Määräraha, sosiaali- ja terveystoimiala, henkilöstökerhojen määrärahat vuonna 2021
Sosiaali- ja terveystoimialan virkistysmäärärahojen jakaminen henkilökuntakerhoille vuodelle 2021
Päätös
Sosiaali- ja terveystoimialan toimialajohtaja päätti jakaa sosiaali- ja terveystoimialan henkilökuntakerhoille vuodelle 2021 virkistysmäärärahoja yhteensä 57 352 euroa toimialan henkilöstötoimikunnassa 29.3.2021 hyväksymän ehdotuksen mukaisesti.
Toimialan vuoden 2021 talousarvioon on varattu henkilökuntakerhoille virkistysmäärärahoja 240 000 euroa, joten jakamatta jää 182 648 euroa. Jakamatta jäänyt raha tiliöidään soten henkilöstökerhojen keräilytilille ja raha käytetään henkilöstöjuhlan järjestämiseksi Apotin käyttöön-oton jälkeen. Määrärahaa on käytettävissä tähän yhteensä 225 008 euroa vuoden 2020 ylijäänyt määräraha (42 360 euroa) mukaan lukien.
Kerhokohtaiset avustukset ovat päätöksen liitteenä 1.
Kerhojen tulee toimittaa selvitys vuodelle 2021 saadun määrärahan käytöstä vuotta 2022 koskevan määrärahahakemuksen yhteydessä tai jos ei sitä haeta, niin erillisesti alkuvuonna 2022. Ohjeet ja aikataulut selvitystä varten toimitetaan kerhoille erikseen.
Päätöksen perustelut
Virkistysmäärärahojen jakamista henkilökuntakerhoille käsiteltiin myös järjestöneuvottelukunnassa 26.3.2021.
Vuoden 2021 avustusten määrärahaa jää käyttämättä, koska suurimmalla osalla kerhoista oli koronan vuoksi tapahtumia jäänyt järjestämättä joko kokonaan tai osittain. Tästä johtuen kerhoilla oli saldoa (31.12.2020) jäljellä edelliseltä toimintakaudelta suunnitellun toiminnan toteuttamiseen vuonna 2021, eivätkä ne hakeneet avustusta vuodelle 2021 tai kerhojen hakemaa avustusta pienennettiin edellä mainitusta syystä. Samoin useita kerhoja on lopettanut toimintansa tai jäänyt tauolle.
Henkilöstöjuhlan valmistelua varten perustetaan erillinen Juhlatoimikunta, jossa on mukana työnantajan sekä henkilöstön edustajia.
Lisäksi avustusmäärärahaa voidaan jakaa poikkeuksellisesti kerhojen mahdollisten tarpeiden niin vaatiessa kesken vuoden 2021 toimintaohjeen kriteerien mukaisesti. Tästä mahdollisesta hausta ilmoitetaan erikseen Henkilöstökerhojen Helmet-sivuilla.
Talouden tuki -yksikkö tulee järjestämään talouskoulutusta etäyhteydellä henkilöstökerhojen taloudenhoitajille vuoden 2021 aikana. Koulutukseen on mahdollisuus osallistua työaikana. Tästäkin ilmoitetaan kerhoille erikseen.
Hallintosäännön 5 luvun 9 §:n 1 momentin mukaan sosiaali- ja terveystoimialan toimialajohtaja johtaa sosiaali- ja terveystoimialan toimintaa ja hallintoa.
Detta beslut publicerades 30.04.2021
OHJEET OIKAISUVAATIMUKSEN TEKEMISEKSI
Tähän päätökseen tyytymätön voi tehdä kirjallisen oikaisuvaatimuksen. Päätökseen ei saa hakea muutosta valittamalla tuomioistuimeen.
Oikaisuvaatimusoikeus
Oikaisuvaatimuksen saa tehdä
- se, johon päätös on kohdistettu tai jonka oikeuteen, velvollisuuteen tai etuun päätös välittömästi vaikuttaa (asianosainen)
- kunnan jäsen.
Oikaisuvaatimusaika
Oikaisuvaatimus on tehtävä 14 päivän kuluessa päätöksen tiedoksisaannista.
Oikaisuvaatimuksen on saavuttava Helsingin kaupungin kirjaamoon määräajan viimeisenä päivänä ennen kirjaamon aukioloajan päättymistä.
Mikäli päätös on annettu tiedoksi postitse, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, seitsemän päivän kuluttua kirjeen lähettämisestä. Kunnan jäsenen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon seitsemän päivän kuluttua siitä, kun pöytäkirja on nähtävänä yleisessä tietoverkossa.
Mikäli päätös on annettu tiedoksi sähköisenä viestinä, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, kolmen päivän kuluttua viestin lähettämisestä.
Tiedoksisaantipäivää ei lueta oikaisuvaatimusaikaan. Jos oikaisuvaatimusajan viimeinen päivä on pyhäpäivä, itsenäisyyspäivä, vapunpäivä, joulu- tai juhannusaatto tai arkilauantai, saa oikaisuvaatimuksen tehdä ensimmäisenä arkipäivänä sen jälkeen.
Oikaisuvaatimusviranomainen
Viranomainen, jolle oikaisuvaatimus tehdään, on Helsingin kaupungin sosiaali- ja terveyslautakunta.
Oikaisuvaatimusviranomaisen asiointiosoite on seuraava:
Sähköpostiosoite: | |
Postiosoite: | PL 10 |
00099 HELSINGIN KAUPUNKI | |
Faksinumero: | (09) 655 783 |
Käyntiosoite: | Pohjoisesplanadi 11-13 |
Puhelinnumero: | (09) 310 13700 (Yleishallinto) |
Kirjaamon aukioloaika on maanantaista perjantaihin klo 08.15–16.00.
Oikaisuvaatimuksen muoto ja sisältö
Oikaisuvaatimus on tehtävä kirjallisena. Myös sähköinen asiakirja täyttää vaatimuksen kirjallisesta muodosta.
Oikaisuvaatimuksessa on ilmoitettava
- päätös, johon oikaisuvaatimus kohdistuu
- miten päätöstä halutaan oikaistavaksi
- millä perusteella päätöstä halutaan oikaistavaksi
- oikaisuvaatimuksen tekijä
- millä perusteella oikaisuvaatimuksen tekijä on oikeutettu tekemään vaatimuksen
- oikaisuvaatimuksen tekijän yhteystiedot
Pöytäkirja
Päätöstä koskevia pöytäkirjan otteita ja liitteitä lähetetään pyynnöstä. Asiakirjoja voi tilata Helsingin kaupungin kirjaamosta.
Mer information fås av
Armi Vadén, talouspäällikkö, puhelin: 09 310 15970