Vuokraus, vuokrasopimuksen muutos, Malmin lentokonehalli 2, Aeropole Oy
Osittainen korvaus kiinteistön lämmityskuluista, Aeropole, Malmin entinen lentokenttä
Päätös
Yksikön päällikkö päätti korvata Aeropole Oy:lle osan yrityksen maksamista lämmityskuluista 1.1.2020-28.2.2021 väliseltä ajalta. Korvaus on suuruudeltaan 23 426,20 € (alv. 0%) ja se suoritetaan vuokralaisen erikseen ilmoittamalle tilille.
Korvauksen määrä on lämmitysöljyn osalta 16 950,49 € (alv 0%) ja sähkön osalta 6 475,71 € (alv. 0%). Kustannukset kohdistetaan rakennuksen 2313 / Malmin lentoasema, STORMOSSAN hallirakennuksen ylläpitokuluihin.
Päätöksen perustelut
Aeropole Oy on ollut kaupungin vuokralaisena lentokenttäalueella sijaitsevassa STORMOSSAN -hallissa (2 139 m²) 1.9.2017 lukien. Vuokralaisen hallinnassa on ollut 1.1.2020-28.2.2021 välisenä aikana vain osa (890 m²) hallista. Aeropole Oy on maksanut kyseisellä ajanjaksolla koko rakennuksen lämmityksen.
Rakennus on osittain öljylämmitteinen ja osittain on käytössä suora sähkölämmitys. Vuokralaisen kanssa on neuvoteltu, että kaupunki ei maksa 1.5.-31.8.2020 väliseltä ajalta korvausta sähkön osalta, mutta muiden kuukausien osalta puolet sekä 1.1.2020-28.2.2021 välisen ajanjakson osalta puolet lämmitysöljykuluista.
Detta beslut publicerades 14.04.2021
OHJEET OIKAISUVAATIMUKSEN TEKEMISEKSI
Tähän päätökseen tyytymätön voi tehdä kirjallisen oikaisuvaatimuksen. Päätökseen ei saa hakea muutosta valittamalla tuomioistuimeen.
Oikaisuvaatimusoikeus
Oikaisuvaatimuksen saa tehdä
- se, johon päätös on kohdistettu tai jonka oikeuteen, velvollisuuteen tai etuun päätös välittömästi vaikuttaa (asianosainen)
- kunnan jäsen.
Oikaisuvaatimusaika
Oikaisuvaatimus on tehtävä 14 päivän kuluessa päätöksen tiedoksisaannista.
Oikaisuvaatimuksen on saavuttava Helsingin kaupungin kirjaamoon määräajan viimeisenä päivänä ennen kirjaamon aukioloajan päättymistä.
Mikäli päätös on annettu tiedoksi postitse, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, seitsemän päivän kuluttua kirjeen lähettämisestä. Kunnan jäsenen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon seitsemän päivän kuluttua siitä, kun pöytäkirja on nähtävänä yleisessä tietoverkossa.
Mikäli päätös on annettu tiedoksi sähköisenä viestinä, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, kolmen päivän kuluttua viestin lähettämisestä.
Tiedoksisaantipäivää ei lueta oikaisuvaatimusaikaan. Jos oikaisuvaatimusajan viimeinen päivä on pyhäpäivä, itsenäisyyspäivä, vapunpäivä, joulu- tai juhannusaatto tai arkilauantai, saa oikaisuvaatimuksen tehdä ensimmäisenä arkipäivänä sen jälkeen.
Oikaisuvaatimusviranomainen
Viranomainen, jolle oikaisuvaatimus tehdään, on Helsingin kaupungin kaupunkiympäristölautakunta.
Oikaisuvaatimusviranomaisen asiointiosoite on seuraava:
Sähköpostiosoite: | |
Postiosoite: | PL 10 |
00099 HELSINGIN KAUPUNKI | |
Faksinumero: | (09) 655 783 |
Käyntiosoite: | Pohjoisesplanadi 11-13 |
Puhelinnumero: | (09) 310 13700 (Yleishallinto) |
Kirjaamon aukioloaika on maanantaista perjantaihin klo 08.15–16.00.
Oikaisuvaatimuksen muoto ja sisältö
Oikaisuvaatimus on tehtävä kirjallisena. Myös sähköinen asiakirja täyttää vaatimuksen kirjallisesta muodosta.
Oikaisuvaatimuksessa on ilmoitettava
- päätös, johon oikaisuvaatimus kohdistuu
- miten päätöstä halutaan oikaistavaksi
- millä perusteella päätöstä halutaan oikaistavaksi
- oikaisuvaatimuksen tekijä
- millä perusteella oikaisuvaatimuksen tekijä on oikeutettu tekemään vaatimuksen
- oikaisuvaatimuksen tekijän yhteystiedot
Pöytäkirja
Päätöstä koskevia pöytäkirjan otteita ja liitteitä lähetetään pyynnöstä. Asiakirjoja voi tilata Helsingin kaupungin kirjaamosta.
Mer information fås av
Ritva Autio, myyntineuvottelija, puhelin: 09 310 31992