Vuokraus, kioski, Apollonkatu, Runeberginkatu, Buongiorno caffe
Vuokraus, kioski, Apollonkatu/Runeberginkatu, Buongiorno caffe
Päätös
Yritysvuokrauksen tiimipäällikkö päätti vuokrata Buongiorno cafelle osoitteessa Apollonkatu/Runeberginkatu, 00100 Helsinki, sijaitsevan 7,7 neliömetrin suuruisen lippakioskin, ilman terassialuetta kioskin sijainnin vuoksi.
Tila vuokrataan määräaikaisella vuokrasopimuksella ajalle 1.5.2022 - 31.10.2022. Kuukausivuokra on 200 euroa (25,97 euroa/m²) + alv. 24 %. Vuokralaisen hallintaoikeus tilaan alkaa 15.4.2022, kun vuokrasopimus on allekirjoitettu ja vuokravakuus on toimitettu.
Uusi vuokrasopimus osapuolten välille syntyy vuokrasopimuksen allekirjoituksella ja sillä ehdolla, ettei tätä päätöstä oteta ylemmän toimielimen käsiteltäväksi kuntalain 51 §:ssä tarkoitetulla tavalla. Muilta osin vuokrasopimus solmitaan noudattaen Yritystilat-yksikön tavanomaisia liikehuoneiston vuokrasopimuksen mukaisia ehtoja.
Päätöksen perustelut
Helsingin kaupunki omistaa Apollonkatu/Runeberginkatu sijaitsevan 7,7 neliömetrin suuruisen Mika Waltarin puistossa sijaitsevan lippakioskin. Kohde ilmoitettiin vuokrattavaksi tarjouskilpailulla 1.3. - 11.3.2022 oikotie.fi -palvelussa. Kohteessa järjestettiin sopimuksen mukaan yksi näyttö ja oikotie.fi-palvelussa kirjattiin yhteensä 30 kävijää.
Tarjouksia saapui määräaikaan mennessä yksi kappale Buongiorno Cafelta ja tarjottu summa oli 200 euroa + alv.
Tarjouksen hyväksymiselle ei ole estettä.
Detta beslut publicerades 29.03.2022
OHJEET OIKAISUVAATIMUKSEN TEKEMISEKSI
Tähän päätökseen tyytymätön voi tehdä kirjallisen oikaisuvaatimuksen. Päätökseen ei saa hakea muutosta valittamalla tuomioistuimeen.
Oikaisuvaatimusoikeus
Oikaisuvaatimuksen saa tehdä
- se, johon päätös on kohdistettu tai jonka oikeuteen, velvollisuuteen tai etuun päätös välittömästi vaikuttaa (asianosainen)
- kunnan jäsen.
Oikaisuvaatimusaika
Oikaisuvaatimus on tehtävä 14 päivän kuluessa päätöksen tiedoksisaannista.
Oikaisuvaatimuksen on saavuttava Helsingin kaupungin kirjaamoon määräajan viimeisenä päivänä ennen kirjaamon aukioloajan päättymistä.
Mikäli päätös on annettu tiedoksi postitse, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, seitsemän päivän kuluttua kirjeen lähettämisestä. Kunnan jäsenen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon seitsemän päivän kuluttua siitä, kun pöytäkirja on nähtävänä yleisessä tietoverkossa.
Mikäli päätös on annettu tiedoksi sähköisenä viestinä, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, kolmen päivän kuluttua viestin lähettämisestä.
Tiedoksisaantipäivää ei lueta oikaisuvaatimusaikaan. Jos oikaisuvaatimusajan viimeinen päivä on pyhäpäivä, itsenäisyyspäivä, vapunpäivä, joulu- tai juhannusaatto tai arkilauantai, saa oikaisuvaatimuksen tehdä ensimmäisenä arkipäivänä sen jälkeen.
Oikaisuvaatimusviranomainen
Viranomainen, jolle oikaisuvaatimus tehdään, on Helsingin kaupungin kaupunkiympäristölautakunta.
Oikaisuvaatimusviranomaisen asiointiosoite on seuraava:
Sähköpostiosoite: | helsinki.kirjaamo@hel.fi |
Postiosoite: | PL 10 |
00099 HELSINGIN KAUPUNKI | |
Käyntiosoite: | Pohjoisesplanadi 11-13 |
Puhelinnumero: | 09 310 13700 |
Kirjaamon aukioloaika on maanantaista perjantaihin klo 08.15–16.00.
Oikaisuvaatimuksen muoto ja sisältö
Oikaisuvaatimus on tehtävä kirjallisena. Myös sähköinen asiakirja täyttää vaatimuksen kirjallisesta muodosta.
Oikaisuvaatimuksessa on ilmoitettava
- päätös, johon oikaisuvaatimus kohdistuu
- miten päätöstä halutaan oikaistavaksi
- millä perusteella päätöstä halutaan oikaistavaksi
- oikaisuvaatimuksen tekijä
- millä perusteella oikaisuvaatimuksen tekijä on oikeutettu tekemään vaatimuksen
- oikaisuvaatimuksen tekijän yhteystiedot
Pöytäkirja
Päätöstä koskevia pöytäkirjan otteita ja liitteitä lähetetään pyynnöstä. Asiakirjoja voi tilata Helsingin kaupungin kirjaamosta.
Mer information fås av
Heidi Levänen, vuokraneuvottelija, puhelin: 09 31042102