Hankinta, kiinteistöjen ja raitiotieväylien ulkopuhtaanapito- ja talvikunnossapitopalvelut
Kiinteistöjen- ja raitioteiden ulkopuhtaanapito- ja talvikunnossapitopalvelujen hankinta
Päätös
Johtokunta oikeutti liikenneliikelaitoksen (HKL) tilaamaan Stara Kaupunkitekniikan ylläpidon tarjouksen KTY- 210174, 27.4.2021 mukaisesti kiinteistöjen ja raitioteiden ulkopuhtaanapito- ja talvikunnossapitopalvelut 1.141.205,96 euron arvonlisäverottomaan kokonaishintaan ajalle 1.7.2021-30.6.2022.
Johtokunta oikeutti HKL:n tilaamaan sopimushintaan kuulumattomia erillisveloitettavia töitä, kuten lumenpoisajoa ja polanteiden poistoa yhteensä enintään 141.205,96 eurolla (alv 0 %) eli 10 % sopimushinnasta.
Päätös on ehdotuksen mukainen.
Hankintaan sisältyvät hoitoalueet ovat kantametron asemien, terminaalien, liityntäpysäköintien alueita sekä raitioteiden pysäkkialueita. Hoitoalueet rajautuvat kaupunkiympäristön toimialan rakennuttamispalveluiden hoitovastuualueisiin, joiden ylläpidosta on vastannut Stara Kaupunkitekniikan ylläpito.
Edellisen sopimuskauden aikana on kehitetty ja kehitetään jatkossakin palvelukonseptia yhdessä toimittajan kanssa, jonka tavoitteena on saada toimintaa entistä kustannustehokkaammaksi huomioiden myös ympäristö-, laatu ja turvallisuusasiat.
Hankinta tehdään kaupungin sisäisenä hankintana.
Liikenneliikelaitoksen johtokunta 04.06.2020 § 101
Päätös
Helsingin kaupungin liikenneliikelaitoksen (HKL) johtokunta päätti oikeuttaa HKL:n tilaamaan sidosyksikköhankintana Stara Kaupunkitekniikan ylläpidon tarjouksen (KTY- 200234/19.5.2020) mukaisesti kiinteistöjen- ja raitiotieväylien ulkopuhtaanapito- ja talvikunnossapitopalvelut yhteensä enintään 1.141.205,96 euron arvonlisäverottomaan kokonaishintaan ajalle 1.7.2020-30.6.2021.
Lisäksi johtokunta päätti oikeuttaa HKL:n tilaamaan sopimushintaan kuulumattomia erillisveloitettavia töitä, kuten lumenpoisajoa yhteensä enintään 114.120,60 euron arvonlisäverottomaan hintaan (10 % sopimushinnasta).
Esittelijä
Lisätiedot
Mari Hyvärinen, tekninen isännöitsijä, puhelin: 310 35797
Detta beslut publicerades 21.05.2021
OHJEET OIKAISUVAATIMUKSEN TEKEMISEKSI
Tähän päätökseen tyytymätön voi tehdä kirjallisen oikaisuvaatimuksen. Päätökseen ei saa hakea muutosta valittamalla tuomioistuimeen.
Oikaisuvaatimusoikeus
Oikaisuvaatimuksen saa tehdä
- se, johon päätös on kohdistettu tai jonka oikeuteen, velvollisuuteen tai etuun päätös välittömästi vaikuttaa (asianosainen)
- kunnan jäsen.
Oikaisuvaatimusaika
Oikaisuvaatimus on tehtävä 14 päivän kuluessa päätöksen tiedoksisaannista.
Oikaisuvaatimuksen on saavuttava Helsingin kaupungin kirjaamoon määräajan viimeisenä päivänä ennen kirjaamon aukioloajan päättymistä.
Mikäli päätös on annettu tiedoksi postitse, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, seitsemän päivän kuluttua kirjeen lähettämisestä. Kunnan jäsenen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon seitsemän päivän kuluttua siitä, kun pöytäkirja on nähtävänä yleisessä tietoverkossa.
Mikäli päätös on annettu tiedoksi sähköisenä viestinä, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, kolmen päivän kuluttua viestin lähettämisestä.
Tiedoksisaantipäivää ei lueta oikaisuvaatimusaikaan. Jos oikaisuvaatimusajan viimeinen päivä on pyhäpäivä, itsenäisyyspäivä, vapunpäivä, joulu- tai juhannusaatto tai arkilauantai, saa oikaisuvaatimuksen tehdä ensimmäisenä arkipäivänä sen jälkeen.
Oikaisuvaatimusviranomainen
Viranomainen, jolle oikaisuvaatimus tehdään, on Helsingin kaupungin liikenneliikelaitoksen johtokunta.
Oikaisuvaatimusviranomaisen asiointiosoite on seuraava:
Sähköpostiosoite: | |
Postiosoite: | PL 10 |
00099 HELSINGIN KAUPUNKI | |
Faksinumero: | (09) 655 783 |
Käyntiosoite: | Pohjoisesplanadi 11-13 |
Puhelinnumero: | (09) 310 13700 (Yleishallinto) |
Kirjaamon aukioloaika on maanantaista perjantaihin klo 08.15–16.00.
Oikaisuvaatimuksen muoto ja sisältö
Oikaisuvaatimus on tehtävä kirjallisena. Myös sähköinen asiakirja täyttää vaatimuksen kirjallisesta muodosta.
Oikaisuvaatimuksessa on ilmoitettava
- päätös, johon oikaisuvaatimus kohdistuu
- miten päätöstä halutaan oikaistavaksi
- millä perusteella päätöstä halutaan oikaistavaksi
- oikaisuvaatimuksen tekijä
- millä perusteella oikaisuvaatimuksen tekijä on oikeutettu tekemään vaatimuksen
- oikaisuvaatimuksen tekijän yhteystiedot
Pöytäkirja
Päätöstä koskevia pöytäkirjan otteita ja liitteitä lähetetään pyynnöstä. Asiakirjoja voi tilata Helsingin kaupungin kirjaamosta.
Föredragande
Mer information fås av
Mari Hyvärinen, tekninen isännöitsijä, puhelin: 09 310 35797
Eeva Lindroos, hankinta-asiantuntija, puhelin: 09 310 34879