Sopimusmuutos, irtisanominen, RAVA-käyttöoikeus, sosiaali- ja terveystoimiala
RAVA-käyttöoikeussopimusten irtisanominen
Päätös
Tietohallintopäällikkö päätti irtisanoa RAVA-käyttöoikeussopimukset P10011 päättymään 31.12.2021.
Päätöksen perustelut
Helsingin kaupungin sosiaaliviraston ja FCG Efeko Oy:n sekä Helsingin kaupungin terveyskeskuksen ja FCG Efeko Oy:n sopimuksilla P10011 on 11.11.2008 myönnetty sosiaalivirastolle ja terveyskeskuksella käyttöoikeuslisenssi RAVA-järjestelmään. Lisenssi on yhteinen sosiaaliviraston ja terveyskeskuksen kanssa. Sosiaaliviraston tietohallintopäällikkö ja terveyskeskuksen tietohallintopäällikkö ovat allekirjoittaneet sopimukset FCG Efeko Oy:n kanssa 11.11.2008.
Sopimukset ovat olleet voimassa 2009 asti ja tämän jälkeen sopimukset ovat jatkuneet 12 kuukautta kerrallaan, ellei jompikumpi osapuoli irtisano sopimusta kaksi kuukautta ennen sopimuskauden päättymistä.
RAVA-lisenssi antaa oikeuden RAVA-indeksiin perustuvaan toimintakyvyn mittausmenetelmään, mikä on Helsingin sosiaali- ja terveystoimessa rakennettu ATJ-asiakastietojärjestelmään ja Pegasos-potilastietojärjestelmään. ATJ ja Pegasos korvataan v. 2021 Apotti-järjestelmällä, missä ei käytetä RAVA-mittaristoa.
RAVA-käyttöoikeussopimukset P10011 irtisanotaan tällä päätöksellä päättymään 31.12.2021.
Tietohallintopäällikön oikeus irtisanoa perustuu sosiaali- ja terveyslautakunnan päätökseen hankintavaltuuksista sosiaali- ja terveystoimialalla 30.3.2021 § 76.
Detta beslut publicerades 28.10.2021
OHJEET OIKAISUVAATIMUKSEN TEKEMISEKSI
Tähän päätökseen tyytymätön voi tehdä kirjallisen oikaisuvaatimuksen. Päätökseen ei saa hakea muutosta valittamalla tuomioistuimeen.
Oikaisuvaatimusoikeus
Oikaisuvaatimuksen saa tehdä
- se, johon päätös on kohdistettu tai jonka oikeuteen, velvollisuuteen tai etuun päätös välittömästi vaikuttaa (asianosainen)
- kunnan jäsen.
Oikaisuvaatimusaika
Oikaisuvaatimus on tehtävä 14 päivän kuluessa päätöksen tiedoksisaannista.
Oikaisuvaatimuksen on saavuttava Helsingin kaupungin kirjaamoon määräajan viimeisenä päivänä ennen kirjaamon aukioloajan päättymistä.
Mikäli päätös on annettu tiedoksi postitse, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, seitsemän päivän kuluttua kirjeen lähettämisestä. Kunnan jäsenen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon seitsemän päivän kuluttua siitä, kun pöytäkirja on nähtävänä yleisessä tietoverkossa.
Mikäli päätös on annettu tiedoksi sähköisenä viestinä, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, kolmen päivän kuluttua viestin lähettämisestä.
Tiedoksisaantipäivää ei lueta oikaisuvaatimusaikaan. Jos oikaisuvaatimusajan viimeinen päivä on pyhäpäivä, itsenäisyyspäivä, vapunpäivä, joulu- tai juhannusaatto tai arkilauantai, saa oikaisuvaatimuksen tehdä ensimmäisenä arkipäivänä sen jälkeen.
Oikaisuvaatimusviranomainen
Viranomainen, jolle oikaisuvaatimus tehdään, on Helsingin kaupungin sosiaali- ja terveyslautakunta.
Oikaisuvaatimusviranomaisen asiointiosoite on seuraava:
Sähköpostiosoite: | helsinki.kirjaamo@hel.fi |
Postiosoite: | PL 10 |
00099 HELSINGIN KAUPUNKI | |
Käyntiosoite: | Pohjoisesplanadi 11-13 |
Puhelinnumero: | 09 310 13700 |
Kirjaamon aukioloaika on maanantaista perjantaihin klo 08.15–16.00.
Oikaisuvaatimuksen muoto ja sisältö
Oikaisuvaatimus on tehtävä kirjallisena. Myös sähköinen asiakirja täyttää vaatimuksen kirjallisesta muodosta.
Oikaisuvaatimuksessa on ilmoitettava
- päätös, johon oikaisuvaatimus kohdistuu
- miten päätöstä halutaan oikaistavaksi
- millä perusteella päätöstä halutaan oikaistavaksi
- oikaisuvaatimuksen tekijä
- millä perusteella oikaisuvaatimuksen tekijä on oikeutettu tekemään vaatimuksen
- oikaisuvaatimuksen tekijän yhteystiedot
Pöytäkirja
Päätöstä koskevia pöytäkirjan otteita ja liitteitä lähetetään pyynnöstä. Asiakirjoja voi tilata Helsingin kaupungin kirjaamosta.
Mer information fås av
Maarit Vajavaara, ict-asiantuntija, puhelin: 09 310 43309