Vuokraus, lisätila, Karpalokuja 4, Kasvatuksen ja koulutuksen toimiala
Korjaus yksikön päällikön päätökseen 28.3.2022 §16, Vuokraus, lisätila, Karpalokuja 7, päiväkoti Kuovi, Kasvatuksen ja koulutuksen toimiala
Päätös
Yksikön päällikkö päätti korjata tekemäänsä päätöstä 28.3.2022 §16 seuraavasti:
Lisätilan vuokraus kasvatuksen ja koulutuksen toimialan varhaiskasvatukselle osoitteesta Karpalokuja 7 sijaitsevasta kaupungin omistamasta rakennuksesta päiväkoti Kuovin käyttöön korjattu huoneistoala on 284 htm².
Lisätilan vuokra on 4 595,12 euroa/kk eli 16,18 euroa/m²/kk. Vuokra koostuu pääomavuokrasta 12,17 euroa/m²/kk ja ylläpitovuokrasta 4,01euroa/m²/kk. Vuokraan lisätään kaupunkiympäristön toimialan hallintokulu 0,50 euroa/m²/kk.
Muutostyöstä johtuva lisävuokra on 664,56 euroa/kk eli 2,34 euroa/m²/kk. Lisävuokran maksu alkaa 1.1.2022 päättyen 31.12.2031.
Lisäksi veloitetaan ajalla 1.1.2022 – 31.12.2023 kunnossapidon lisävuokraa 1,30 euroa/m²/kk. Lisävuokraa tarkistetaan elinkustannusindeksin muutoksen mukaisesti 1.1.2023, kuitenkin niin, että lisävuokra ei vähene, jos indeksi pienenee.
Kokonaisvuokra kasvatuksen ja koulutuksen toimialalle on yhteensä 5 770,88 euroa/kk eli 20,32 euroa/m²/kk.
Päätöksen perustelut
Vuokralaskelmassa oleva huoneistoala oli virheellisesti 248 htm². Tällä päätöksellä korjataan huoneistoala sekä kasvatuksen ja koulutuksen maksama vuokra.
Muilta osin yksikön päällikön päätös 28.3.2022 §16 säilyy entisellään.
Detta beslut publicerades 01.04.2022
OHJEET OIKAISUVAATIMUKSEN TEKEMISEKSI
Tähän päätökseen tyytymätön voi tehdä kirjallisen oikaisuvaatimuksen. Päätökseen ei saa hakea muutosta valittamalla tuomioistuimeen.
Oikaisuvaatimusoikeus
Oikaisuvaatimuksen saa tehdä
- se, johon päätös on kohdistettu tai jonka oikeuteen, velvollisuuteen tai etuun päätös välittömästi vaikuttaa (asianosainen)
- kunnan jäsen.
Oikaisuvaatimusaika
Oikaisuvaatimus on tehtävä 14 päivän kuluessa päätöksen tiedoksisaannista.
Oikaisuvaatimuksen on saavuttava Helsingin kaupungin kirjaamoon määräajan viimeisenä päivänä ennen kirjaamon aukioloajan päättymistä.
Mikäli päätös on annettu tiedoksi postitse, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, seitsemän päivän kuluttua kirjeen lähettämisestä. Kunnan jäsenen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon seitsemän päivän kuluttua siitä, kun pöytäkirja on nähtävänä yleisessä tietoverkossa.
Mikäli päätös on annettu tiedoksi sähköisenä viestinä, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, kolmen päivän kuluttua viestin lähettämisestä.
Tiedoksisaantipäivää ei lueta oikaisuvaatimusaikaan. Jos oikaisuvaatimusajan viimeinen päivä on pyhäpäivä, itsenäisyyspäivä, vapunpäivä, joulu- tai juhannusaatto tai arkilauantai, saa oikaisuvaatimuksen tehdä ensimmäisenä arkipäivänä sen jälkeen.
Oikaisuvaatimusviranomainen
Viranomainen, jolle oikaisuvaatimus tehdään, on Helsingin kaupungin kaupunkiympäristölautakunta.
Oikaisuvaatimusviranomaisen asiointiosoite on seuraava:
Sähköpostiosoite: | helsinki.kirjaamo@hel.fi |
Postiosoite: | PL 10 |
00099 HELSINGIN KAUPUNKI | |
Käyntiosoite: | Pohjoisesplanadi 11-13 |
Puhelinnumero: | 09 310 13700 |
Kirjaamon aukioloaika on maanantaista perjantaihin klo 08.15–16.00.
Oikaisuvaatimuksen muoto ja sisältö
Oikaisuvaatimus on tehtävä kirjallisena. Myös sähköinen asiakirja täyttää vaatimuksen kirjallisesta muodosta.
Oikaisuvaatimuksessa on ilmoitettava
- päätös, johon oikaisuvaatimus kohdistuu
- miten päätöstä halutaan oikaistavaksi
- millä perusteella päätöstä halutaan oikaistavaksi
- oikaisuvaatimuksen tekijä
- millä perusteella oikaisuvaatimuksen tekijä on oikeutettu tekemään vaatimuksen
- oikaisuvaatimuksen tekijän yhteystiedot
Pöytäkirja
Päätöstä koskevia pöytäkirjan otteita ja liitteitä lähetetään pyynnöstä. Asiakirjoja voi tilata Helsingin kaupungin kirjaamosta.
Mer information fås av
Maria Laine, asiakaspäällikkö, puhelin: 09 310 42063