Hankinta, keskustakirjasto Oodin vartiointipalvelut, väliaikainen sopimus
Väliaikainen sopimus Oodin vartiointipalveluiden väliaikaisesta järjestämisestä
Päätös
Kulttuuri- ja vapaa-aikalautakunta hyväksyi vs. toimialajohtajan 31.12.2019 allekirjoittaman sopimuksen Helsingin keskuskirjasto Oodin vartiointipalvelujen väliaikaisesta järjestämisestä.
Päätös on ehdotuksen mukainen.
Helsingin keskuskirjasto Oodin vartiointipalveluiden hankinnasta tehtiin hankintaoikaisu (kulttuuri- ja vapaa-aikalautakunta 17.12.2019, § 194 Keskustakirjasto Oodin vartiointi- ja turvallisuuspalvelujen hankinta ajalle 1.1.2020–31.12.2020 sekä optiokaudet 2021 ja 2022; HEL 2019–007075). Hankintalain 153 § mukaisesti hankintayksikkö voi järjestää hankinnan väliaikaisesti, kunnes muutoksenhaku on lopullisesti ratkaistu.
Laki yksityisistä turvallisuuspalveluista 73 §:n mukaisesti turvallisuusalan elinkeinolupaa edellyttävästä toimeksiannosta on laadittava ennen siinä edellytettyihin tehtäviin ryhtymistä kirjallinen toimeksiantosopimus. Oodin vartiointipalvelut eivät voi olla sopimuksettomassa tilassa muutoksenhaun aikana, jolloin Oodi olisi käytännössä ilman vartiointipalveluja.
Näin ollen vs. toimialajohtaja on joutunut tekemään pakottavista syistä sopimuksen vartiointipalveluiden väliaikaisesta järjestämisestä. Sopimus jouduttiin tekemään kiireellisenä ennen sopimuksen käsittelyä lautakunnassa. Sopimuksen tekeminen on ollut välttämätöntä, koska hankintaa ei ole voinut keskeyttää. Sopimus on voimassa siihen asti, kunnes hankintapäätöstä koskeva muutoksenhaku on lopullisesti ratkaistu, ja jos muutoksenhaku johtaa siihen, että hankinta on uudelleen kilpailutettava, siihen asti, kunnes uusi kilpailutus on saatettu loppuun ja toimittaja valittu.
Detta beslut publicerades 03.02.2020
OHJEET OIKAISUVAATIMUKSEN TEKEMISEKSI
Tähän päätökseen tyytymätön voi tehdä kirjallisen oikaisuvaatimuksen. Päätökseen ei saa hakea muutosta valittamalla tuomioistuimeen.
Oikaisuvaatimusoikeus
Oikaisuvaatimuksen saa tehdä
- se, johon päätös on kohdistettu tai jonka oikeuteen, velvollisuuteen tai etuun päätös välittömästi vaikuttaa (asianosainen)
- kunnan jäsen.
Oikaisuvaatimusaika
Oikaisuvaatimus on tehtävä 14 päivän kuluessa päätöksen tiedoksisaannista.
Oikaisuvaatimuksen on saavuttava Helsingin kaupungin kirjaamoon määräajan viimeisenä päivänä ennen kirjaamon aukioloajan päättymistä.
Mikäli päätös on annettu tiedoksi postitse, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, seitsemän päivän kuluttua kirjeen lähettämisestä. Kunnan jäsenen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon seitsemän päivän kuluttua siitä, kun pöytäkirja on nähtävänä yleisessä tietoverkossa.
Mikäli päätös on annettu tiedoksi sähköisenä viestinä, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, kolmen päivän kuluttua viestin lähettämisestä.
Tiedoksisaantipäivää ei lueta oikaisuvaatimusaikaan. Jos oikaisuvaatimusajan viimeinen päivä on pyhäpäivä, itsenäisyyspäivä, vapunpäivä, joulu- tai juhannusaatto tai arkilauantai, saa oikaisuvaatimuksen tehdä ensimmäisenä arkipäivänä sen jälkeen.
Oikaisuvaatimusviranomainen
Viranomainen, jolle oikaisuvaatimus tehdään, on Helsingin kaupungin kulttuuri- ja vapaa-aikalautakunta.
Oikaisuvaatimusviranomaisen asiointiosoite on seuraava:
Sähköpostiosoite: | |
Postiosoite: | PL 10 |
00099 HELSINGIN KAUPUNKI | |
Faksinumero: | (09) 655 783 |
Käyntiosoite: | Pohjoisesplanadi 11-13 |
Puhelinnumero: | (09) 310 13700 (Yleishallinto) |
Kirjaamon aukioloaika on maanantaista perjantaihin klo 08.15–16.00.
Oikaisuvaatimuksen muoto ja sisältö
Oikaisuvaatimus on tehtävä kirjallisena. Myös sähköinen asiakirja täyttää vaatimuksen kirjallisesta muodosta.
Oikaisuvaatimuksessa on ilmoitettava
- päätös, johon oikaisuvaatimus kohdistuu
- miten päätöstä halutaan oikaistavaksi
- millä perusteella päätöstä halutaan oikaistavaksi
- oikaisuvaatimuksen tekijä
- millä perusteella oikaisuvaatimuksen tekijä on oikeutettu tekemään vaatimuksen
- oikaisuvaatimuksen tekijän yhteystiedot
Pöytäkirja
Päätöstä koskevia pöytäkirjan otteita ja liitteitä lähetetään pyynnöstä. Asiakirjoja voi tilata Helsingin kaupungin kirjaamosta.
Föredragande
Mer information fås av
Kirsi Hietanen, lakimies, puhelin: 09 310 28007
Niina Lammi, hankinta-asiantuntija, puhelin: 09 310 20573