Korvaushakemus 13.6.2021 pidettyjen kuntavaalien vaalilauta- ja toimikuntatyön organisoinnista, Helsingin kokoomus ry
Korvaus kuntavaalien 2021 vaalilautakuntiin ja toimikuntiin jäseniä nimenneille ryhmille
Päätös
Vs. hallintojohtaja päätti, että 13.6.2021 järjestettyjen kuntavaalien vaalilautakuntiin ja vaalitoimikuntiin jäseniä nimenneille ryhmille maksetaan osallistumislistan mukaisesti 12 euroa jäsentä ja varajäsentä kohden, enintään 19 560 euroa, korvauksena nimeämisestä aiheutuneesta ylimääräisestä toimistotyöstä.
Kustannukset maksetaan talousarvion kohdalta 1 50 01 Toimielinten toimintakustannukset, pormestarin ja kaupunginkanslian käytettäväksi, projekti 105001000302.
Päätöksen perustelut
Vaalilain 15 §:n mukaan kaupunginhallituksen on asetettava vaaleja varten vaalilautakunnat ja -toimikunnat, joiden jäsenten ja varajäsenten tulee mahdollisuuksien mukaan edustaa edellisissä kuntavaaleissa ehdokkaita asettaneita äänestäjäryhmiä.
Vaalilautakuntien ja -toimikuntien jäsenten hakemisesta huolehtivat puolueiden helsinkiläiset piiri- ja kunnallisjärjestöt. Tästä aiheutuu sekä työtä että kustannuksia puolueiden piiritoimistoille.
Vaalilautakuntiin jäseniä asettaneet piirijärjestöt hakevat 29.12.2021 toimitetulla korvaushakemuksella korvausta kuntavaalien 13.6.2021 vaalilautakuntien ja -toimikuntien organisoimisesta aiheutuneista kuluista, 12 euroa/jäsen ja varajäsen.
Kansliapäällikkö on päättänyt 6.2.2022 § 32, että talousarvion kohdan 1 50 01 Toimielinten toimintakustannukset, pormestarin ja kaupunginkanslian käytettäväksi, määrärahojen käytöstä päättää hallinto-osasto.
Detta beslut publicerades 03.03.2022
OHJEET OIKAISUVAATIMUKSEN TEKEMISEKSI
Tähän päätökseen tyytymätön voi tehdä kirjallisen oikaisuvaatimuksen. Päätökseen ei saa hakea muutosta valittamalla tuomioistuimeen.
Oikaisuvaatimusoikeus
Oikaisuvaatimuksen saa tehdä
- se, johon päätös on kohdistettu tai jonka oikeuteen, velvollisuuteen tai etuun päätös välittömästi vaikuttaa (asianosainen)
- kunnan jäsen.
Oikaisuvaatimusaika
Oikaisuvaatimus on tehtävä 14 päivän kuluessa päätöksen tiedoksisaannista.
Oikaisuvaatimuksen on saavuttava Helsingin kaupungin kirjaamoon määräajan viimeisenä päivänä ennen kirjaamon aukioloajan päättymistä.
Mikäli päätös on annettu tiedoksi postitse, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, seitsemän päivän kuluttua kirjeen lähettämisestä. Kunnan jäsenen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon seitsemän päivän kuluttua siitä, kun pöytäkirja on nähtävänä yleisessä tietoverkossa.
Mikäli päätös on annettu tiedoksi sähköisenä viestinä, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, kolmen päivän kuluttua viestin lähettämisestä.
Tiedoksisaantipäivää ei lueta oikaisuvaatimusaikaan. Jos oikaisuvaatimusajan viimeinen päivä on pyhäpäivä, itsenäisyyspäivä, vapunpäivä, joulu- tai juhannusaatto tai arkilauantai, saa oikaisuvaatimuksen tehdä ensimmäisenä arkipäivänä sen jälkeen.
Oikaisuvaatimusviranomainen
Viranomainen, jolle oikaisuvaatimus tehdään, on Helsingin kaupunginhallitus.
Oikaisuvaatimusviranomaisen asiointiosoite on seuraava:
Sähköpostiosoite: | helsinki.kirjaamo@hel.fi |
Postiosoite: | PL 10 |
00099 HELSINGIN KAUPUNKI | |
Käyntiosoite: | Pohjoisesplanadi 11-13 |
Puhelinnumero: | 09 310 13700 |
Kirjaamon aukioloaika on maanantaista perjantaihin klo 08.15–16.00.
Oikaisuvaatimuksen muoto ja sisältö
Oikaisuvaatimus on tehtävä kirjallisena. Myös sähköinen asiakirja täyttää vaatimuksen kirjallisesta muodosta.
Oikaisuvaatimuksessa on ilmoitettava
- päätös, johon oikaisuvaatimus kohdistuu
- miten päätöstä halutaan oikaistavaksi
- millä perusteella päätöstä halutaan oikaistavaksi
- oikaisuvaatimuksen tekijä
- millä perusteella oikaisuvaatimuksen tekijä on oikeutettu tekemään vaatimuksen
- oikaisuvaatimuksen tekijän yhteystiedot
Pöytäkirja
Päätöstä koskevia pöytäkirjan otteita ja liitteitä lähetetään pyynnöstä. Asiakirjoja voi tilata Helsingin kaupungin kirjaamosta.
Mer information fås av
Timo Lindén, kaupunginsihteeri, puhelin: 09 310 36550