Hankinta, Medimobi-integraation lisätyöt, Apotti-integraatio, sosiaali- ja terveystoimiala
Apotti-integraatio - Medimobi-integraation lisäkehitystyöt
Päätös
Tietohallintopäällikkö päätti hyväksyä Oy Apotti Ab:n tarjouksen ja hankkia Oy Apotti Ab:ltä Medimobi-integraation toteuttamiseen liittyvän lisäkehitystyön sidosyksikköhankintana.
Hankinnan arvioitu arvonlisäveroton kokonaisarvo on 175 715 euroa.
Lisäksi tietohallintopäällikkö päätti, että kustannukset maksetaan Apotti-hankkeelle varatuista määrärahoista.
Päätöksen perustelut
Hankinta perustuu toimittajan tarjoukseen 10/2021, 2.6.2021, Oy Apotti Ab. Arvioituihin kokonaiskustannuksiin sisältyy integraation määrittely, toteutus, testaus ja ylläpito. Hankintaan ei sovelleta hankintalakia koska kyseessä on hankintalain (1397/2016) 15§:n perusteella toteutettava sidosyksikköhankinta.
Helsingin kaupunki käyttää Medimobi-toiminnanohjaussovellusta kotihoitokäyntien aikatauluttamiseen ja optimointiin. Sovelluksella suunnitellaan ja hallinnoidaan kotihoidon käyntitapahtumia ja resursseja. Apotin käyttöönoton myötä Medimobi tulee integroida Apotti-järjestelmään työpöytäintegraationa. Apotti siirtää integraatiossa asiakaskäynnin tiedot Medimobiin, Medimobi aikatauluttaa ja reitittää tarvittavat asiakaskäynnit ja palauttaa suunnitelman Apotti-järjestelmään.
Medimobi -integraation toteutusprojektin aikana ilmeni, ettei kotihoidon toistuvan suunnitelman käyntien kaikkia tarvittavia tietoja pystytä välittämään Apottiin. Nämä tiedot ovat:
- käynnin kesto toistuvan suunnitelman ajanvarausmääräykselle
- käynnin odotettu päivämäärä
- käynnin aikaikkunan alku- ja loppuajat ajanvarausmääräykselle
Asiakkaan kotihoitoyksikön tiedot luetaan ja lähetetään kotihoidon episodin yksiköstä.
Jotta yllä listatut tiedot välittyisivät Medimobin ja Apotin välillä, tarvitaan järjestelmätoimittajalta (Epic) kehitystyötä.
Asiantuntija- ja kehitystyön sekä tarvittavien päivitys- ja lisäjulkaisupakettien kustannukset ovat yhteensä 123 635 euroa ja käyttöönoton jälkeiset ylläpitokustannukset 1085 euroa/kk. Kustannukset neljältä vuodelta ovat yhteensä 175 715 euroa.
Jos toimituksen sisältöön todetaan tarvittavan muutoksia, muutosten toteutuksista tehdään uusi hankintapäätös.
Tietohallintopäällikön oikeus toteuttaa hankinta perustuu sosiaali- ja terveyslautakunnan päätökseen hankintavaltuuksista sosiaali- ja terveystoimialalla 30.3.2021 § 76.
Detta beslut publicerades 11.06.2021
OHJEET OIKAISUVAATIMUKSEN TEKEMISEKSI
Tähän päätökseen tyytymätön voi tehdä kirjallisen oikaisuvaatimuksen. Päätökseen ei saa hakea muutosta valittamalla tuomioistuimeen.
Oikaisuvaatimusoikeus
Oikaisuvaatimuksen saa tehdä
- se, johon päätös on kohdistettu tai jonka oikeuteen, velvollisuuteen tai etuun päätös välittömästi vaikuttaa (asianosainen)
- kunnan jäsen.
Oikaisuvaatimusaika
Oikaisuvaatimus on tehtävä 14 päivän kuluessa päätöksen tiedoksisaannista.
Oikaisuvaatimuksen on saavuttava Helsingin kaupungin kirjaamoon määräajan viimeisenä päivänä ennen kirjaamon aukioloajan päättymistä.
Mikäli päätös on annettu tiedoksi postitse, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, seitsemän päivän kuluttua kirjeen lähettämisestä. Kunnan jäsenen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon seitsemän päivän kuluttua siitä, kun pöytäkirja on nähtävänä yleisessä tietoverkossa.
Mikäli päätös on annettu tiedoksi sähköisenä viestinä, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, kolmen päivän kuluttua viestin lähettämisestä.
Tiedoksisaantipäivää ei lueta oikaisuvaatimusaikaan. Jos oikaisuvaatimusajan viimeinen päivä on pyhäpäivä, itsenäisyyspäivä, vapunpäivä, joulu- tai juhannusaatto tai arkilauantai, saa oikaisuvaatimuksen tehdä ensimmäisenä arkipäivänä sen jälkeen.
Oikaisuvaatimusviranomainen
Viranomainen, jolle oikaisuvaatimus tehdään, on Helsingin kaupungin sosiaali- ja terveyslautakunta.
Oikaisuvaatimusviranomaisen asiointiosoite on seuraava:
Sähköpostiosoite: | |
Postiosoite: | PL 10 |
00099 HELSINGIN KAUPUNKI | |
Faksinumero: | (09) 655 783 |
Käyntiosoite: | Pohjoisesplanadi 11-13 |
Puhelinnumero: | (09) 310 13700 (Yleishallinto) |
Kirjaamon aukioloaika on maanantaista perjantaihin klo 08.15–16.00.
Oikaisuvaatimuksen muoto ja sisältö
Oikaisuvaatimus on tehtävä kirjallisena. Myös sähköinen asiakirja täyttää vaatimuksen kirjallisesta muodosta.
Oikaisuvaatimuksessa on ilmoitettava
- päätös, johon oikaisuvaatimus kohdistuu
- miten päätöstä halutaan oikaistavaksi
- millä perusteella päätöstä halutaan oikaistavaksi
- oikaisuvaatimuksen tekijä
- millä perusteella oikaisuvaatimuksen tekijä on oikeutettu tekemään vaatimuksen
- oikaisuvaatimuksen tekijän yhteystiedot
Pöytäkirja
Päätöstä koskevia pöytäkirjan otteita ja liitteitä lähetetään pyynnöstä. Asiakirjoja voi tilata Helsingin kaupungin kirjaamosta.
Mer information fås av
Janne Kettunen, Projektipäällikkö, puhelin: 09 310 26180