Yhteistyösopimus, koronaviruspandemian aikana ostettavat palvelut, sosiaali- ja terveystoimiala Rakentamispalveluliikelaitos Stara

HEL 2020-006896
Ärendet har nyare handläggningar
§ 8
Denna beslutsfattare är inte längre aktiv

Suojavarusteiden logistiikkapalveluiden ja rakenteellisten suojausten hankinta Rakentamispalveluliikelaitos Staralta

Förvaltningsdirektör

Päätös

Sosiaali- ja terveystoimialan hallintojohtaja päätti hankkia Rakentamispalveluliikelaitos Staralta suojavarusteiden logistiikkapalveluita ja rakenteellisia suojauksia koronaviruspandemiasta johtuvan poikkeustilanteen aikana.

Hankinnan ennakoitu arvonlisäveroton kokonaisarvo on 1 200 000 euroa.

Sosiaali- ja terveystoimiala ei sitoudu mihinkään hankintamääriin, vaan palvelua tilataan tarpeen mukaan.

Osapuolia sitova sopimus ei synny tämän päätöksen tiedoksiannolla vaan vasta, kun osapuolet ovat allekirjoittaneet hankinnasta yhteistyösopimuksen.

Päätöksen perustelut

Sosiaali- ja terveystoimiala ja Rakentamispalveluliikelaitos Stara ovat solmineet 1.6.2020 allekirjoitetun yhteistyösopimuksen koronaviruspandemian aikana ostettavista palveluista ajalle 1.6.2020-30.6.2022 (hallintojohtaja 25.5.2020, § 29). Pandemian jatkuessa hankintatarve on muuttunut ja osapuolet ovat yhdessä päättäneet tehdä muutoksia yhteistyösopimukseen.

Osapuolet päättivät muuttaa alkuperäistä sopimusta allekirjoittamalla uudistetun yhteistyösopimuksen, jossa on huomioitu tarvittavat muutokset. Päivitetyssä yhteistyösopimuksessa on kuvattu sosiaali- ja terveystoimialan uusi sisäinen vastuunjako sekä tarkennettu logistiikkapalvelun palvelukuvausta.

Uudistettu yhteistyösopimus korvaa kokonaisuudessaan aikaisemman määräaikaisen yhteistyösopimuksen. Yhteistyösopimus on voimassa toistaiseksi ja irtisanottavissa sosiaali- ja terveystoimialan toimesta kuuden (6) kuukauden irtisanomisajalla.

Hankinnan kohteena ovat koronaviruspandemiasta liittyvät suojavarusteiden logistiikkapalvelut ja rakenteelliset suojaukset. Rakentamispalveluliikelaitos Staran logistiikkakeskuksen on tarkoitus toimia koronaviruspandemiasta johtuvan poikkeustilanteen ajan sosiaali- ja terveystoimialan tekemien suojavälinehankintojen osalta täydentävänä logistiikkaoperaattorina.

Lisäksi Rakentamispalveluliikelaitos Staralta hankitaan rakenteellisia suojauksia sosiaali- ja terveystoimialan koronasairaaloihin ja terveysasemille sekä muihin erikseen sovittaviin kohteisiin.

Sosiaali- ja terveystoimialalla on mahdollisuus ostaa yhteistyösopimuksessa kuvattujen palvelujen lisäksi Rakentamispalveluliikelaitos Staralta myös muita sopimuksen tarkoituksen toteuttamiseksi tarvittavia palveluita, joista sovitaan erikseen kirjallisesti. Palvelun sisältö on kuvattu tarkemmin yhteistyösopimuksessa ja sen liitteissä.

Kyse on kaupungin oman organisaation sisällä tapahtuvasta hankinnasta, johon ei sovelleta hankintalakia eikä hankintalain sidosyksikköasemaa koskeva sääntely tule sovellettavaksi. Hankinnasta solmitaan toistaiseksi voimassa oleva yhteistyösopimus sosiaali- ja terveystoimialan ja Rakentamispalveluliikelaitos Staran välillä.

Hallintojohtajan oikeus toteuttaa sisäinen tukipalveluhankinta perustuu sosiaali- ja terveyslautakunnan päätökseen hankintavaltuuksista sosiaali- ja terveystoimialalla 19.1.2021, § 14.

Detta beslut publicerades 17.02.2021

OHJEET OIKAISUVAATIMUKSEN TEKEMISEKSI

Tähän päätökseen tyytymätön voi tehdä kirjallisen oikaisuvaatimuksen. Päätökseen ei saa hakea muutosta valittamalla tuomioistuimeen.

Oikaisuvaatimusoikeus

Oikaisuvaatimuksen saa tehdä

  • se, johon päätös on kohdistettu tai jonka oikeuteen, velvollisuuteen tai etuun päätös välittömästi vaikuttaa (asianosainen)
  • kunnan jäsen.
Oikaisuvaatimusaika

Oikaisuvaatimus on tehtävä 14 päivän kuluessa päätöksen tiedoksisaannista.

Oikaisuvaatimuksen on saavuttava Helsingin kaupungin kirjaamoon määräajan viimeisenä päivänä ennen kirjaamon aukioloajan päättymistä.

Mikäli päätös on annettu tiedoksi postitse, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, seitsemän päivän kuluttua kirjeen lähettämisestä. Kunnan jäsenen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon seitsemän päivän kuluttua siitä, kun pöytäkirja on nähtävänä yleisessä tietoverkossa.

Mikäli päätös on annettu tiedoksi sähköisenä viestinä, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, kolmen päivän kuluttua viestin lähettämisestä.

Tiedoksisaantipäivää ei lueta oikaisuvaatimusaikaan. Jos oikaisuvaatimusajan viimeinen päivä on pyhäpäivä, itsenäisyyspäivä, vapunpäivä, joulu- tai juhannusaatto tai arkilauantai, saa oikaisuvaatimuksen tehdä ensimmäisenä arkipäivänä sen jälkeen.

Oikaisuvaatimusviranomainen

Viranomainen, jolle oikaisuvaatimus tehdään, on Helsingin kaupungin sosiaali- ja terveyslautakunta.

Oikaisuvaatimusviranomaisen asiointiosoite on seuraava:

Sähköpostiosoite:
Postiosoite:
PL 10
 
00099 HELSINGIN KAUPUNKI
Faksinumero:
(09) 655 783
Käyntiosoite:
Pohjoisesplanadi 11-13
Puhelinnumero:
(09) 310 13700 (Yleishallinto)

Kirjaamon aukioloaika on maanantaista perjantaihin klo 08.15–16.00.

Oikaisuvaatimuksen muoto ja sisältö

Oikaisuvaatimus on tehtävä kirjallisena. Myös sähköinen asiakirja täyttää vaatimuksen kirjallisesta muodosta.

Oikaisuvaatimuksessa on ilmoitettava

  • päätös, johon oikaisuvaatimus kohdistuu
  • miten päätöstä halutaan oikaistavaksi
  • millä perusteella päätöstä halutaan oikaistavaksi
  • oikaisuvaatimuksen tekijä
  • millä perusteella oikaisuvaatimuksen tekijä on oikeutettu tekemään vaatimuksen
  • oikaisuvaatimuksen tekijän yhteystiedot
Pöytäkirja

Päätöstä koskevia pöytäkirjan otteita ja liitteitä lähetetään pyynnöstä. Asiakirjoja voi tilata Helsingin kaupungin kirjaamosta.

Stäng

Mer information fås av

Sari Luostarinen, hankintapäällikkö, puhelin: 09 310 21184

sari.luostarinen@hel.fi

Ulla Vuolle, tukipalvelupäällikkö, puhelin: 09 310 33928

ulla.vuolle@hel.fi

Beslutsfattare

Tiina Mäki
hallintojohtaja