Malmin sairaalan osaston 15 sairaansijojen väliaikainen vähentäminen pitkään jatkuneen henkilöstövajeen vuoksi

HEL 2020-013772
Ärendet har nyare handläggningar
§ 65
Denna beslutsfattare är inte längre aktiv

Malmin sairaalan osaston 15 sairaansijojen väliaikainen vähentäminen pitkään jatkuneen henkilöstövajeen vuoksi

Direktör för sjukhus-, rehabiliterings- och omsorgstjänster

Päätös

Sairaala-, kuntoutus- ja hoivapalvelujen johtaja päätti, että Malmin sairaalan osastolta 15 vähennetään viisi (5) sairaansijaa ajalla 21.12.2020-2.5.2021 edelleen jatkuvan henkilöstövajeen vuoksi.

Päätöksen perustelut

Malmin sairaalan osastolla 15 on suunnitteilla toiminnan muutosta, joka siirtyy pandemian vuoksi. Uuden yksikön avaamiseen liittyen on henkilökuntaa jo siirtynyt toisille osastoille avoimiin vakansseihin. Osastolle rekrytoidaan uutta henkilökuntaa ja tällä hetkellä osastolla oleva henkilökunta riittää hoitamaan 20 potilasta, joista kuusi (6) voi olla eristyspotilaita. Rekrytointi on edelleen käynnissä.

Sairaala-, kuntoutus- ja hoivapalvelujen johtaja päätti 27.2.2020 § 13, 2.4.2020 § 23 ja 15.5.2020 § 28, että Malmin sairaalan osastolta 15 vähennetään tilapäisesti ajalla 11.3.-12.4.2020, ajalla 13.4.-31.5.2020 ja ajalla 1.6.-31.8.2020 kahdeksan (8) sairaansijaa henkilöstövajeen vuoksi.

Lisäksi sairaala-, kuntoutus- ja hoivapalvelujen johtaja päätti 18.9.2020 § 37, että Malmin sairaalan osastolta 15 vähennetään kahdeksan (8) sairaansijaa ajalla 1.9.-27.9.2020 ja viisi (5) sairaansijaa ajalla 28.9.- 20.12.2020 edelleen jatkuvan henkilöstövajeen vuoksi.

Edelleen jatkuvan henkilöstövajeen vuoksi Malmin sairaalassa jatketaan viiden (5) sairaansijan vähennystä ajalla 21.12.2020-2.5.2021, jona aikana osastolle 15 rekrytoidaan henkilöstöä. Sairaansijoja voidaan avata aiemmin, jos tarvittava henkilöstö saadaan ja pandemiatilanne sen mahdollistaa.

Hallintosäännön 18 luvun 4 §:n 1 kohdan perusteella palvelukokonaisuuden johtaja päättää vahvistaa sairaansijojen ja muiden hoitopaikkojen määrät ja päättää niiden tilapäisistä muutoksista.

Detta beslut publicerades 16.12.2020

OHJEET OIKAISUVAATIMUKSEN TEKEMISEKSI

Tähän päätökseen tyytymätön voi tehdä kirjallisen oikaisuvaatimuksen. Päätökseen ei saa hakea muutosta valittamalla tuomioistuimeen.

Oikaisuvaatimusoikeus

Oikaisuvaatimuksen saa tehdä

  • se, johon päätös on kohdistettu tai jonka oikeuteen, velvollisuuteen tai etuun päätös välittömästi vaikuttaa (asianosainen)
  • kunnan jäsen.
Oikaisuvaatimusaika

Oikaisuvaatimus on tehtävä 14 päivän kuluessa päätöksen tiedoksisaannista.

Oikaisuvaatimuksen on saavuttava Helsingin kaupungin kirjaamoon määräajan viimeisenä päivänä ennen kirjaamon aukioloajan päättymistä.

Mikäli päätös on annettu tiedoksi postitse, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, seitsemän päivän kuluttua kirjeen lähettämisestä. Kunnan jäsenen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon seitsemän päivän kuluttua siitä, kun pöytäkirja on nähtävänä yleisessä tietoverkossa.

Mikäli päätös on annettu tiedoksi sähköisenä viestinä, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, kolmen päivän kuluttua viestin lähettämisestä.

Tiedoksisaantipäivää ei lueta oikaisuvaatimusaikaan. Jos oikaisuvaatimusajan viimeinen päivä on pyhäpäivä, itsenäisyyspäivä, vapunpäivä, joulu- tai juhannusaatto tai arkilauantai, saa oikaisuvaatimuksen tehdä ensimmäisenä arkipäivänä sen jälkeen.

Oikaisuvaatimusviranomainen

Viranomainen, jolle oikaisuvaatimus tehdään, on Helsingin kaupungin sosiaali- ja terveyslautakunta.

Oikaisuvaatimusviranomaisen asiointiosoite on seuraava:

Sähköpostiosoite:
Postiosoite:
PL 10
 
00099 HELSINGIN KAUPUNKI
Faksinumero:
(09) 655 783
Käyntiosoite:
Pohjoisesplanadi 11-13
Puhelinnumero:
(09) 310 13700 (Yleishallinto)

Kirjaamon aukioloaika on maanantaista perjantaihin klo 08.15–16.00.

Oikaisuvaatimuksen muoto ja sisältö

Oikaisuvaatimus on tehtävä kirjallisena. Myös sähköinen asiakirja täyttää vaatimuksen kirjallisesta muodosta.

Oikaisuvaatimuksessa on ilmoitettava

  • päätös, johon oikaisuvaatimus kohdistuu
  • miten päätöstä halutaan oikaistavaksi
  • millä perusteella päätöstä halutaan oikaistavaksi
  • oikaisuvaatimuksen tekijä
  • millä perusteella oikaisuvaatimuksen tekijä on oikeutettu tekemään vaatimuksen
  • oikaisuvaatimuksen tekijän yhteystiedot
Pöytäkirja

Päätöstä koskevia pöytäkirjan otteita ja liitteitä lähetetään pyynnöstä. Asiakirjoja voi tilata Helsingin kaupungin kirjaamosta.

Stäng

Mer information fås av

Annamaija Sutela, ylilääkäri, puhelin: 09 310 78232

annamaija.sutela@hel.fi

Beslutsfattare

Seija Meripaasi
sairaala-, kuntoutus- ja hoivapalvelujen johtaja