Sairaansijojen tilapäinen vähentäminen, koronavirus-tilanne, Malmin sairaala osasto 15
Malmin sairaalan osaston 15 sairaansijojen tilapäisen vähentämisen jatkaminen ajalla 13.4.-31.5.2020
Päätös
Sairaala-, kuntoutus- ja hoivapalvelujen johtaja päätti, että Malmin sairaalan osastolta 15 vähennetään tilapäisesti ajalla 13.4.-31.5.2020 kahdeksan (8) sairaansijaa edelleen jatkuvan henkilöstövajeen vuoksi.
Päätöksen perustelut
Malmin sairaalan osastolla 15 on suunnitteilla osaston toiminnan muutos, joka siirtyy koronapandemiatilanteen vuoksi. Osastolla tullaan jatkossa perehtymään erityisesti muistisairaiden käytösoireisiin. Uuden yksikön avaamiseen liittyen on henkilökuntaa jo siirtynyt toisille osastoille avoimiin vakansseihin. Osastolle rekrytoidaan uutta henkilökuntaa ja tällä hetkellä osastolla oleva henkilökunta riittää hoitamaan 17 potilasta. Henkilökunnan rekrytointi on edelleen käynnissä.
Sairaala-, kuntoutus- ja hoivapalvelujen johtaja päätti 27.2.2020 (13 §) , että Malmin sairaalan osastolta vähennetään tilapäisesti ajalla 11.3.-12.4.2020 kahdeksan (8) sairaansijaa henkilöstövajeen vuoksi.
Edelleen jatkuvan henkilöstövajeen vuoksi Malmin sairaalassa jatketaan kahdeksan (8) sairaansijan vähentämistä ajalla 13.4-31.5.2020, jona aikana osastolle 15 rekrytoidaan henkilöstöä. Uuden muistisairaiden profiiliosaston avaamista siirretään koronapandemiatilanteen vuoksi. Sairaansijoja voidaan avata aiemmin, jos tarvittava henkilöstö saadaan tai pandemiatilanne sen vaatii.
Kaupunginvaltuuston päätöksellään 9.10.2019 (297 §) hyväksymän Helsingin kaupungin hallintosäännön 18 luvun (4 §:n 1 kohdan) perusteella palvelukokonaisuuden johtaja päättää vahvistaa sairaansijojen ja muiden hoitopaikkojen määrät ja päättää niiden tilapäisistä muutoksista.
Detta beslut publicerades 08.04.2020
OHJEET OIKAISUVAATIMUKSEN TEKEMISEKSI
Tähän päätökseen tyytymätön voi tehdä kirjallisen oikaisuvaatimuksen. Päätökseen ei saa hakea muutosta valittamalla tuomioistuimeen.
Oikaisuvaatimusoikeus
Oikaisuvaatimuksen saa tehdä
- se, johon päätös on kohdistettu tai jonka oikeuteen, velvollisuuteen tai etuun päätös välittömästi vaikuttaa (asianosainen)
- kunnan jäsen.
Oikaisuvaatimusaika
Oikaisuvaatimus on tehtävä 14 päivän kuluessa päätöksen tiedoksisaannista.
Oikaisuvaatimuksen on saavuttava Helsingin kaupungin kirjaamoon määräajan viimeisenä päivänä ennen kirjaamon aukioloajan päättymistä.
Mikäli päätös on annettu tiedoksi postitse, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, seitsemän päivän kuluttua kirjeen lähettämisestä. Kunnan jäsenen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon seitsemän päivän kuluttua siitä, kun pöytäkirja on nähtävänä yleisessä tietoverkossa.
Mikäli päätös on annettu tiedoksi sähköisenä viestinä, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, kolmen päivän kuluttua viestin lähettämisestä.
Tiedoksisaantipäivää ei lueta oikaisuvaatimusaikaan. Jos oikaisuvaatimusajan viimeinen päivä on pyhäpäivä, itsenäisyyspäivä, vapunpäivä, joulu- tai juhannusaatto tai arkilauantai, saa oikaisuvaatimuksen tehdä ensimmäisenä arkipäivänä sen jälkeen.
Oikaisuvaatimusviranomainen
Viranomainen, jolle oikaisuvaatimus tehdään, on Helsingin kaupungin sosiaali- ja terveyslautakunta.
Oikaisuvaatimusviranomaisen asiointiosoite on seuraava:
Sähköpostiosoite: | |
Postiosoite: | PL 10 |
00099 HELSINGIN KAUPUNKI | |
Faksinumero: | (09) 655 783 |
Käyntiosoite: | Pohjoisesplanadi 11-13 |
Puhelinnumero: | (09) 310 13700 (Yleishallinto) |
Kirjaamon aukioloaika on maanantaista perjantaihin klo 08.15–16.00.
Oikaisuvaatimuksen muoto ja sisältö
Oikaisuvaatimus on tehtävä kirjallisena. Myös sähköinen asiakirja täyttää vaatimuksen kirjallisesta muodosta.
Oikaisuvaatimuksessa on ilmoitettava
- päätös, johon oikaisuvaatimus kohdistuu
- miten päätöstä halutaan oikaistavaksi
- millä perusteella päätöstä halutaan oikaistavaksi
- oikaisuvaatimuksen tekijä
- millä perusteella oikaisuvaatimuksen tekijä on oikeutettu tekemään vaatimuksen
- oikaisuvaatimuksen tekijän yhteystiedot
Pöytäkirja
Päätöstä koskevia pöytäkirjan otteita ja liitteitä lähetetään pyynnöstä. Asiakirjoja voi tilata Helsingin kaupungin kirjaamosta.
Mer information fås av
Annamaija Sutela, ylilääkäri, puhelin: 09 310 78232