Rahoituksen myöntäminen nuorten palkkaamiseen Siisti kesä -hankkeessa kesällä 2021

HEL 2021-000203
Ärendet har nyare handläggningar
§ 9

Rahoituksen myöntäminen nuorten palkkaamiseksi Siisti kesä -hankkeeseen kesäkaudelle 2021

Kanslichef

Päätös

Kansliapäällikkö päätti myöntää määrärahaa seuraavasti, viitaten kaupunginhallituksen päätökseen 14.12.2020 § 871 talousarvion kohdalta 1 30 01 (Khn käyttövarat kaupunginkanslian käytettäväksi) nuorten palkkaamiseen Siisti kesä -hankkeeseen:

Kulttuurin ja vapaa-ajan toimiala, liikuntapalvelut, palkkakustannukset 460 000 euroa ja muut kulut 40 000 euroa

- tili 404100, palvelussuhdelajikoodi TMI ja projektinumero 104020100403

Rakentamispalveluliikelaitos Stara, palkkakustannukset 360 770 euroa ja muut kulut 10 000 euroa

- tili 404100, palvelussuhdelajikoodi TMI ja projektinumero 104020100401

Kustannukset ovat yhteensä 870 770 euroa sisältäen palkan, sivukulut, lomarahan ja muut kulut. Palkanmaksun ja muiden kustannusten osalta toimitaan hankkeesta annetun ohjeen mukaisesti.

Päätöksen perustelut

Kyseessä on kansliapäällikön toimivaltaan kuuluva asia (Helsingin
kaupungin hallintosääntö, 12 Luku, 1 §). Kaupunginkanslia on valmistellut yhteistyössä rakentamispalveluliikelaitos Staran ja Kulttuurin ja vapaa-ajan toimialan liikuntapalveluiden kanssa Siisti kesä -hankkeen toteutuksen vuoden 2021 osalta.

Määrärahoja käytetään 16–20-vuotiaiden työntekijöiden palkkakustannuksiin ja työntekijöiden suojavaatetuksiin,
työvälineistöön sekä turvakoulutuksiin.

Rekrytoinneissa tulee kiinnittää huomiota erityistä tukea työllistymiseen tarvitseviin, kuten vammaisiin, osatyökykyisiin, muunkielisiin ja muihin aliedustettuihin ryhmiin.

Hankkeeseen voidaan palkata yhteensä noin 280 kesätyöntekijää.

- Palkkakustannukset ovat 820 770 euroa.
- Muut kulut ovat 50 000 euroa.

Yhteensä kustannukset ovat 870 770 euroa.

Kaupungin viihtyisyyteen on varattu vuodelle 2021 kaupunginhallituksen käytettäväksi määrärahaa talousarvion kohdalle 1 30 01. Siisti kesä -hankkeen rahoitus on aiempia vuosia pienempi johtuen rahoituksen jakamisesta Maailman toimivin kaupunki -laaduntarkkailuhankkeelle (100 000 euroa).

Detta beslut publicerades 14.01.2021

OHJEET OIKAISUVAATIMUKSEN TEKEMISEKSI

Tähän päätökseen tyytymätön voi tehdä kirjallisen oikaisuvaatimuksen. Päätökseen ei saa hakea muutosta valittamalla tuomioistuimeen.

Oikaisuvaatimusoikeus

Oikaisuvaatimuksen saa tehdä

  • se, johon päätös on kohdistettu tai jonka oikeuteen, velvollisuuteen tai etuun päätös välittömästi vaikuttaa (asianosainen)
  • kunnan jäsen.
Oikaisuvaatimusaika

Oikaisuvaatimus on tehtävä 14 päivän kuluessa päätöksen tiedoksisaannista.

Oikaisuvaatimuksen on saavuttava Helsingin kaupungin kirjaamoon määräajan viimeisenä päivänä ennen kirjaamon aukioloajan päättymistä.

Mikäli päätös on annettu tiedoksi postitse, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, seitsemän päivän kuluttua kirjeen lähettämisestä. Kunnan jäsenen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon seitsemän päivän kuluttua siitä, kun pöytäkirja on nähtävänä yleisessä tietoverkossa.

Mikäli päätös on annettu tiedoksi sähköisenä viestinä, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, kolmen päivän kuluttua viestin lähettämisestä.

Tiedoksisaantipäivää ei lueta oikaisuvaatimusaikaan. Jos oikaisuvaatimusajan viimeinen päivä on pyhäpäivä, itsenäisyyspäivä, vapunpäivä, joulu- tai juhannusaatto tai arkilauantai, saa oikaisuvaatimuksen tehdä ensimmäisenä arkipäivänä sen jälkeen.

Oikaisuvaatimusviranomainen

Viranomainen, jolle oikaisuvaatimus tehdään, on Helsingin kaupunginhallitus.

Oikaisuvaatimusviranomaisen asiointiosoite on seuraava:

Suojattu sähköposti: https://securemail.hel.fi/

Käytäthän aina suojattua sähköpostia, kun lähetät henkilökohtaisia tietojasi.

Muistathan asioinnin yhteydessä mainita kirjaamisnumeron (esim. HEL 2021-000123), mikäli asiasi on jo vireillä Helsingin kaupungissa.

Sähköpostiosoite:
helsinki.kirjaamo@hel.fi
Postiosoite:
PL 10
 
00099 HELSINGIN KAUPUNKI
Käyntiosoite:
Pohjoisesplanadi 11-13
Puhelinnumero:
09 310 13700

Kirjaamon aukioloaika on maanantaista perjantaihin klo 08.15–16.00.

Oikaisuvaatimuksen muoto ja sisältö

Oikaisuvaatimus on tehtävä kirjallisena. Myös sähköinen asiakirja täyttää vaatimuksen kirjallisesta muodosta.

Oikaisuvaatimuksessa on ilmoitettava

  • päätös, johon oikaisuvaatimus kohdistuu
  • miten päätöstä halutaan oikaistavaksi
  • millä perusteella päätöstä halutaan oikaistavaksi
  • oikaisuvaatimuksen tekijä
  • millä perusteella oikaisuvaatimuksen tekijä on oikeutettu tekemään vaatimuksen
  • oikaisuvaatimuksen tekijän yhteystiedot
Pöytäkirja

Päätöstä koskevia pöytäkirjan otteita ja liitteitä lähetetään pyynnöstä. Asiakirjoja voi tilata Helsingin kaupungin kirjaamosta.

Stäng

Mer information fås av

Emmi Korvola, HR-asiantuntija, puhelin: 09 310 36593

emmi.korvola@hel.fi

Beslutsfattare

Sami Sarvilinna
kansliapäällikkö