Henkilöstöruokailun subventoiminen 2022

HEL 2021-014064
Ärendet har nyare handläggningar
§ 272

Henkilöstöruokailun subventoiminen 2022

Kanslichef

Päätös

Kansliapäällikkö päätti lounasedun subvention Helsingin kaupungin henkilöstöravintoloiden järjestämässä henkilöstöruokailussa 1.1. - 31.12.2022 olevan 3,61 euroa/ateria.

Lisäksi kansliapäällikkö päätti, että muiden sopimusravintoloiden järjestämää henkilöstöruokailua voidaan subventoida enintään 3,61 eurolla/ateria.

Summat sisältävät arvonlisäveron.

Päätöksen perustelut

Työnantaja on järjestänyt henkilöstölleen mahdollisuuden syödä kohtuuhintainen ja ravitseva ateria. Helsingin kaupungin henkilöstökortin esittämällä kaupungin työntekijä saa lounaan Helsingin kaupungin ravintoloissa henkilökuntahintaan. Henkilöstöltä perittävän aterian hinta 7,15 euroa.

Hinta noudattaa verohallinnon 22.11.2021 vahvistamaa vuonna 2022 noudatettavaa luontoisetujen laskentaperusteita koskevassa päätöksessä mainittuja ravintoedun verotusarvoja.

Kustannusindeksin vaikutus ateriahinnan mahdolliseen korotukseen katetaan pääosin verotusarvon nousulla subvention säilyessä ennallaan.

Detta beslut publicerades 22.12.2021

OHJEET OIKAISUVAATIMUKSEN TEKEMISEKSI

Tähän päätökseen tyytymätön voi tehdä kirjallisen oikaisuvaatimuksen. Päätökseen ei saa hakea muutosta valittamalla tuomioistuimeen.

Oikaisuvaatimusoikeus

Oikaisuvaatimuksen saa tehdä

  • se, johon päätös on kohdistettu tai jonka oikeuteen, velvollisuuteen tai etuun päätös välittömästi vaikuttaa (asianosainen)
  • kunnan jäsen.
Oikaisuvaatimusaika

Oikaisuvaatimus on tehtävä 14 päivän kuluessa päätöksen tiedoksisaannista.

Oikaisuvaatimuksen on saavuttava Helsingin kaupungin kirjaamoon määräajan viimeisenä päivänä ennen kirjaamon aukioloajan päättymistä.

Mikäli päätös on annettu tiedoksi postitse, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, seitsemän päivän kuluttua kirjeen lähettämisestä. Kunnan jäsenen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon seitsemän päivän kuluttua siitä, kun pöytäkirja on nähtävänä yleisessä tietoverkossa.

Mikäli päätös on annettu tiedoksi sähköisenä viestinä, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, kolmen päivän kuluttua viestin lähettämisestä.

Tiedoksisaantipäivää ei lueta oikaisuvaatimusaikaan. Jos oikaisuvaatimusajan viimeinen päivä on pyhäpäivä, itsenäisyyspäivä, vapunpäivä, joulu- tai juhannusaatto tai arkilauantai, saa oikaisuvaatimuksen tehdä ensimmäisenä arkipäivänä sen jälkeen.

Oikaisuvaatimusviranomainen

Viranomainen, jolle oikaisuvaatimus tehdään, on Helsingin kaupunginhallitus.

Oikaisuvaatimusviranomaisen asiointiosoite on seuraava:

Sähköpostiosoite:
helsinki.kirjaamo@hel.fi
Postiosoite:
PL 10
 
00099 HELSINGIN KAUPUNKI
Käyntiosoite:
Pohjoisesplanadi 11-13
Puhelinnumero:
09 310 13700

Kirjaamon aukioloaika on maanantaista perjantaihin klo 08.15–16.00.

Oikaisuvaatimuksen muoto ja sisältö

Oikaisuvaatimus on tehtävä kirjallisena. Myös sähköinen asiakirja täyttää vaatimuksen kirjallisesta muodosta.

Oikaisuvaatimuksessa on ilmoitettava

  • päätös, johon oikaisuvaatimus kohdistuu
  • miten päätöstä halutaan oikaistavaksi
  • millä perusteella päätöstä halutaan oikaistavaksi
  • oikaisuvaatimuksen tekijä
  • millä perusteella oikaisuvaatimuksen tekijä on oikeutettu tekemään vaatimuksen
  • oikaisuvaatimuksen tekijän yhteystiedot
Pöytäkirja

Päätöstä koskevia pöytäkirjan otteita ja liitteitä lähetetään pyynnöstä. Asiakirjoja voi tilata Helsingin kaupungin kirjaamosta.

Stäng

Mer information fås av

Marjo Kuosa, johtava asiantuntija, puhelin: 09 31082626

marjo.kuosa@hel.fi

Leena Sandgren, päällikkö, puhelin: 09 310 20595

leena.sandgren@hel.fi

Beslutsfattare

Sami Sarvilinna
kansliapäällikkö
Nina Gros
henkilöstöjohtaja