Hankinta, ITTE-itseilmoittautumisratkaisun integraatio Apottiin
Apotti-integraatio - ITTE-integraation hankinta
Päätös
Tietohallintopäällikkö päätti hankkia Oy Apotti Ab:ltä ITTE-integraation toteuttamisen ja siihen liittyvän projektityön.
Hankinnan kertaluonteiset kustannukset ovat 54 355 euroa (alv 0 %) ja
jatkuvat kustannukset ovat 2760 euroa (alv 0 %) vuodessa. Hankinnan kokonaiskustannus neljälle vuodelle laskettuna on 65 395 euroa (alv 0 %).
Lisäksi tietohallintopäällikkö päätti, että kustannukset maksetaan Apotti-hankkeelle varatuista määrärahoista.
Päätöksen perustelut
ITTE on CGI:n toteuttama itseilmoittautumisjärjestelmä potilaille.
ITTE on tällä hetkellä käytössä seuraavissa Helsingin sosiaali- ja terveydenhuollon toimipisteissä:
- Kalasataman terveys- ja hyvinvointikeskus
- Itäkadun perhekeskus
- Vuosaaren terveys- ja hyvinvointikeskus ja perhekeskus
- Herttoniemen sisätautien poliklinikka.
ITTE-järjestelmän käyttöä halutaan jatkaa Apotin GL3-käyttöönoton jälkeen. Apotin käyttöönoton myötä tarvitaan integraatioita ITTEn ja Apotin välille vastaavasti kuin ITTE on integroitu kuntien nykyisiin potilastietojärjestelmiin.
Hankinta perustuu toimittajan tarjoukseen (tarjous 37/2020, 27.10.2020, Oy Apotti Ab). Arvioituihin kokonaiskustannuksiin sisältyvät vaatimusmäärittelyt, työnkulut ja sisältömäärittelyt, raportit, integraatiotyöt, koulutus ja käyttöohje ja testaus.
Hankintaan ei sovelleta hankintalakia koska kyseessä on hankintalain (1397/2016) 15 §:n perusteella toteutettava sidosyksikköhankinta.
Jos toimituksen sisältöön todetaan tarvittavan muutoksia, muutosten toteutuksista tehdään uusi hankintapäätös.
Tietohallintopäällikön oikeus toteuttaa hankinta perustuu sosiaali- ja terveyslautakunnan päätökseen hankintavaltuuksista sosiaali- ja terveystoimialalla 4.2.2020 § 19.
Detta beslut publicerades 06.11.2020
OHJEET OIKAISUVAATIMUKSEN TEKEMISEKSI
Tähän päätökseen tyytymätön voi tehdä kirjallisen oikaisuvaatimuksen. Päätökseen ei saa hakea muutosta valittamalla tuomioistuimeen.
Oikaisuvaatimusoikeus
Oikaisuvaatimuksen saa tehdä
- se, johon päätös on kohdistettu tai jonka oikeuteen, velvollisuuteen tai etuun päätös välittömästi vaikuttaa (asianosainen)
- kunnan jäsen.
Oikaisuvaatimusaika
Oikaisuvaatimus on tehtävä 14 päivän kuluessa päätöksen tiedoksisaannista.
Oikaisuvaatimuksen on saavuttava Helsingin kaupungin kirjaamoon määräajan viimeisenä päivänä ennen kirjaamon aukioloajan päättymistä.
Mikäli päätös on annettu tiedoksi postitse, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, seitsemän päivän kuluttua kirjeen lähettämisestä. Kunnan jäsenen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon seitsemän päivän kuluttua siitä, kun pöytäkirja on nähtävänä yleisessä tietoverkossa.
Mikäli päätös on annettu tiedoksi sähköisenä viestinä, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, kolmen päivän kuluttua viestin lähettämisestä.
Tiedoksisaantipäivää ei lueta oikaisuvaatimusaikaan. Jos oikaisuvaatimusajan viimeinen päivä on pyhäpäivä, itsenäisyyspäivä, vapunpäivä, joulu- tai juhannusaatto tai arkilauantai, saa oikaisuvaatimuksen tehdä ensimmäisenä arkipäivänä sen jälkeen.
Oikaisuvaatimusviranomainen
Viranomainen, jolle oikaisuvaatimus tehdään, on Helsingin kaupungin sosiaali- ja terveyslautakunta.
Oikaisuvaatimusviranomaisen asiointiosoite on seuraava:
Sähköpostiosoite: | |
Postiosoite: | PL 10 |
00099 HELSINGIN KAUPUNKI | |
Faksinumero: | (09) 655 783 |
Käyntiosoite: | Pohjoisesplanadi 11-13 |
Puhelinnumero: | (09) 310 13700 (Yleishallinto) |
Kirjaamon aukioloaika on maanantaista perjantaihin klo 08.15–16.00.
Oikaisuvaatimuksen muoto ja sisältö
Oikaisuvaatimus on tehtävä kirjallisena. Myös sähköinen asiakirja täyttää vaatimuksen kirjallisesta muodosta.
Oikaisuvaatimuksessa on ilmoitettava
- päätös, johon oikaisuvaatimus kohdistuu
- miten päätöstä halutaan oikaistavaksi
- millä perusteella päätöstä halutaan oikaistavaksi
- oikaisuvaatimuksen tekijä
- millä perusteella oikaisuvaatimuksen tekijä on oikeutettu tekemään vaatimuksen
- oikaisuvaatimuksen tekijän yhteystiedot
Pöytäkirja
Päätöstä koskevia pöytäkirjan otteita ja liitteitä lähetetään pyynnöstä. Asiakirjoja voi tilata Helsingin kaupungin kirjaamosta.
Mer information fås av
Janne Kettunen, projektipäällikkö, puhelin: 09 310 26180
Arja Rantanen, tietojärjestelmäpäällikkö, puhelin: 09 310 75505