Hankinta, Kruunusilllat siltaurakan tilaaminen, liikenneliikelaitos HKL
Kruunusillat-hankkeen siltaurakan tilaaminen
Päätös
Johtokunta oikeutti liikenneliikelaitoksen (HKL) tilaamaan HKL:n osuuden Kruunusillat-hankkeen siltaurakan töistä kaupunkiympäristön toimialalta (KYMP) tarjouksen ”Kruunusillat-hanke siltaurakka (vaihe 4)” mukaisesti, yhteensä enintään 76.500.000 euron arvonlisäverottomaan kokonaishintaan.
Päätös on ehdotuksen mukainen.
Kruunusillat-hanke toteutetaan KYMP:n johdolla. KYMP toimii tilaajana ja laskuttaa HKL:ltä tämän osuuden.
Hankinta kuuluu osaksi Kruunusillat-hankkeen raitiotien rakentamisen kokonaisuutta ja sen työt sisältyvät kaupunginvaltuuston 25.8.2021 hyväksymään enimmäiskustannukseen, joka jaetaan talousarviossa liikenneliikelaitoksen ja emokaupungin budjetteihin. HKL:n osuus siltaurakan kustannuksista on n. 55 %.
Hankinta toteutetaan kaupungin sisäisenä hankintana. Hankinta sisältää myös rakennuttamiskustannukset. Urakan maksuerät tarkastetaan MAKU-indeksin osaindekseillä sekä tuottajahintaindeksillä.
Liittyvät päätökset
Kaupunkiympäristön toimialan tekninen johtaja hyväksyi Kruunusillat-siltaurakan urakoitsijan 18.5.2021, 113 §.
Kaupunginvaltuusto hyväksyi 31.8.2016, 210 §, Kruunusillat-hankkeen hankesuunnitelman. Kaupunginvaltuusto hyväksyi 25.8.2021, 252 §, Kruunusillat-hankkeen enimmäishinnan korottamisen raitiotieosuuden osalta siten, että hankkeen kokonaishinta on yhteensä 326 milj. euroa (alv 0 %).
Detta beslut publicerades 08.10.2021
OHJEET OIKAISUVAATIMUKSEN TEKEMISEKSI
Tähän päätökseen tyytymätön voi tehdä kirjallisen oikaisuvaatimuksen. Päätökseen ei saa hakea muutosta valittamalla tuomioistuimeen.
Oikaisuvaatimusoikeus
Oikaisuvaatimuksen saa tehdä
- se, johon päätös on kohdistettu tai jonka oikeuteen, velvollisuuteen tai etuun päätös välittömästi vaikuttaa (asianosainen)
- kunnan jäsen.
Oikaisuvaatimusaika
Oikaisuvaatimus on tehtävä 14 päivän kuluessa päätöksen tiedoksisaannista.
Oikaisuvaatimuksen on saavuttava Helsingin kaupungin kirjaamoon määräajan viimeisenä päivänä ennen kirjaamon aukioloajan päättymistä.
Mikäli päätös on annettu tiedoksi postitse, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, seitsemän päivän kuluttua kirjeen lähettämisestä. Kunnan jäsenen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon seitsemän päivän kuluttua siitä, kun pöytäkirja on nähtävänä yleisessä tietoverkossa.
Mikäli päätös on annettu tiedoksi sähköisenä viestinä, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, kolmen päivän kuluttua viestin lähettämisestä.
Tiedoksisaantipäivää ei lueta oikaisuvaatimusaikaan. Jos oikaisuvaatimusajan viimeinen päivä on pyhäpäivä, itsenäisyyspäivä, vapunpäivä, joulu- tai juhannusaatto tai arkilauantai, saa oikaisuvaatimuksen tehdä ensimmäisenä arkipäivänä sen jälkeen.
Oikaisuvaatimusviranomainen
Viranomainen, jolle oikaisuvaatimus tehdään, on Helsingin kaupungin liikenneliikelaitoksen johtokunta.
Oikaisuvaatimusviranomaisen asiointiosoite on seuraava:
Sähköpostiosoite: | helsinki.kirjaamo@hel.fi |
Postiosoite: | PL 10 |
00099 HELSINGIN KAUPUNKI | |
Käyntiosoite: | Pohjoisesplanadi 11-13 |
Puhelinnumero: | 09 310 13700 |
Kirjaamon aukioloaika on maanantaista perjantaihin klo 08.15–16.00.
Oikaisuvaatimuksen muoto ja sisältö
Oikaisuvaatimus on tehtävä kirjallisena. Myös sähköinen asiakirja täyttää vaatimuksen kirjallisesta muodosta.
Oikaisuvaatimuksessa on ilmoitettava
- päätös, johon oikaisuvaatimus kohdistuu
- miten päätöstä halutaan oikaistavaksi
- millä perusteella päätöstä halutaan oikaistavaksi
- oikaisuvaatimuksen tekijä
- millä perusteella oikaisuvaatimuksen tekijä on oikeutettu tekemään vaatimuksen
- oikaisuvaatimuksen tekijän yhteystiedot
Pöytäkirja
Päätöstä koskevia pöytäkirjan otteita ja liitteitä lähetetään pyynnöstä. Asiakirjoja voi tilata Helsingin kaupungin kirjaamosta.
Föredragande
Mer information fås av
Jari Kivi, projektipäällikkö, puhelin: 09 310 20258