Vuokraus, vuokrasopimuksen muutos, Malmin lentokonehalli 2, Aeropole Oy

HEL 2021-001354
Ärendet har nyare handläggningar
§ 10
Denna beslutsfattare är inte längre aktiv

Osittainen korvaus kiinteistön lämmityskuluista, Aeropole, Malmin entinen lentokenttä

Enhetschef

Päätös

Yksikön päällikkö päätti korvata Aeropole Oy:lle osan yrityksen maksamista lämmityskuluista 1.1.2020-28.2.2021 väliseltä ajalta. Korvaus on suuruudeltaan 23 426,20 € (alv. 0%) ja se suoritetaan vuokralaisen erikseen ilmoittamalle tilille.

Korvauksen määrä on lämmitysöljyn osalta 16 950,49 € (alv 0%) ja sähkön osalta 6 475,71 € (alv. 0%). Kustannukset kohdistetaan rakennuksen 2313 / Malmin lentoasema, STORMOSSAN hallirakennuksen ylläpitokuluihin.

Päätöksen perustelut

Aeropole Oy on ollut kaupungin vuokralaisena lentokenttäalueella sijaitsevassa STORMOSSAN -hallissa (2 139 m²) 1.9.2017 lukien. Vuokralaisen hallinnassa on ollut 1.1.2020-28.2.2021 välisenä aikana vain osa (890 m²) hallista. Aeropole Oy on maksanut kyseisellä ajanjaksolla koko rakennuksen lämmityksen.

Rakennus on osittain öljylämmitteinen ja osittain on käytössä suora sähkölämmitys. Vuokralaisen kanssa on neuvoteltu, että kaupunki ei maksa 1.5.-31.8.2020 väliseltä ajalta korvausta sähkön osalta, mutta muiden kuukausien osalta puolet sekä 1.1.2020-28.2.2021 välisen ajanjakson osalta puolet lämmitysöljykuluista.

Detta beslut publicerades 14.04.2021

OHJEET OIKAISUVAATIMUKSEN TEKEMISEKSI

Tähän päätökseen tyytymätön voi tehdä kirjallisen oikaisuvaatimuksen. Päätökseen ei saa hakea muutosta valittamalla tuomioistuimeen.

Oikaisuvaatimusoikeus

Oikaisuvaatimuksen saa tehdä

  • se, johon päätös on kohdistettu tai jonka oikeuteen, velvollisuuteen tai etuun päätös välittömästi vaikuttaa (asianosainen)
  • kunnan jäsen.
Oikaisuvaatimusaika

Oikaisuvaatimus on tehtävä 14 päivän kuluessa päätöksen tiedoksisaannista.

Oikaisuvaatimuksen on saavuttava Helsingin kaupungin kirjaamoon määräajan viimeisenä päivänä ennen kirjaamon aukioloajan päättymistä.

Mikäli päätös on annettu tiedoksi postitse, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, seitsemän päivän kuluttua kirjeen lähettämisestä. Kunnan jäsenen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon seitsemän päivän kuluttua siitä, kun pöytäkirja on nähtävänä yleisessä tietoverkossa.

Mikäli päätös on annettu tiedoksi sähköisenä viestinä, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, kolmen päivän kuluttua viestin lähettämisestä.

Tiedoksisaantipäivää ei lueta oikaisuvaatimusaikaan. Jos oikaisuvaatimusajan viimeinen päivä on pyhäpäivä, itsenäisyyspäivä, vapunpäivä, joulu- tai juhannusaatto tai arkilauantai, saa oikaisuvaatimuksen tehdä ensimmäisenä arkipäivänä sen jälkeen.

Oikaisuvaatimusviranomainen

Viranomainen, jolle oikaisuvaatimus tehdään, on Helsingin kaupungin kaupunkiympäristölautakunta.

Oikaisuvaatimusviranomaisen asiointiosoite on seuraava:

Sähköpostiosoite:
Postiosoite:
PL 10
 
00099 HELSINGIN KAUPUNKI
Faksinumero:
(09) 655 783
Käyntiosoite:
Pohjoisesplanadi 11-13
Puhelinnumero:
(09) 310 13700 (Yleishallinto)

Kirjaamon aukioloaika on maanantaista perjantaihin klo 08.15–16.00.

Oikaisuvaatimuksen muoto ja sisältö

Oikaisuvaatimus on tehtävä kirjallisena. Myös sähköinen asiakirja täyttää vaatimuksen kirjallisesta muodosta.

Oikaisuvaatimuksessa on ilmoitettava

  • päätös, johon oikaisuvaatimus kohdistuu
  • miten päätöstä halutaan oikaistavaksi
  • millä perusteella päätöstä halutaan oikaistavaksi
  • oikaisuvaatimuksen tekijä
  • millä perusteella oikaisuvaatimuksen tekijä on oikeutettu tekemään vaatimuksen
  • oikaisuvaatimuksen tekijän yhteystiedot
Pöytäkirja

Päätöstä koskevia pöytäkirjan otteita ja liitteitä lähetetään pyynnöstä. Asiakirjoja voi tilata Helsingin kaupungin kirjaamosta.

Stäng

Mer information fås av

Ritva Autio, myyntineuvottelija, puhelin: 09 310 31992

ritva.autio@hel.fi

Beslutsfattare

Osmo Rasimus
yksikön päällikkö