Avustuksen myöntäminen, Hankinta-avustus, Tapanilan Vapaaehtoinen palokunta ry
Hankinta-avustuksen myöntäminen Tapanilan Vapaaehtoinen palokunta ry:lle sammutusauton hankintaa varten
Päätös
Kansliapäällikkö päätti myöntää hankinta-avustusta vuoden 2020 talousarvion kohdasta 1 30 01, Kaupunginhallituksen käyttövarat, Tapanilan Vapaaehtoinen palokunta ry:lle 81 250 euroa käytetyn, kokonaisarvoltaan noin 125 000 euron hintaisen sammutusauton hankintaan.
Päätöksen perustelut
Tapanilan Vapaaehtoinen palokunta ry (Tapanilan VPK) on helsinkiläinen vapaapalokunta, jolla on sammutussopimus Helsingin kaupungin pelastuslaitoksen kanssa osallistumisesta reservipalokuntana sammutus- ja pelastustoimintaan sammutusyksiköllä sekä kalustoyksiköllä.
Tapanilan VPK:n tämänhetkinen sammutusauto, Jyry-Sisu on 42 vuotta vanha, vuosimallia 1978. Jyry-Sisu ei ole enää luotettava sammutusauto eikä vastaa tämän päivän vaateisiin ja haasteisiin.
Tapanilan VPK on etsinyt Jyry-Sisun tilalle uutta ajoneuvoa, mutta sen löytäminen on osoittautunut vaikeaksi tallin asettamien rajoitteiden takia. Tallin korkeus on 297 cm ja Helsingin kaupungin pelastuslaitoksen sammutusautot, joita ajoneuvojen elinkaaren mukaisesti luovutetaan sopimuspalokuntien hallintaan ja käyttöön, ovat liian korkeita Tapanilan VPK:n tallin tiloihin.
Tapanilan VPK on löytänyt Norjasta vuosimallin 2011 Scania P400 -sammutusauton, joka on mitoiltaan riittävän matala Tapanilan VPK:n talliin. Ajoneuvon hinta on noin 125 000 euroa. Tapanilan VPK hakee avustusta sammutusauton hankintaan 81 250 euroa. Loppuosa rahoitetaan Tapanilan VPK:n omalla lainanotolla sekä jo kertyneillä varoilla.
Pelastuslautakunta pitää sammutusauton hankintaa erittäin tärkeänä ja esittää kaupunginhallitukselle, että se myöntää Tapanilan Vapaaehtoinen Palokunta ry:lle 81 250 euron avustuksen kaupunginhallituksen käytettävissä olevista määrärahoista edellä esitellyn tai vastaavan sammutusauton hankintaa varten.
Hallintosäännön mukaan kansliapäällikkö päättää talousarviossa kaupunginhallituksen käyttöön annetun määrärahan käytöstä 500 000 euroon asti.
Detta beslut publicerades 14.09.2020
OHJEET OIKAISUVAATIMUKSEN TEKEMISEKSI
Tähän päätökseen tyytymätön voi tehdä kirjallisen oikaisuvaatimuksen. Päätökseen ei saa hakea muutosta valittamalla tuomioistuimeen.
Oikaisuvaatimusoikeus
Oikaisuvaatimuksen saa tehdä
- se, johon päätös on kohdistettu tai jonka oikeuteen, velvollisuuteen tai etuun päätös välittömästi vaikuttaa (asianosainen)
- kunnan jäsen.
Oikaisuvaatimusaika
Oikaisuvaatimus on tehtävä 14 päivän kuluessa päätöksen tiedoksisaannista.
Oikaisuvaatimuksen on saavuttava Helsingin kaupungin kirjaamoon määräajan viimeisenä päivänä ennen kirjaamon aukioloajan päättymistä.
Mikäli päätös on annettu tiedoksi postitse, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, seitsemän päivän kuluttua kirjeen lähettämisestä. Kunnan jäsenen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon seitsemän päivän kuluttua siitä, kun pöytäkirja on nähtävänä yleisessä tietoverkossa.
Mikäli päätös on annettu tiedoksi sähköisenä viestinä, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, kolmen päivän kuluttua viestin lähettämisestä.
Tiedoksisaantipäivää ei lueta oikaisuvaatimusaikaan. Jos oikaisuvaatimusajan viimeinen päivä on pyhäpäivä, itsenäisyyspäivä, vapunpäivä, joulu- tai juhannusaatto tai arkilauantai, saa oikaisuvaatimuksen tehdä ensimmäisenä arkipäivänä sen jälkeen.
Oikaisuvaatimusviranomainen
Viranomainen, jolle oikaisuvaatimus tehdään, on Helsingin kaupunginhallitus.
Oikaisuvaatimusviranomaisen asiointiosoite on seuraava:
Sähköpostiosoite: | |
Postiosoite: | PL 10 |
00099 HELSINGIN KAUPUNKI | |
Faksinumero: | (09) 655 783 |
Käyntiosoite: | Pohjoisesplanadi 11-13 |
Puhelinnumero: | (09) 310 13700 (Yleishallinto) |
Kirjaamon aukioloaika on maanantaista perjantaihin klo 08.15–16.00.
Oikaisuvaatimuksen muoto ja sisältö
Oikaisuvaatimus on tehtävä kirjallisena. Myös sähköinen asiakirja täyttää vaatimuksen kirjallisesta muodosta.
Oikaisuvaatimuksessa on ilmoitettava
- päätös, johon oikaisuvaatimus kohdistuu
- miten päätöstä halutaan oikaistavaksi
- millä perusteella päätöstä halutaan oikaistavaksi
- oikaisuvaatimuksen tekijä
- millä perusteella oikaisuvaatimuksen tekijä on oikeutettu tekemään vaatimuksen
- oikaisuvaatimuksen tekijän yhteystiedot
Pöytäkirja
Päätöstä koskevia pöytäkirjan otteita ja liitteitä lähetetään pyynnöstä. Asiakirjoja voi tilata Helsingin kaupungin kirjaamosta.
Mer information fås av
Mauno Rönkkö, erityissuunnittelija, puhelin: 09 310 36279