tiedoksisaantipäivää ei lueta oikaisuvaatimusaikaan. Jos oikaisuvaatimusajan viimeinen päivä on pyhäpäivä, itsenäisyyspäivä, vapunpäivä, joulu- tai juhannusaatto tai arkilauantai, saa oikaisuvaatimuksen tehdä ensimmäisenä arkipäivänä sen jälkeen.
Oikaisuvaatimusviranomainen
Viranomainen, jolle oikaisuvaatimus tehdään, on Helsingin kaupungin sosiaali- ja terveyslautakunta.
Oikaisuvaatimusviranomaisen asiointiosoite on seuraava:
Sähköpostiosoite: | |
Postiosoite: | PL 10 |
00099 HELSINGIN KAUPUNKI | |
Faksinumero: | (09) 655 783 |
Käyntiosoite: | Pohjoisesplanadi 11-13 |
Puhelinnumero: | (09) 310 13700 (Yleishallinto) |
Kirjaamon aukioloaika on maanantaista perjantaihin klo 08.15–16.00.
Oikaisuvaatimuksen muoto ja sisältö
Oikaisuvaatimus on tehtävä kirjallisena. Myös sähköinen asiakirja täyttää vaatimuksen kirjallisesta muodosta.
Oikaisuvaatimuksessa on ilmoitettava
- päätös, johon oikaisuvaatimus kohdistuu
- miten päätöstä halutaan oikaistavaksi
- millä perusteella päätöstä halutaan oikaistavaksi
- oikaisuvaatimuksen tekijä
- millä perusteella oikaisuvaatimuksen tekijä on oikeutettu tekemään vaatimuksen
- oikaisuvaatimuksen tekijän yhteystiedot
Pöytäkirja
Päätöstä koskevia pöytäkirjan otteita ja liitteitä lähetetään pyynnöstä. Asiakirjoja voi tilata Helsingin kaupungin kirjaamosta.
Mer information fås av
Outi Ekebom, hankinta-asiantuntija, puhelin: 09 310 21183