Hankinta, vammaispalvelulain ja sosiaalihuoltolain mukaiset asunnonmuutostyöt, sosiaali- ja terveystoimiala
Vammaispalvelulain ja sosiaalihuoltolain mukaisten asunnonmuutostöiden hankinta Staralta
Päätös
Sosiaali- ja terveystoimialan toimialajohtaja päätti hankkia vammaispalvelulain ja sosiaalihuoltolain mukaisia asunnonmuutostöitä Helsingin kaupungin rakentamispalvelu Staralta toistaiseksi voimassaolevalla sopimuksella.
Hankinnan arvioitu arvonlisäveroton arvo on noin 800 000 euroa laskettuna 48 kuukaudelle.
Sosiaali- ja terveystoimiala ei sitoudu mihinkään hankintamääriin, vaan palvelua tilataan tarpeen mukaan.
Päätöksen perustelut
Sopimuksen kohteena ovat sosiaali- ja terveystoimialan asiakkaille hankittavat vammaispalvelulain ja sosiaalihuoltolain mukaiset asunnonmuutostyöt. Vastaavasta hankinnasta on aiemmin järjestetty hankintalain mukainen kilpailutus, josta perhe- ja sosiaalipalvelujen johtaja on tehnyt hankintapäätöksen 8.7.2020, 38 §. Kilpailutuksen mukaisella puitesopimuskaudella on ilmennyt, että ostopalvelutuottajien kapasiteetti ei riitä kaikkien tarvittavien urakoiden tekoon lakisääteisessä määräajassa erityisesti märkätilojen ja muiden kuin märkätilojen muutostöiden osalta. Puuttuvaa kapasiteettia paikataan tällä päätöksellä hankkimalla urakoiden tekemiseen lisäkapasiteettia Helsingin kaupungin rakentamispalvelu Staralta.
Kyse on kaupungin sisäisestä hankinnasta, joten siihen ei sovelleta hankintalakia.
Osapuolia sitova sopimus ei synny tämän päätöksen tiedoksiannolla, vaan vasta kun osapuolet ovat allekirjoittaneet hankinnasta sopimuksen.
Sosiaali- ja terveystoimialan toimialajohtajan oikeus toteuttaa hankinta perustuu sosiaali- ja terveyslautakunnan päätökseen hankintavaltuuksista sosiaali- ja terveystoimialalla 30.3.2021, § 76.
Detta beslut publicerades 04.11.2021
OHJEET OIKAISUVAATIMUKSEN TEKEMISEKSI
Tähän päätökseen tyytymätön voi tehdä kirjallisen oikaisuvaatimuksen. Päätökseen ei saa hakea muutosta valittamalla tuomioistuimeen.
Oikaisuvaatimusoikeus
Oikaisuvaatimuksen saa tehdä
- se, johon päätös on kohdistettu tai jonka oikeuteen, velvollisuuteen tai etuun päätös välittömästi vaikuttaa (asianosainen)
- kunnan jäsen.
Oikaisuvaatimusaika
Oikaisuvaatimus on tehtävä 14 päivän kuluessa päätöksen tiedoksisaannista.
Oikaisuvaatimuksen on saavuttava Helsingin kaupungin kirjaamoon määräajan viimeisenä päivänä ennen kirjaamon aukioloajan päättymistä.
Mikäli päätös on annettu tiedoksi postitse, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, seitsemän päivän kuluttua kirjeen lähettämisestä. Kunnan jäsenen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon seitsemän päivän kuluttua siitä, kun pöytäkirja on nähtävänä yleisessä tietoverkossa.
Mikäli päätös on annettu tiedoksi sähköisenä viestinä, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, kolmen päivän kuluttua viestin lähettämisestä.
Tiedoksisaantipäivää ei lueta oikaisuvaatimusaikaan. Jos oikaisuvaatimusajan viimeinen päivä on pyhäpäivä, itsenäisyyspäivä, vapunpäivä, joulu- tai juhannusaatto tai arkilauantai, saa oikaisuvaatimuksen tehdä ensimmäisenä arkipäivänä sen jälkeen.
Oikaisuvaatimusviranomainen
Viranomainen, jolle oikaisuvaatimus tehdään, on Helsingin kaupungin sosiaali- ja terveyslautakunta.
Oikaisuvaatimusviranomaisen asiointiosoite on seuraava:
Sähköpostiosoite: | helsinki.kirjaamo@hel.fi |
Postiosoite: | PL 10 |
00099 HELSINGIN KAUPUNKI | |
Käyntiosoite: | Pohjoisesplanadi 11-13 |
Puhelinnumero: | 09 310 13700 |
Kirjaamon aukioloaika on maanantaista perjantaihin klo 08.15–16.00.
Oikaisuvaatimuksen muoto ja sisältö
Oikaisuvaatimus on tehtävä kirjallisena. Myös sähköinen asiakirja täyttää vaatimuksen kirjallisesta muodosta.
Oikaisuvaatimuksessa on ilmoitettava
- päätös, johon oikaisuvaatimus kohdistuu
- miten päätöstä halutaan oikaistavaksi
- millä perusteella päätöstä halutaan oikaistavaksi
- oikaisuvaatimuksen tekijä
- millä perusteella oikaisuvaatimuksen tekijä on oikeutettu tekemään vaatimuksen
- oikaisuvaatimuksen tekijän yhteystiedot
Pöytäkirja
Päätöstä koskevia pöytäkirjan otteita ja liitteitä lähetetään pyynnöstä. Asiakirjoja voi tilata Helsingin kaupungin kirjaamosta.
Mer information fås av
Ilkka Paukkunen, hankinta-asiantuntija, puhelin: 040 662 4463