Hankinta, potilasranneketulostimet, sosiaali- ja terveystoimiala

HEL 2022-002298
Ärendet har nyare handläggningar
§ 9
Denna beslutsfattare är inte längre aktiv

Potilasranneketulostimien hankinta

Informationsförvaltningschef

Päätös

Tietohallintopäällikkö päätti tarjouksen 10.2.2022 mukaisesti hankkia Atea Finland Oy:ltä 50 kappaletta Zebra ZC 510-HC potilasranneketulostinta.

Hankinnan arvioitu arvonlisäveroton kokonaisarvo on 18 750 euroa.

Päätöksen perustelut

Hankinnan kohteena ovat sosiaali- ja terveystoimialan käyttöön tulevat potilasranneketulostimet. Tulostimia hankitaan 50 kappaletta. Kyseessä on kansallisen kynnysarvon alle jäävä pienhankinta, johon ei sovelleta hankintalakia.

Hankintaa varten pyydettiin sähköpostitse tarjoukset Atea Finland Oy:ltä ja Finn-ID Oy:ltä. Molemmat yritykset toimittivat tarjoukset ajallaan. Valintaperusteena oli kokonaistaloudellinen edullisuus siten, että hinnan painoarvo oli 100%.

Tarjousten vertailuhinnat:

    Ilmoitettujen valintaperusteiden mukaisesti potilasranneketulostimien toimittajaksi valittiin Atea Finland Oy.

    Osapuolia sitova sopimus ei synny tämän päätöksen tiedoksiannolla vaan vasta, kun hankinnasta on tehty tilaus toimittajalle.

    Tietohallintopäällikön oikeus toteuttaa hankinta perustuu sosiaali- ja terveyslautakunnan päätökseen hankintavaltuuksista sosiaali- ja terveystoimialalla 18.1.2022 § 7.

    Detta beslut publicerades 18.02.2022

    MUUTOKSENHAKU HANKINTAPÄÄTÖKSEEN

    Tähän päätökseen tyytymätön asianosainen voi hakea päätökseen muutosta tekemällä hankintaoikaisuvaatimuksen tai kuntalain mukaisen oikaisuvaatimuksen taikka molemmat.

    OHJEET HANKINTAOIKAISUVAATIMUKSEN TEKEMISEKSI
    Oikaisuvaatimusaika

    Asianosaisen on esitettävä vaatimus 14 päivän kuluessa siitä, kun asianosainen on saanut tiedon hankintayksikön päätöksestä tai muusta ratkaisusta.

    Mikäli päätös on annettu tiedoksi postitse, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, seitsemän päivän kuluttua kirjeen lähettämisestä.

    Mikäli päätös on annettu tiedoksi sähköisenä viestinä, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, kolmen päivän kuluttua viestin lähettämisestä.

    Tiedoksiantopäivää ei lueta oikaisuvaatimusaikaan. Oikaisuvaatimuksen on saavuttava Helsingin kaupungin kirjaamoon viimeistään määräajan viimeisenä päivänä ennen kirjaamon aukioloajan päättymistä.

    Jos määräajan viimeinen päivä on pyhäpäivä, itsenäisyyspäivä, vapunpäivä, joulu- tai juhannusaatto tai arkilauantai, saa oikaisuvaatimuksen tehdä ensimmäisenä arkipäivänä sen jälkeen.

    Oikaisuvaatimusviranomainen

    Viranomainen, jolta hankintaoikaisua vaaditaan, on Helsingin kaupungin sosiaali- ja terveyslautakunta.

    Oikaisuvaatimusviranomaisen asiointiosoite on seuraava:

    Sähköpostiosoite:
    helsinki.kirjaamo@hel.fi
    Postiosoite:
    PL 10
     
    00099 HELSINGIN KAUPUNKI
    Käyntiosoite:
    Pohjoisesplanadi 11-13
    Puhelinnumero:
    09 310 13700

    Kirjaamon aukioloaika on maanantaista perjantaihin klo 08.15–16.00.

    Oikaisuvaatimuksen muoto ja sisältö

    Hankintaoikaisuvaatimus pannaan vireille kirjallisesti ilmoittamalla

    • hankintayksikön päätös tai muu ratkaisu, johon hankintaoikaisuvaatimus kohdistuu
    • miten päätöstä tai muuta ratkaisua halutaan oikaistavaksi
    • millä perusteella päätöstä tai muuta ratkaisua halutaan oikaistavaksi.

    Sähköinen asiakirja täyttää vaatimuksen kirjallisesta muodosta.

    Oikaisuvaatimuksessa on mainittava oikaisua vaativan nimi sekä tarvittavat yhteystiedot asian hoitamiseksi. Jos oikaisua vaativan puhevaltaa käyttää hänen laillinen edustajansa tai asiamiehensä tai jos oikaisuvaatimuksen laatijana on joku muu henkilö, oikaisuvaatimuksessa on ilmoitettava myös tämän nimi sekä tarvittavat yhteystiedot.

    Pöytäkirja

    Päätöstä koskevia pöytäkirjan otteita ja liitteitä lähetetään pyynnöstä. Asiakirjoja voi tilata Helsingin kaupungin kirjaamosta.

    OHJEET KUNTALAIN MUKAISEN OIKAISUVAATIMUKSEN TEKEMISEKSI

    Tähän päätökseen tyytymätön voi tehdä kirjallisen oikaisuvaatimuksen. Päätökseen ei saa hakea muutosta valittamalla tuomioistuimeen.

    Oikaisuvaatimusoikeus

    Oikaisuvaatimuksen saa tehdä

    • se, johon päätös on kohdistettu tai jonka oikeuteen, velvollisuuteen tai etuun päätös välittömästi vaikuttaa (asianosainen)
    • kunnan jäsen.
    Oikaisuvaatimusaika

    Oikaisuvaatimus on tehtävä 14 päivän kuluessa päätöksen tiedoksisaannista.

    Oikaisuvaatimuksen on saavuttava Helsingin kaupungin kirjaamoon viimeistään määräajan viimeisenä päivänä ennen kirjaamon aukioloajan päättymistä.

    Mikäli päätös on annettu tiedoksi postitse, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, seitsemän päivän kuluttua kirjeen lähettämisestä. Kunnan jäsenen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon seitsemän päivän kuluttua siitä, kun pöytäkirja on nähtävänä yleisessä tietoverkossa.

    Mikäli päätös on annettu tiedoksi sähköisenä viestinä, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, kolmen päivän kuluttua viestin lähettämisestä.

    Tiedoksisaantipäivää ei lueta oikaisuvaatimusaikaan. Jos oikaisuvaatimusajan viimeinen päivä on pyhäpäivä, itsenäisyyspäivä, vapunpäivä, joulu- tai juhannusaatto, tai arkilauantai, saa oikaisuvaatimuksen tehdä ensimmäisenä arkipäivänä sen jälkeen.

    Oikaisuvaatimusviranomainen

    Viranomainen, jolle oikaisuvaatimus tehdään, on Helsingin kaupungin sosiaali- ja terveyslautakunta.

    Oikaisuvaatimusviranomaisen asiointiosoite on seuraava:

    Sähköpostiosoite:
    helsinki.kirjaamo@hel.fi
    Postiosoite:
    PL 10
     
    00099 HELSINGIN KAUPUNKI
    Käyntiosoite:
    Pohjoisesplanadi 11-13
    Puhelinnumero:
    09 310 13700

    Kirjaamon aukioloaika on maanantaista perjantaihin klo 08.15–16.00.

    Oikaisuvaatimuksen muoto ja sisältö

    Oikaisuvaatimus on tehtävä kirjallisena. Myös sähköinen asiakirja täyttää vaatimuksen kirjallisesta muodosta.

    Oikaisuvaatimuksessa on ilmoitettava

    • päätös, johon oikaisuvaatimus kohdistuu
    • miten päätöstä halutaan oikaistavaksi
    • millä perusteella päätöstä halutaan oikaistavaksi
    • oikaisuvaatimuksen tekijä
    • millä perusteella oikaisuvaatimuksen tekijä on oikeutettu tekemään vaatimuksen
    • oikaisuvaatimuksen tekijän yhteystiedot.
    Pöytäkirja

    Päätöstä koskevia pöytäkirjan otteita ja liitteitä lähetetään pyynnöstä. Asiakirjoja voi tilata Helsingin kaupungin kirjaamosta.

    Stäng

    Mer information fås av

    Martti Mäntykoski, vastaava ict-asiantuntija, puhelin: 09 310 74323

    martti.mantykoski@hel.fi

    Beslutsfattare

    Petri Otranen
    tietohallintopäällikkö