Yhteistyösopimus, koronaviruspandemian aikana ostettavat palvelut, sosiaali- ja terveystoimiala Rakentamispalveluliikelaitos Stara
Yhteistyösopimus sosiaali- ja terveystoimialan ja Rakentamispalveluliikelaitos Staran välillä koronaviruspandemian aikana ostettavista palveluista
Päätös
Hallintojohtaja päätti hankkia Rakentamispalveluliikelaitos Staralta suojavarusteiden logistiikkapalveluita ja rakenteellisia suojauksia koronaviruspandemiasta johtuvan poikkeustilanteen aikana.
Hankinnan ennakoitu arvonlisäveroton kokonaisarvo sopimuskaudella on 600 000 euroa. Hankinnan kustannusarvio perustuu arvioon siitä, että sopimuksen mukaisia palveluita jouduttaisiin hankkimaan tämän hetkisen volyymin mukaisesti 30.6.2022 saakka. Sosiaali- ja terveystoimiala ei sitoudu mihinkään hankintamääriin, vaan palvelua tilataan tarpeen mukaan. Yhteistyösopimus sitoo osapuolia vasta kun se on allekirjoitettu.
Päätöksen perustelut
Hankinnan kohteena ovat koronaviruspandemiasta liittyvät suojavarusteiden logistiikkapalvelut ja rakenteelliset suojaukset. Rakentamispalveluliikelaitos Staran logistiikkakeskuksen on tarkoitus toimia koronaviruspandemiasta johtuvan poikkeustilanteen ajan sosiaali- ja terveystoimialan tekemien suojavälinehankintojen osalta täydentävänä logistiikkaoperaattorina. Rakentamispalveluliikelaitos Staralta hankittavan palvelun tarkoituksena on tukea sosiaali- ja terveystoimialan toimintojen jatkuvuutta koronaviruspandemiasta johtuvassa poikkeustilanteessa, kunnes sosiaali- ja terveystoimialan pääasiallinen tavaralogistiikan palveluntarjoaja HUS Logistiikka saa oman toimitusvarmuutensa palautettua normaalille tasolle. Lisäksi Rakentamispalveluliikelaitos Staralta hankitaan rakenteellisia suojauksia sosiaali- ja terveystoimialan koronasairaaloihin ja terveysasemille sekä muihin erikseen sovittaviin kohteisiin. Sosiaali- ja terveystoimialalla on mahdollisuus ostaa yhteistyösopimuksessa kuvattujen palvelujen lisäksi Rakentamispalveluliikelaitos Staralta myös muita sopimuksen tarkoituksen toteuttamiseksi tarvittavia palveluita, joista sovitaan erikseen kirjallisesti. Palvelun sisältö on kuvattu tarkemmin yhteistyösopimuksessa ja sen liitteissä.
Kyse on kaupungin oman organisaation sisällä tapahtuvasta hankinnasta, johon ei sovelleta hankintalakia eikä hankintalain sidosyksikköasemaa koskeva sääntely tule sovellettavaksi. Hankinnasta solmitaan yhteistyösopimus sosiaali- ja terveystoimialan ja Rakentamispalveluliikelaitos Staran välillä. Sopimus on voimassa, kunnes sopimus irtisanotaan Soten toimesta, kuitenkin korkeintaan 30.6.2022 saakka. Sopimuksen irtisanomisessa sovelletaan yhden kuukauden irtisanomisaikaa.
Hallintojohtajan oikeus toteuttaa sisäinen tukipalveluhankinta perustuu sosiaali- ja terveyslautakunnan päätökseen hankintavaltuuksista sosiaali- ja terveystoimialalla 04.02.2020, § 19.
Detta beslut publicerades 03.06.2020
OHJEET OIKAISUVAATIMUKSEN TEKEMISEKSI
Tähän päätökseen tyytymätön voi tehdä kirjallisen oikaisuvaatimuksen. Päätökseen ei saa hakea muutosta valittamalla tuomioistuimeen.
Oikaisuvaatimusoikeus
Oikaisuvaatimuksen saa tehdä
- se, johon päätös on kohdistettu tai jonka oikeuteen, velvollisuuteen tai etuun päätös välittömästi vaikuttaa (asianosainen)
- kunnan jäsen.
Oikaisuvaatimusaika
Oikaisuvaatimus on tehtävä 14 päivän kuluessa päätöksen tiedoksisaannista.
Oikaisuvaatimuksen on saavuttava Helsingin kaupungin kirjaamoon määräajan viimeisenä päivänä ennen kirjaamon aukioloajan päättymistä.
Mikäli päätös on annettu tiedoksi postitse, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, seitsemän päivän kuluttua kirjeen lähettämisestä. Kunnan jäsenen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon seitsemän päivän kuluttua siitä, kun pöytäkirja on nähtävänä yleisessä tietoverkossa.
Mikäli päätös on annettu tiedoksi sähköisenä viestinä, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, kolmen päivän kuluttua viestin lähettämisestä.
Tiedoksisaantipäivää ei lueta oikaisuvaatimusaikaan. Jos oikaisuvaatimusajan viimeinen päivä on pyhäpäivä, itsenäisyyspäivä, vapunpäivä, joulu- tai juhannusaatto tai arkilauantai, saa oikaisuvaatimuksen tehdä ensimmäisenä arkipäivänä sen jälkeen.
Oikaisuvaatimusviranomainen
Viranomainen, jolle oikaisuvaatimus tehdään, on Helsingin kaupungin sosiaali- ja terveyslautakunta.
Oikaisuvaatimusviranomaisen asiointiosoite on seuraava:
Sähköpostiosoite: | |
Postiosoite: | PL 10 |
00099 HELSINGIN KAUPUNKI | |
Faksinumero: | (09) 655 783 |
Käyntiosoite: | Pohjoisesplanadi 11-13 |
Puhelinnumero: | (09) 310 13700 (Yleishallinto) |
Kirjaamon aukioloaika on maanantaista perjantaihin klo 08.15–16.00.
Oikaisuvaatimuksen muoto ja sisältö
Oikaisuvaatimus on tehtävä kirjallisena. Myös sähköinen asiakirja täyttää vaatimuksen kirjallisesta muodosta.
Oikaisuvaatimuksessa on ilmoitettava
- päätös, johon oikaisuvaatimus kohdistuu
- miten päätöstä halutaan oikaistavaksi
- millä perusteella päätöstä halutaan oikaistavaksi
- oikaisuvaatimuksen tekijä
- millä perusteella oikaisuvaatimuksen tekijä on oikeutettu tekemään vaatimuksen
- oikaisuvaatimuksen tekijän yhteystiedot
Pöytäkirja
Päätöstä koskevia pöytäkirjan otteita ja liitteitä lähetetään pyynnöstä. Asiakirjoja voi tilata Helsingin kaupungin kirjaamosta.
Mer information fås av
Ulla Vuolle, tukipalvelupäällikkö, puhelin: 09 310 33928