Hankinta, metallityöt, Vallilan varikon C101-hallin tilojen uudelleen organisointi, tilauksen korottaminen, Liikenneliikelaitos HKL
Vallilan varikon C101-hallin tilojen uudelleen organisointi, Metallitöiden tilauksen korottaminen
Päätös
Toimitusjohtaja päätti tilata Penora Oy:ltä Vallilan varikon C101-hallin uudelleen organisointi- hankkeen teräsrakennetyöt yhteensä enintään 30.030,00 euron arvonlisäverottomaan kokonaishintaan hinta-arvion 8.10.2021 mukaisesti.
Päätöksen perustelut
HKL on rakennuttanut Vallilan hallin C101 raiteille 5-6 huoltopaikan Artic-vaunukalustoa varten. Tällä hankinnalla toteutetaan huoltopaikan porras- ja kaideasennuksia, jotka ovat edellytyksenä työturvallisuussäännösten täyttymiselle ja jotka lisäävät huoltotoiminnan tehokkuutta.
Hankinta perustuu HKL:n kilpailuttamaan puitejärjestelyyn 42H19, Metallitöiden puitejärjestely (Johtokunnan päätös 197 §, 21.11.2019).
Penora Oy on metallitöiden puitesopimuksen ensimmäiseksi sijoittunut toimittaja, jolta tilataan ensisijaisesti puitesopimuksen aikana tehtävät työt (pois lukien minikilpailutetut hankinnat).
Kyse on erityisalojen hankintalain (1938/2016) 45 §:n mukaisesta puitejärjestelystä.
Aikaisemmat päätökset:
Toimitusjohtajan päätös 101 §, 1.7.2020: 309.650,00 €
Toimitusjohtajan päätös 28 §, 5.3.2021: 7.200,00 €
Tämän päätöksen jälkeen hankinnan kokonaiskustannukset ovat yhteensä enintään 346.889,00 euroa (alv 0 %).
Detta beslut publicerades 01.11.2021
OHJEET OIKAISUVAATIMUKSEN TEKEMISEKSI
Tähän päätökseen tyytymätön voi tehdä kirjallisen oikaisuvaatimuksen. Päätökseen ei saa hakea muutosta valittamalla tuomioistuimeen.
Oikaisuvaatimusoikeus
Oikaisuvaatimuksen saa tehdä
- se, johon päätös on kohdistettu tai jonka oikeuteen, velvollisuuteen tai etuun päätös välittömästi vaikuttaa (asianosainen)
- kunnan jäsen.
Oikaisuvaatimusaika
Oikaisuvaatimus on tehtävä 14 päivän kuluessa päätöksen tiedoksisaannista.
Oikaisuvaatimuksen on saavuttava Helsingin kaupungin kirjaamoon määräajan viimeisenä päivänä ennen kirjaamon aukioloajan päättymistä.
Mikäli päätös on annettu tiedoksi postitse, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, seitsemän päivän kuluttua kirjeen lähettämisestä. Kunnan jäsenen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon seitsemän päivän kuluttua siitä, kun pöytäkirja on nähtävänä yleisessä tietoverkossa.
Mikäli päätös on annettu tiedoksi sähköisenä viestinä, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, kolmen päivän kuluttua viestin lähettämisestä.
Tiedoksisaantipäivää ei lueta oikaisuvaatimusaikaan. Jos oikaisuvaatimusajan viimeinen päivä on pyhäpäivä, itsenäisyyspäivä, vapunpäivä, joulu- tai juhannusaatto tai arkilauantai, saa oikaisuvaatimuksen tehdä ensimmäisenä arkipäivänä sen jälkeen.
Oikaisuvaatimusviranomainen
Viranomainen, jolle oikaisuvaatimus tehdään, on Helsingin kaupungin liikenneliikelaitoksen johtokunta.
Oikaisuvaatimusviranomaisen asiointiosoite on seuraava:
Sähköpostiosoite: | helsinki.kirjaamo@hel.fi |
Postiosoite: | PL 10 |
00099 HELSINGIN KAUPUNKI | |
Käyntiosoite: | Pohjoisesplanadi 11-13 |
Puhelinnumero: | 09 310 13700 |
Kirjaamon aukioloaika on maanantaista perjantaihin klo 08.15–16.00.
Oikaisuvaatimuksen muoto ja sisältö
Oikaisuvaatimus on tehtävä kirjallisena. Myös sähköinen asiakirja täyttää vaatimuksen kirjallisesta muodosta.
Oikaisuvaatimuksessa on ilmoitettava
- päätös, johon oikaisuvaatimus kohdistuu
- miten päätöstä halutaan oikaistavaksi
- millä perusteella päätöstä halutaan oikaistavaksi
- oikaisuvaatimuksen tekijä
- millä perusteella oikaisuvaatimuksen tekijä on oikeutettu tekemään vaatimuksen
- oikaisuvaatimuksen tekijän yhteystiedot
Pöytäkirja
Päätöstä koskevia pöytäkirjan otteita ja liitteitä lähetetään pyynnöstä. Asiakirjoja voi tilata Helsingin kaupungin kirjaamosta.
Mer information fås av
Ari Rantamaa, projektipäällikkö, puhelin: 09 310 27787
Elina Laisi, hankinta-asiantuntija, puhelin: 09 310 38195